Η αποσυμφορηση των αιθουσων θα φερει την απροσκοπτη λειτουργια των σχολειων

Το παράδειγμα της Ιταλίας, που άνοιξε χιλιάδες αίθουσες και προσέλαβε τους ανάλογους εκπαιδευτικούς φέρνουν Στ. Μακρυγιάννης και Μ. Βασιλειάδης

Ναι στη διά ζώσης λειτουργία αλλά με τα κατάλληλα υγειονομικά μέτρα από τους προέδρους των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργάνων της περιοχής

Την ανάγκη να λειτουργήσουν δια ζώσης τα σχολεία τηρώντας όλες τις απαραίτητες υγειονομικές προβλέψεις, και με όλες τις απαραίτητες προσαρμογές που χρειάζονται τονίζουν οι πρόεδροι των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ροδόπης, ενόψει της λειτουργίας των σχολείων από τις 7 Σεπτεμβρίου.

Τόσο ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι Τρείς Ιεράρχες» κ. Στέφανος Μακρυγιάννης, όσο και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Μιχάλης Βασιλειάδης, στάθηκαν στην ανάγκη να λειτουργήσουν τα σχολεία τόσο με τα απαραίτητα υγειονομικά μέσα, όσο και με τις αποστάσεις, που προϋποθέτουν 15 μαθητές σε κάθε αίθουσα.

Και οι δύο μάλιστα έφεραν ως παράδειγμα την Ιταλία, όπου τα σχολεία ήδη έχουν ξεκινήσει, και για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις, άνοιξαν χιλιάδες νέες αίθουσες και προσλήφθηκαν οι ανάλογοι εκπαιδευτικοί ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν κανονικά οι τάξεις.

Σε μικρό διάστημα οι τελικές ανακοινώσεις

Παρόλο που ακόμα το Υπουργείο δεν έχει ακόμα ανακοινώσει το πλήρες πλαίσιο επαναλειτουργίας, οι προθέσεις του Υπουργείου διαφάνηκαν σε τηλεδιάσκεψη που είχε η ηγεσία του με τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID19 την Τρίτη, με αντικείμενο την συνέχιση της προετοιμασίας της λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών που είχε ξεκινήσει προ μηνών.

Μετά από ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής, προγραμματίζεται η επαναλειτουργία όλων των σχολικών μονάδων να πραγματοποιηθεί σε πλήρη σύνθεση (δηλαδή με όλους τους μαθητές) και με αυξημένα μέτρα προστασίας (όπως εκτεταμένη χρήση της μάσκας, διαφορετικά διαλείμματα μαθητών κ.ά.).

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο τόνισε πως οι λεπτομέρειες σχετικά με την επαναλειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών θα οριστικοποιηθούν τις επόμενες ημέρες και θα ανακοινωθούν συνολικά από το Υπουργείο.

Η Υπουργός κ. Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως η επικοινωνία τους είναι διαρκής με στόχο τη συνεχή επικαιροποίηση και προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ιδιαίτερες συνθήκες του κορωνοϊού.

Το αμέσως επόμενο διάστημα και μόλις ολοκληρωθούν οι σχετικές συζητήσεις με την Επιτροπή, το Υπουργείο θα ανακοινώσει το πλήρες πλαίσιο επαναλειτουργίας των δομών που υπάγονται σε αυτό.

Στέφανος Μακρυγιάννης: «Θέλουμε τα σχολεία ανοιχτά»

Η απόφαση να λειτουργήσουν με πλήρη σύνθεση οι τάξεις, δεν είναι πρακτική σύμφωνα με τον κ. Μακρυγιάννη, με την αντιπρόταση να είναι να λειτουργήσουν τα τμήματα με τον μέγιστο αριθμό των 15 μαθητών ανά τάξη, και να προσληφθούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί ώστε να λειτουργήσουν τα περισσότερα τμήματα που μοιραία θα δημιουργηθούν.

Ο κ. Μακρυγιάννης ξεκαθάρισε πως, όπως φάνηκε και από το πείραμα της τηλεκπαίδευσης την άνοιξη, δεν μπορεί να αντικατασταθεί η δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη με καμία διδασκαλία εξ αποστάσεως, που μπορεί να είναι μια προσωρινή λύση αλλά όχι για πάντα. «Θέλουμε τα σχολεία ανοιχτά, γιατί διαπιστώσαμε με την εξ αποστάσεως ότι δεν έγινε ουσιαστική δουλειά, με συνθήκες ασφάλειας» σημείωσε.

Ιδιαίτερα δε όσο πιο μικρά είναι τα παιδιά, τόσο λιγότερο μπορεί να εφαρμοστεί, για αυτό και προωθούν την λύση να γίνουν όλα τα τμήματα με 15 μαθητές, και να προσληφθούν οι επιπλέον εκπαιδευτικοί για να τα καλύψουν. Αυτό άλλωστε κάνει η γειτονική Ιταλία, σημείωσε, όπου ανοίγουν 50.000 αίθουσες από σχολεία που είχαν κλείσει, ώστε να μοιράσουν τα παιδιά και να λειτουργήσουν στον καιρό της Πανδημίας.

