Επιτακτικη σημερα η αναγκη για σπουδες λογω κρισης

Εκδήλωση επαγγελματικού προσανατολισμού του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» με ομιλητή τον Στράτο Στρατηγάκη - «Το πρώτο και σημαντικότερο κριτήριο είναι τα παιδιά να ακολουθούν τον δρόμο της καρδιάς τους»

Ο έγκαιρος και άρτιος επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων είναι εξαιρετικά σημαντικός, καθότι η επιλογή των σπουδών και κατ’ επέκταση του επαγγέλματος που επιλέξει ένα παιδί, μπορεί είτε να αποτελέσει το πρώτο βήμα για μία επιτυχημένη σταδιοδρομία και μια ευτυχισμένη ζωή ή το πρώτο βήμα για την ενασχόλησή του με κάτι που δεν τον ενδιαφέρει, γεγονός που από μόνο του μπορεί να επηρεάσει συνολικά όλους τους υπολοίπους τομείς της ζωής του.
 
Για τον λόγο αυτό το φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης «Μεθοδικό» πραγματοποίησε το πρωί της Κυριακής, στο Ίδρυμα Παπανικολάου, ανοιχτή εκδήλωση επαγγελματικού προσανατολισμού με καλεσμένο ομιλητή κ. Στράτο Στρατηγάκη.
 

«Το φροντιστήριο είναι θεσμός πλέον στην Ελλάδα, και γι’ αυτό προσπαθούμε πάντα να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για τα παιδιά» τόνισε ο κ. Νίκος Νικολαΐδης εκ μέρους του φροντιστηρίου «Μεθοδικό», ο οποίος επεσήμανε πως κάθε χρόνο πραγματοποιούνται εκδηλώσεις ενημέρωσης κυρίως στους μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου σε σχέση με το σύστημα των εξετάσεων, τις κατευθύνσεις και τις αλλαγές που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο, ενώ πλέον επεκτάθηκαν και στο κομμάτι του επαγγελματικού προσανατολισμού, το οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε ως κρίσιμο για κάθε μαθητή.
 
«Προσωπικά θεωρώ ότι είναι πάντα καλύτερο να διαλέγεις να ασχοληθείς με κάτι που αγαπάς. Σίγουρα οι οικονομικές συνθήκες δημιουργούν κάποια εμπόδια, όπως το να μπορούν οι γονείς να υποστηρίξουν τις σπουδές του παιδιού τους σε μία άλλη πόλη, αλλά μακροπρόθεσμα το να κάνεις αυτό που αγαπάς είναι το καλύτερο» δήλωσε υπογραμμίζοντας πως ο σκοπός της εν λόγω εκδήλωσης είναι «να βρει ο μαθητής αυτό που αγαπά  και να το καταλάβει τόσο ο ίδιος όσο και οι γονείς για να επιλέξει τον δρόμο που θέλει να τραβήξει στη ζωή του». 

Στράτος Στρατηγάκης «Όσοι επιλέγουν με βάση την επαγγελματική αποκατάσταση συνήθως την πατάνε» 

Τα λεγόμενα του κ. Νικολαΐδη επιβεβαίωσε και ο ομιλητής της εκδήλωσης κ. Στράτος Στρατηγάκης, ο οποίος υπογράμμισε πως «το πρώτο και σημαντικότερο κριτήριο είναι τα παιδιά να ακολουθούν τον δρόμο της καρδιάς τους». «Όσοι επιλέγουν την επαγγελματική αποκατάσταση συνήθως την πατάνε. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του 2009 όπου το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης άγγιξε τα 18.883 μόρια, καθώς όλοι ήθελαν να γίνουν δάσκαλοι λόγω των άμεσων διορισμών. Οι επιτυχόντες του 2009 ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους το 2013 και από τότε δεν έχει γίνει κανένας διορισμός. Οπότε την πάτησαν» εξήγησε ο ίδιος επισημαίνοντας πως η ελληνική κοινωνία διακατέχεται ακόμα από πολλές στερεοτυπικές αντιλήψεις, οι οποίες ωστόσο «δημιουργούν μεγάλα προβλήματα, γιατί κάνουν τα παιδιά να παίρνουν λάθος αποφάσεις και οι αποφάσεις αυτές μελλοντικά δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερα αδιέξοδα». 
 

