Εθνικο Σχεδιο Δρασης για την Οδικη Ασφαλεια: Ερχονται παρεμβασεις σε 7.000 επικινδυνα σημεια σε ολη τη χωρα

Αναθεώρηση του ΚΟΚ με «δίκαιες και ρεαλιστικές» προβλέψεις και κίνητρα για την αλλαγή ΙΧ ανακοίνωσε ο Υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής

Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική εκδήλωση, παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη.
 
Η παρουσίαση έγινε στο Μουσείο Αυτοκινήτου, όπου πριν από περίπου τέσσερα χρόνια ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είχε παρουσιάσει την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για την Οδική Ασφάλεια.
 
Σήμερα, η πρόταση αυτή μετουσιώνεται σε ένα ενιαίο, συνεκτικό πλαίσιο με νομοθετικές πρωτοβουλίες, διοικητικές ενέργειες, δράσεις και έργα και εστιάζει σε:
 

  • Αξιόπιστα και ποιοτικά δεδομένα.
  • Καλά μελετημένο στρατηγικό σχέδιο με συγκεκριμένους στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα που θα το υλοποιεί ένα σταθερό σύστημα διακυβέρνησης.
  • Καλλιέργεια κυκλοφοριακής αγωγής μέσα από την εκπαίδευση και την επικοινωνία.
  • Αποτελεσματικό σύστημα επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας
  • Βελτίωση της ασφάλειας των υποδομών και των οχημάτων.

 
«Το σχέδιό μας εδράζεται σε ένα τετράπτυχο: Ασφαλείς δρόμοι. Υπεύθυνοι οδηγοί. Κυκλοφοριακή παιδεία. Δίκαιοι κανόνες για όλους» δήλωσε κατά την έναρξη της τοποθέτησής του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, θέτοντας ως προτεραιότητα  «το να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους μας».
 
Κεντρική θέση σε αυτή την προσπάθεια όπως υπογράμμισε έχει το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα, αλλά και το ειδικό πλέγμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου, μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος δρόμος.
 
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε το «ξεμπλοκάρισμα» μεγάλων οδικών έργων, όπως ο Ε-65, ο ΒΟΑΚ, το Καλαμάτα-Ριζόμυλος, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα και το flyover στη Θεσσαλονίκη.
 
Ο ίδιος ανακοίνωσε και την δημιουργία ενός νέου συστήματος για την εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών, όπως τόνισε με διαφάνεια και αξιοπιστία, ώστε «να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πολλοί οδηγοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως – όπως να οδηγούν»

Κίνητρα για την αλλαγή ΙΧ και αναθεώρηση του ΚΟΚ 

Στην συνέχει αναφέρθηκε στον κεντρικό στόχο της κυβέρνησης ως προς την κινητροδότηση για την ανανέωσή του στόλου ΙΧ, «γιατί τα νέα αυτοκίνητα εκτός του ότι ρυπαίνουν λιγότερο, είναι κατά κανόνα και πολύ ασφαλέστερα», ανακοινώνοντας επίσης την αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με προβλέψεις που όπως εξήγησε «θα είναι δίκαιες, ρεαλιστικές και θα χτυπούν τα προβλήματα στη ρίζα τους»
 
«Με λίγα λόγια, το σχέδιό μας προβλέπει συγκεκριμένα βήματα: για να γίνουμε όλοι μας καλύτεροι οδηγοί, που οδηγούν πιο σύγχρονα οχήματα, σε πολύ ασφαλέστερους δρόμους και με δίκαιους κανόνες» κατέληξε ο ίδιος.

Γιάννης Κεφαλογιάννης
«Το ευρωπαϊκό όραμα για μηδενικά θύματα από τροχαία το 2050 μπορεί να μοιάζει ουτοπικό, αλλά όσο παλεύουμε να το πετύχουμε ο αριθμός των θυμάτων θα μειώνεται» 

«Η νέα εθνική προσέγγιση για την οδική ασφάλεια είναι αυτή του Ασφαλούς Συστήματος που αναγνωρίζει ότι το ανθρώπινο λάθος είναι εγγενές στοιχείο της ανθρώπινης φύσης. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα μέρη ενός οδικού συστήματος πρέπει να αναλάβουν ευθύνη ώστε το αναπόφευκτο τροχαίο ατύχημα να μην είναι θανατηφόρο. Η ευθύνη, λοιπόν, δεν μπορεί να ανήκει μόνο στον χρήστη ενός δρόμου. Κάθε εμπλεκόμενο μέρος, η πολιτεία, οι διαχειριστές των δρόμων και η κοινωνία των πολιτών, πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο στην αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στη χώρα μας. Το ευρωπαϊκό όραμα για μηδενικά θύματα από τροχαία το 2050 μπορεί να μοιάζει ουτοπικό, αλλά όσο παλεύουμε να το πετύχουμε ο αριθμός των θυμάτων θα μειώνεται» δήλωσε με την σειρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.