Επιδεινωνεται το θεμα της σχολικης στεγης στη Ροδοπη

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης με αίτημα την αύξηση των αποδοχών τους, αλλά και τη βελτίωση των υποδομών εκπαίδευσης

Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Πέμπτης 15 Δεκεμβρίου εκπαιδευτικοί της Ροδόπης, στο πλαίσιο της πανελλαδικής κινητοποίησης.

Αφορμή για την κινητοποίηση ήταν το σχέδιο του Προϋπολογισμού για το 2023 που δεν προβλέπει καμία αύξηση για τους μισθούς των εκπαιδευτικών, αλλά και δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

Ειδικά στη Ροδόπη, το θέμα της έλλειψης νέας σχολικής στέγης, και τα ζητήματα συντήρησης της υφιστάμενης, συνεχίζουν να είναι μεγάλα, την ώρα που συνεχίζει αν υπάρχει το ζήτημα των σχολικών γευμάτων στα Δημοτικά, όπου οι ενστάσεις για τον διαγωνισμό έχουν καθυστερήσει την παροχή τους στα παιδιά.

Προβλήματα με τις κτιριακές υποδομές

Η πανελλαδική διαμαρτία έχει να κάνει με την μισθολογική καθήλωση και την φτώχεια των εκπαιδευτικών, που επηρεάζει ιδιαίτερα τους νεοδιόριστους και τους αναπληρωτές, που αμείβονται πλέον με μισθό χαμηλότερο από αυτόν του ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Στέφανο Μακρυγιάννη. Αυτό δυσκολεύει εξαιρετικά τη διαβίωσή τους, αν αναλογιστούμε μάλιστα πως οι αναπληρωτές, που αποτελούν το 1/3 του συνόλου των εκπαιδευτικών, κάνει δύο μετακομίσεις το χρόνο.

Ακόμα ένα θέμα έχει προκύψει πανελλαδικά από το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει καθηλώσει σε κατάσταση ομηρίας του νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρώσει τη διετία, μην εκδίδοντας τις πράξεις μονιμοποίησης

Ένα ζήτημα το οποίο είναι γενικότερο, αλλά υπάρχει έντονα και στην Κομοτηνή, είναι η σχολική στέγη, τόσο της ανέγερσης νέας, όσο και της συντήρησης της υπάρχουσας, με τον κ. Μακρυγιάννη να επισημαίνει πως χρειάζεται κάποια στιγμή τόσο το κράτος, όσο και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, να δώσει όλα τα κονδύλια που χρειάζονται ώστε να συντηρηθούν και να εξοπλιστούν πλήρως όλες οι σχολικές μονάδες, ώστε τα σχολεία αν λειτουργούν με ασφάλεια αλλά και αποτελεσματικότητα. «Είναι τραγικό να έχουμε το 2022 σχολεία χωρίς διαδίκτυο, ή που τα παιδιά κινδυνεύουν να συμβεί κάποιο ατύχημα» ανέφερε.

Τέλος ένα ζήτημα που έχουν αναδείξει πριν από ενάμιση μήνα, και ακόμα δεν έχει βρει τη λύση του, αφορά τα σχολικά γεύματα, που ενώ έχουν ξεκινήσει σε άλλες περιοχές της χώρας, αυτό δεν έχει γίνει στη Ροδόπη, λόγω αντιδικίας μεταξύ των υποψήφιων αναδόχων του διαγωνισμού. Αποτέλεσμα είναι λαϊκές οικογένειες που ειδικά σε αυτή τη συγκυρία της φτώχειας και της ακρίβειας, και βασίζονται στα σχολικά γεύματα, να έχουν σοβαρό πρόβλημα, τόνισε, και ανεξάρτητα από την αιτία, καταλύεται με αυτό τον τρόπο η λογική του προγράμματος.

Πιέζονται ακόμα περισσότερο οι σχολικές υποδομές

Συνάντηση με τον αναπληρωτή Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν και εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ Ροδόπης, με την αντιπρόεδρο κ. Ματούλα Καϊοπούλου, να σημειώνει πως τα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας υπάρχουν  και στη Δευτεροβάθμια.

Οι αποδοχές των εκπαιδευτικών έχουν φτάσει στα τάρταρα, τόνισε, ιδιαίτερα των νεότερων, με μεγαλύτερο το πρόβλημα όσων μετακινούνται σε απομακρυσμένες περιοχές. Αποτέλεσμα των πολιτικών καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης, οι μισθοί τους είναι καθηλωμένοι από το 2011, την ώρα που ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση καλπάζει. «Με πολύ φιλότιμο οι συνάδερφοι συνεχίζουν να εργάζονται σε όλη τη χώρα» σημείωσε.

Παράλληλα θεωρεί αντιφατική τη μη μονιμοποίηση των συναδέρφων τους της ειδικής αγωγής που διορίστηκαν πριν από δύο χρόνια, με το Υπουργείο να επικαλείται την επικείμενη ατομική αξιολόγηση. Και αυτό γιατί  ακόμα δεν έχει αξιολογηθεί κανένας, ούτε καν οι εκπαιδευτικοί που ήδη υποβάλλουν αιτήσεις για διευθυντές σχολικών μονάδων, δηλαδή το Υπουργείο δεν έχει πρόβλημα από την έλλειψη αξιολόγησης για αυτούς, αλλά έχει πρόβλημα με όσους πρέπει να νομιμοποιηθούν.

Όσο για το θέμα της σχολικής στέγης, η έλλειψή της στην Κομοτηνή είναι γνωστή από παλιά, όμως σύμφωνα με την κ. Καϊοπούλου επιδεινώθηκε όταν με την μετατροπή σχολείων σε πειραματικά, πλέον φιλοξενούν μόνο τα 3/4 των μαθητών που είχαν, με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι να οδηγούνται στις ήδη πιεσμένες άλλες υποδομές. Στο 1ο ΓΕΛ για παράδειγμα, ένα μικρό αμφιθέατρο και ένα από τα δύο εργαστήρια πληροφορικής μετατράπηκαν σε σχολικές αίθουσες, για να μπορέσουν να φιλοξενήσουν τους μαθητές.

Την ίδια ώρα υπάρχουν προβλήματα με την συντήρηση, παρόλο που προς το παρόν δεν έχουν παρατηρηθεί ζητήματα με την θέρμανση ή άλλα σχολικά υλικά. «Η εκπαιδευτική κοινότητα βάλλεται ποικιλοτρόπως, και πρέπει να αναδείξουμε αυτά τα προβλήματα, και θέλουμε την κοινωνία με το μέρος μας» σημείωσε για να υπογραμμίσει πως ένας εξαθλιωμένος δάσκαλος δεν μπορεί να είναι ένας καλός δάσκαλος.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.