Επιστολη των Αναπληρωτων Θεατρολογων Ροδοπης προς την υπουργο Παιδειας

Ζητούν σύσταση οργανικών θέσεων και ισοκατανομή των διορισμών

Στην υπουργό παιδείας απευθύνονται μέσω επιστολής οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θεατρολόγοι της Ροδόπης, συντασσόμενοι με το αίτημα εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας από όλη την Ελλάδα για σύσταση οργανικών θέσεων στον κλάδο ΠΕ 91 και ισοκατανομή των διορισμών.

Στην επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν πως «το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής διδάσκεται στα σχολεία τα τελευταία 20 χρόνια, με πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, καθώς αποτελεί ένα βιωματικό μάθημα, που προσφέρει βασικές γνώσεις και δεξιότητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς των μαθητών».

«Ζούμε στη χώρα που γεννήθηκε το θέατρο, αλλά δεν αποτελεί βασικό μάθημα σε όλη την εκπαίδευση»

Παράλληλα θυμίζουν πως «αυτή τη στιγμή το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στα ελληνικά σχολεία διδάσκεται μία διδακτική ώρα την εβδομάδα μόνο στις 4 πρώτες τάξεις του Δημοτικού από την 12ετή υποχρεωτική εκπαίδευση» για να υπογραμμίσουν πως πρόκειται για έναν απογοητευτικό αριθμό αν σκεφτεί κανείς πως ενώ ζούμε στη χώρα που γεννήθηκε το θέατρο, δεν αποτελεί βασικό μάθημα σε όλη την εκπαίδευση των παιδιών. «Θεωρούμε αδιανόητο να μη διδάσκεται στο σχολείο ένα κομμάτι της ιστορίας μας και του πολιτισμού μας ως έθνος» τονίζουν οι εκπαιδευτικοί για να εκφράσουν ερωτήματα για τη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος κατά τα προηγούμενα χρόνια. «Πριν πέντε χρόνια το μάθημα αφαιρέθηκε από την Ε και ΣΤ δημοτικού αναίτια και χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση, ενώ αποκλείστηκε και από τους διορισμούς στην ειδική αγωγή. Έκπληξη αποτέλεσε επίσης το γεγονός πως το μάθημα αφαιρέθηκε πέρσι από το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α Λυκείου» υπενθυμίζουν σχετικά.

Οι ελάχιστες ώρες διδασκαλίας μειώνονται σταθερά

Οι εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής της Ροδόπης στην επιστολή τους καταθέτουν την αγωνία τους για το γεγονός ότι οι ήδη ελάχιστες ώρες διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο μειώνονται σταθερά, πλήττοντας πρώτα απ’ όλα τους μαθητές, και αναρωτιούνται για το μέλλον μαθήματος μας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Επίσης σε αναμονή, των αποτελεσμάτων της 2ΓΕ/2019 προκήρυξης του ΑΣΕΠ, αναρωτιούνται γιατί δεν έχουν συσταθεί ακόμα οργανικές θέσεις για τον κλάδο της Θεατρικής Αγωγής και τι μπορεί αυτό να σημαίνει για την ισοκατανομή των διορισμών στην Γενική Αγωγή. 

«Το δημόσιο σχολείο που ονειρευόμαστε είναι ένα σχολείο συμπεριληπτικό, που θα χωράει όλες τις Τέχνες και θα λειτουργεί ως χώρος αποδοχής, δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης. Γιατί το Θέατρο αποτελεί μορφωτικό δικαίωμα όλων των μαθητών και όχι πολυτέλεια» ξεκαθαρίζουν κλείνοντας. 

Να σημειωθεί κλείνοντας πως την επιστολή υπογράφουν οι αναπληρώτριες Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Ν. Ροδόπης: Αναγνώστου Αικατερίνη, Λυμπέρης Γεώργιος, Μιχαλοπούλου Φωτεινή, Πολύζος Απόστολος, Τσαρδούνη Φωτεινή και την προσυπογράφει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νομού Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.