Επιμενει στο αιτημα για τον καθορισμο των βιβλιων των δημοσιων σχολειων ως βασικων και στα μειονοτικα σχολεια

Σύνδεσμος Σχολικών Εφοριών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης «Η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση είναι ένα από τα θεμελιώδη καθήκοντα του κράτους»

Συνέχεια δίνει στο ζήτημα των σχολικών εγχειριδίων στις Μειονοτικές δομές εκπαίδευσης της Θράκης, με νεότερη ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφοριών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης.
 
Στη νέα αυτή ανακοίνωσή του που εξεδόθη την Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου μετά από σχετική διαμαρτυρία στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ΑΜΘ ο  Σύνδεσμος επαναφέρει το αίτημα της «εισόδου» των σχολικών εγχειριδίων των δημόσιων σχολείων και στα μειονοτικά σχολεία,  ζητώντας μάλιστα στην πλήρη κατάργηση των βιβλίων του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων και τον καθορισμό αυτών ως βασικό – και όχι βοηθητικό – υποστηρικτικό-εκπαιδευτικό υλικό, χαρακτηρίζοντας την συνέχιση της διδασκαλίας στα μειονοτικά σχολεία με «ξεπερασμένα» όπως τα χαρακτηρίζουν βιβλία ως «παραβίαση των δικαιωμάτων των μαθητών». 

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής: 

«Ως Σύνδεσμος Σχολικών Εφοριών Μειονοτικών Σχολειών  Δυτικής Θράκης, έχουμε καταβάλει μεγάλες προσπάθειες  κατά τα τρία τελευταία χρόνια, για να καθιερωθούν τα δημόσια διδακτικά βιβλία στα μειονοτικά σχολεία, αντί των ξεπερασμένων πια βιβλίων του  «προγράμματος Φραγκουδάκη». Έχουμε θέσει τόσο προφορικά όσο και γραπτώς αρκετές φορές τις απαιτήσεις μας και στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αλλά και στις αρμόδιες αρχές.Η απόφαση του υπουργείου που αφήνει στην κρίση των εκπαιδευτών τη χρήση των δημοσίων βιβλίων (αριθ. πρωτ.148133/H2/10-09-2018), ήταν μεν απογοητευτική, διότι το ζητούμενο είναι το υπουργείο το ίδιο να καθορίσει να διδαχθούν τα σύγχρονα βιβλία αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και ένα θετικό βήμα προς την βελτίωση του ελληνόγλωσσου προγράμματος σε μειονοτικά σχολεία. Με τις συμπληρωματικές οδηγίες (αριθ. πρωτ: 156007/ H2) που ανακοινώθηκαν στις 20-9-2018 και προβλέπουν τη χρήση των δημοσίων βιβλίων στα μειονοτικά σχολεία ως συμπληρωματικό – υποστηρικτικό υλικό, το υπουργείο αναίρεσε την πρώτη του εντολή δημιουργώντας περισσότερη σύγχυση και ανησυχία στους γονείς.
 
Η επιθυμία μας είναι μια καλύτερη και σύγχρονη εκπαίδευση που θα διδάσκει σωστά τα παιδιά μας τη γλώσσα, την ιστορία  και τη γεωγραφία της χώρας στην οποία ζούμε. Ωστόσο, δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί αυτός ο στόχος με τα υπάρχοντα βιβλία, διότι ύστερα από περίπου είκοσι χρόνια χρήσης τους, τα βιβλία αυτά αναδείχθηκαν ανεπαρκή για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών μας. Το γεγονός αυτό αποδέχονται και οι ίδιοι οι εκπαιδευτές. Δεν ισχύουν τα επιχειρήματα ότι τα παιδιά μας δεν είναι έτοιμα για τα βιβλία του δημοσίου, αφού οι μαθητές που λαμβάνουν εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία μπορούν να διαβάσουν και να κατανοήσουν τα βιβλία αυτά. Εάν τα βιβλία του «προγράμματος Φραγκουδάκη» είναι απαραίτητα για τους μαθητές της μειονότητας, τότε γιατί δεν διδάσκονται και τα παιδιά που πάνε στα δημόσια σχολεία τα βιβλία αυτά;
 
Η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση είναι ένα από τα θεμελιώδη καθήκοντα του κράτους. Ως εκ τούτου, το γεγονός ότι οι μαθητές που φοιτούν σε δημόσια σχολεία έχουν σύγχρονα βιβλία, ενώ από την άλλη οι μαθητές που λαμβάνουν εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία διδάσκονται με ξεπερασμένα βιβλία, αποτελεί παραβίαση των δικαιωμάτων των μαθητών.
 
 Για τους προαναφερθέντες λόγους, ως Σύνδεσμος Σχολικών Εφοριών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης, απαιτούμε την κατάργηση των βιβλίων στα πλαίσια του «προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων  Φραγκουδάκη», την έκδοση σαφών οδηγιών προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ώστε να καθοριστούν τα βιβλία των δημοσίων σχολείων ως βασικό εκπαιδευτικό υλικό και όχι ως βοηθητικό – υποστηρικτικό για τη διδασκαλία των ελληνόγλωσσων μαθημάτων στα μειονοτικά σχολεία».
 

Πηγή φωτογραφίας: azinlikca.net

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.