Όπως τόνισε ο κ. Στρατηγάκης ο επαγγελματικός προσανατολισμός κρίνεται πιο σημαντικός από ποτέ, ένεκα οικονομικής κρίσης. Όπως εξήγησε «θέλει πολύ δουλειά από τα παιδιά για να καταλάβουν αρχικά αν αξίζει να σπουδάσουν ή όχι. Το 2003-2004 είτε είχε σπουδάσει κάποιος είτε όχι είχε δουλειά. Η κρίση όμως σήμερα δεν τους χτύπησε όλους. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η κρίση χτύπησε περισσότερο αυτούς που ήταν χαμηλού μορφωτικού επιπέδου και χαμηλών επαγγελματικών δεξιοτήτων, γεγονός που αποδεικνύει ότι η ανάγκη να σπουδάσουν τα παιδιά είναι πιο επιτακτική σε σχέση με παλαιότερα. Κι αυτό γιατί οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων κάνουν δουλειές αποφοίτων Λυκείου και πληρώνονται με μισθούς αποφοίτων Γυμνασίου». 

«Κάθε τεχνική απόπειρα επίλυσης ενός κοινωνικού προβλήματος δημιουργεί χάος και οπισθοδρόμηση όπως αυτή που ζούμε» 

Ερωτηθείς σχετικά με τον θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων αλλά και τους «πειραματισμούς» στο κομμάτι της παιδείας, σε κάθε αλλαγή κυβέρνησης και υπουργού, ο κ. Στρατηγάκης έκανε λόγο για «αλλαγές επί αλλαγών χωρίς κανένα αποτέλεσμα». Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά το δεύτερο ο ίδιος τόνισε πως η κεντρική διοίκηση αγνοεί την ύπαρξη ενός κοινωνικού προβλήματος, που δεν είναι άλλο από την φυγή των νέων στο εξωτερικό με όχημα το πτυχίου του ελληνικού πανεπιστημίου. «Τα παιδιά σήμερα θέλουν να σπουδάσουν για να φύγουν στο εξωτερικό τρέχοντας, εξ ου και υπάρχει ένας τεράστιος συνωστισμός στις πύλες των πανεπιστημίων» υπογράμμισε και συνέχισε «αυτό όμως είναι ένα κοινωνικό πρόβλημα, το οποίο προσπαθούν να λύσουν με τεχνικά μέσα, το αν δηλαδή θα είναι τέσσερα ή πέντε τα εξεταζόμενα μαθήματα, αν θα μετράει ο βαθμός του σχολείου κ.ο.κ. Αυτό είναι μία λανθασμένη αντιμετώπιση. Κάθε τεχνική απόπειρα επίλυσης ενός κοινωνικού προβλήματος δημιουργεί χάος και οπισθοδρόμηση όπως αυτή που ζούμε». 
 

Αναφορικά με το ζήτημα των πανελληνίων ο ίδιος δήλωσε πως ο θεσμός των πανελληνίων έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα και ένα μεγάλο μειονέκτημα. « Το πλεονέκτημα είναι ότι είναι αδιάβλητες και το μειονέκτημα ότι ο τρόπος εξέτασης είναι τέτοιος που επιβραβεύεται ο παπαγάλος.  Συνεπώς είναι αδιάβλητες αλλά όχι δίκαιες, γιατί οι καλύτεροι δεν μπαίνουν μέσα» υπογράμμισε τονίζοντας ωστόσο και τις ευθύνες της ελληνικής κοινωνίας λόγω της αδυναμίας της να δεχτεί και να υιοθετήσει ένα διαφορετικό σύστημα εισαγωγής από αυτό των πανελλαδικών εξετάσεων, στα πρότυπα του εξωτερικού.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.