Ενημερωση μαθητων και γονεων για τις επαγγελματικες προοπτικες απο το φροντιστηριο Πολυδυναμο

Ηρακλής Χατζηιωαννίδης «Θεωρώ ότι τα παιδιά θα πρέπει να είναι ενημερωμένα αναφορικά με τις νέες προκλήσεις για να μπορέσουν να διαλέξουν επάγγελμα για το 2030, όχι για το 2023»

Χρήστος Ταουσάνης « Αν θέλουμε να κάνουμε όντως αλλαγή στην κοινωνική και οικονομική δομή της χώρας μας, το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να δώσουμε έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό»

Τους δρόμους που μπορούν να πάρουν μετά το Λύκειο, με την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, γνώρισαν μαθητές της Γ΄ Λυκείου και όχι μόνο, στην Ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού που διοργάνωσαν το Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης «ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΟ» σε συνεργασία με την «EMPLOY EDU-Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας» το απόγευμα της Τετάρτης 14 Ιουνίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ιδρύματος Παπανικολάου.

Όπως τόνισε ο κ. Ηρακλής Χατζηιωαννίδης, συνιδιοκτήτης του φροντιστηρίου, η εκδήλωση αυτή γίνεται από την ίδρυση του, το 2001, και αποτελεί μια εκδήλωση ηθικό χρέος απέναντι στους μαθητές τους γονείς και την κοινωνία της Κομοτηνής.

«Το να επιλέγεις επάγγελμα, ουσιαστικά επιλέγεις τρόπο ζωής, οπότε θεωρούμε χρέος μας να ενημερώσουμε μαθητές και γονείς για τις προοπτικές των επαγγελμάτων» ανέφερε, γιατί συχνά ακούν στο φροντιστήριο γονείς και παιδιά που ήθελαν να κάνουν κάτι άλλο, και οδηγήθηκαν για οικογενειακούς, κοινωνικούς, ακόμα και οικονομικούς λόγους σε κάτι που δεν τους αρέσει πολύ.

«Θεωρώ ότι τα παιδιά θα πρέπει να είναι ενημερωμένα αναφορικά με τις νέες προκλήσεις για να μπορέσουν να διαλέξουν επάγγελμα για το 2030, όχι για το 2023» επισήμανε.

Μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις της ζωής του μαθητή

Μέσα από ημερίδες σαν και αυτή, ενημερώνουν τους υποψηφίους των πανελλαδικών που ολοκλήρωσαν τις εξετάσεις τους, όσο και τα παιδιά μικρότερων τάξεων, για όλα εκείνα τα σημαντικά δεδομένα που έχουν να κάνουν με το σχεδιασμό της σταδιοδρομίας, ανέφερε ο δρ Χρήστος Ταουσάνης, σύμβουλος σταδιοδρομίας και ιδρυτής της  EMPLOY EDU.

Αυτά είναι οι πληροφορίες για τα προγράμματα σπουδών, τα επαγγελματικά δικαιώματα τους, και τις προοπτικές στην αγορά εργασίας, τρία σημαντικά στοιχεία τα οποία, στα 20 χρόνια που ασχολείται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό, δυστυχώς πολλά παιδιά και γονείς δεν γνωρίζουν.

Αποτέλεσμα είναι αφενός να βλέπουμε φοιτητές να σπουδάζουν σε τμήματα που εν τέλει δεν τους αρέσουν και τους ταιριάζουν, αφετέρου να βλέπουμε το παράδοξο του κενού μεταξύ ζήτησης και προσφοράς, που έχει κλάδους με ορδές ανέργων πτυχιούχων από τη μία, και πολλούς κλάδους χωρίς στελέχη από την άλλη, όπως η πληροφορική και το ΙΤ.