«Πρέπει να σκεφτούμε τέτοιες λύσεις, δεν μπορεί να επαναπαυόμαστε στο να φορούν μάσκα τα παιδιά ιδιαίτερα στο νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού» ανέφερε.

Όσο για το θέμα της χωροθέτησης, σημείωσε πως δεν θα χρειαστεί, τουλάχιστον σε πολλές περιπτώσεις, να διπλασιαστούν τα τμήματα, μιας και ήδη υπήρχαν τάξεις με 15 ή λιγότερους μαθητές, ενώ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σχολεία που έχουν κλείσει τα προηγούμενα χρόνια σε οικισμούς, παρόλο που αυτό, παραδέχτηκε, δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες στα αστικά κέντρα.

Το μεγαλύτερο θέμα είναι η πρόσληψη μερικών χιλιάδων εκπαιδευτικών που θα χρειαστούν για να καλύψουν τις ανάγκες, που όντως θα έχει κόστος, όμως όπως ανέφερε ο κ. Μακρυγιάννης, η κυβέρνηση θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να επενδύσει στην εκπαίδευση ή σε κάτι άλλο.

Όσο για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχουν οι επιπλέον κτιριακές υποδομές, θα μπορούσε, εκτάκτως, να λειτουργήσει το σχολείο σε δύο βάρδιες, όσο υπάρχει ανάγκη.

Οι εκπαιδευτικοί, σημείωσε ο κ. Μακρυγιάννης, δεν το προτιμούν, αλλά με δεδομένο ότι ζούμε έκτακτες συνθήκες, θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να δουλεύει το σχολείο, με τα παιδιά εκεί, και να μην κάθονται στο σπίτι.

Άλλωστε δεν πρέπει να συνηθίσει μια γενιά παιδιών να μην πηγαίνει στο σχολείο, και θα πρέπει να διατηρηθεί η υποχρεωτικότητα του σχολείου, και να μην ακυρωθεί, γιατί αυτό θα δημιουργήσει μια μεγάλη ταξική ανισότητα.

«Εμείς θέλουμε να εκπαιδευτούν όλα τα παιδιά, να είναι στο σχολείο όλα τα παιδιά, και ψάχνουμε τρόπο για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία» ξεκαθάρισε κλείνοντας.

Μιχάλης Βασιλειάδης: «Τα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς θα έδιναν ένα μεγάλο δείκτη ασφαλείας σε πρώτη φάση»

Την εκτίμηση ότι τα σχολεία πρέπει να λειτουργήσουν, ακόμα και αν η επιδημική έξαρση επηρεάσει, παρά τα όσα λέγονται μέχρι σήμερα, την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, έκανε από την πλευρά του ο κ. Βασιλειάδης.

Όσο για τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε και αυτός πως θα πρέπει να αποτελέσει οδηγός το παράδειγμα της Ιταλίας, που έκοψε ουσιαστικά τα τμήματα στη μέση, και πήρε περισσότερους εκπαιδευτικούς για να καλύψει τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν.

Βέβαια στην Ιταλία έχουν την υλικοτεχνική υποδομή για να το κάνουν, αλλά στην Ελλάδα δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και να γίνει το «σπάσιμο» αυτό των τάξεων, δεν υπάρχουν χώροι.

Ακόμα και αν περνούσαν σε διπλές βάρδιες, υπάρχουν θέματα όπως η μεταφορά των μαθητών, και άλλα τεχνικά ζητήματα, που θα χρειαστεί να υπερκεραστούν για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία.

Εδώ, σημείωσε, φαίνεται πόσο είναι αναγκαίο να λειτουργήσει το 5ο Γυμνάσιο, που έχει ιδρυθεί στα χαρτιά αλλά δεν έχει χώρο, αλλά και να ιδρυθεί και να λειτουργήσει και το 4ο ΓΕΛ στην Κομοτηνή, δύο πάγια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, που το γνωρίζουν και ο Δήμος Κομοτηνής και η Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ώστε να αποσυμφορηθούν τα τμήματα των άλλων Γυμνασίων και Λυκείων της περιοχής μας.

Αυτό θα βοηθούσε και εκπαιδευτικά, μιας και σήμερα υπάρχουν τμήματα με 30 παιδιά, αλλά και υγειονομικά, σε περιπτώσεις όπως αυτή της πανδημίας, όπου οι κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης απαιτούν μοιραία μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των παιδιών.

Από εκεί και πέρα, θα προσπαθήσουν να κάνουν το καλύτερο δυνατό, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες της αρμόδιας επιτροπής του Υπουργείου Υγείας, με τις μάσκες, τις αποστάσεις, διαφορετικά διαλείμματα, καθαρισμός, αντισηπτικά, όπως φαίνεται να προωθεί το Υπουργείο.

Παρόλα αυτά ο κ. Βασιλειάδης εξέφρασε την άποψη πως θα ήταν καλό στην έναρξη της σχολικής χρονιάς να γίνουν διαγνωστικά τεστ, τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς λίγο πριν ανοίξουν τα σχολεία, ώστε να μην υπάρχει διαμοιρασμός. «Θα έδινε ένα μεγάλο δείκτη ασφαλείας σε πρώτη φάση, ώστε να νιώθουμε όλοι ασφαλείς» τόνισε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.