«Μέσα από αυτή την εκδήλωση θα προσπαθήσουμε να δείξουμε όλες αυτές τις πληροφορίες για να καταλάβουν τα παιδιά τι μπορούν να ακολουθήσουν και να τους δώσει καλύτερη απασχολησιμότητα στην αγορά εργασίας, πώς να ανακαλύψουν τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις βέλτιστες επιλογές μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα και πώς να αποφύγουν τις παγίδες» ανέφερε. Κατέθεσε δε τη χαρά του για το γεγονός ότι στα χρόνια που έρχεται στην Κομοτηνή για αυτές τις ημερίδες, υπάρχουν άνθρωποι όπως τα μέλη του φροντιστηρίου Πολυδύναμο, που δίνουν μεγάλη, έμφαση στο κομμάτι του επαγγελματικού προσανατολισμού, και υποστηρίζουν τα παιδιά σε μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις που μπορεί να πάρει κανείς στη ζωή του.

Το πρώτο βήμα η ενημέρωση

Δυστυχώς είναι γεγονός ότι μόνο ένας στους δύο μαθητές έχουν πρόσβαση ουσιαστικά σε υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού, ένα ποσοστό που παρότι βελτιωμένο σε σχέση με παλιότερα, όταν οι μαθητές έπαιζαν, όπως το χαρακτήρισε Τζόκερ στο μηχανογραφικό, παραμένει τραγικό.

Βέβαια, σημείωσε ο κ. Ταουσάνης, το γεγονός ότι γίνονται ενημερώσεις δεν σημαίνει πως θα έχει και το ανάλογο αποτέλεσμα, γιατί πρέπει τα παιδιά να ενημερωθούν σωστά, να αξιολογήσουν τι πληροφορίες που δέχονται, και να κάνουν και τη δική τους «έρευνα αγοράς». «Δεν έχουμε ένα μαγικό ραβδί, να πούμε κάνε ένα, δύο, τρία και έλυσες τον σχεδιασμό της σταδιοδρομίας σου. Η λήψη της απόφασης είναι κάτι συνεχόμενο, απαιτεί μια προσπάθεια» ανέφερε, με τις ημερίδες σαν και αυτή της Τετάρτης να αποτελεί μόνο το πρώτο βήμα, καθώς οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να διερευνήσουν το μηχανογραφικό, να επισκεφτούν χώρους εργασίας, να μιλήσουν με ειδικούς επιστήμονες, και άλλα.

Αναγνωρίζεται η αξία του επαγγελματικού προσανατολισμού

Μετά την πανδημία, έχουν καταγκρεμιστεί κάποιες σταθερές, με αποτέλεσμα τα παιδιά είτε να προσπαθούν να ανακαλύψουν σίγουρες επιλογές πιο έντονα, είτε εστιάζουν κατά κύριο λόγο στα θέλω τους.

Και οι δύο επιλογές, τόνισε ο κ.  Ταουσάνης, έχουν μια βάση, και θα δούμε τους μαθητές να διαλέγουν επαγγέλματα που φαίνεται πιο παράξενα στους γονείς, που έχουν να κάνουν με τις νέες τεχνολογίες.

Εδώ όμως δημιουργείται και η ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση για τα επαγγέλματα, γιατί το τι πιστεύει κάποιος ότι κάνει στο digital marketing για παράδειγμα, με το τι πραγματικά κάνει, έχει μεγάλη διαφορά.

Όλη αυτή η διαδικασία δεν μπορεί, κατά την άποψή του, να υποστηριχθεί από το σχολείο, γιατί είναι τρομερά απαιτητική και απαιτεί πολύ και καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Για αυτό και καλούνται να συμπληρώσουν αυτή την προσπάθεια, και σταδιακά αντιλαμβάνεται και η πολιτεία την αξία του επαγγελματικού προσανατολισμού.

«Αν θέλουμε να κάνουμε όντως αλλαγή στην κοινωνική και οικονομική δομή της χώρας μας, το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να δώσουμε έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό, τι έρχεται, τι χρειαζόμαστε και τι μπορούμε να προσφέρουμε» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.