Εκπαιδευτικοι του 10ου Δημοτικου Κομοτηνης συμμετειχαν στο 9ο Συνεδριο της ΙΑΚΕ

Παρουσίασαν εργασία για καλές πρακτικές διαθεματικής διδασκαλίας

Στις εργασίες του 9ου Συνεδρίου της ΙΑΚΕ με κεντρικό θέμα «ΠΟΛΙΤΗΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ Διαμορφώνοντας ενεργούς πολίτες στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης» συμμετείχαν ως σύνεδροι εκπαιδευτικοί του 10ου Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε από τις 26 έως τις 28 Μαΐου στο Ηράκλειο της Κρήτης με την εργασία των εκπαιδευτικών του 10ου Δημοτικού να παρουσιάζει στους συνέδρους η κ. Ευτυχία Βασιλούδη παρουσία της προϊσταμένης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης κ. Κατερίνας Σαραφίδου.

Την εργασία συνέγραψαν από κοινού οι εκπαιδευτικοί Παρθένα Τσακίρη, Δασκάλα (ΠΕ70), Ευτυχία Βασιλούδη, Εκπαιδευτικός Εικαστικών (ΠΕ08), Θεοδοσία Νεστορίδου, Δασκάλα (ΠΕ70), Φώτιος Κολοκοτρώνης, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ86) και τίτλος της ήταν «Καλές πρακτικές διαθεματικής διδασκαλίας των εργαστηρίων δεξιοτήτων της θεματικής “φροντίζω το περιβάλλον” στο δημοτικό σχολείο».

Όσο για το περιεχόμενο της εργασίας, σύμφωνα με την περίληψη που κατατέθηκε στα πρακτικά του συνεδρίου:

«Σκοπός του σχολείου του 21ου αιώνα είναι να αποτελεί χώρο δημιουργίας, βιωματικής μάθησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, χρήσιμων για μαθητές και μαθήτριες. Οι εκπαιδευτικές πολιτικές και τα εκπαιδευτικά συστήματα προσανατολίζονται προς αυτή την κατεύθυνση. Στην Ελλάδα σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, τα εργαστήρια δεξιοτήτων εισάγονται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων από το Σεπτέμβριο του 2021 και  συνιστούν μία δυναμική, διδακτική και εκπαιδευτική δράση. Βασικός σκοπός τους είναι η ενδυνάμωση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, αναστοχασμού, κριτικής σκέψης, τεχνολογίας και επιστήμης. Επιπλέον, ενισχύονται δεξιότητες διαμεσολάβησης, υπευθυνότητας καθώς και οι δεξιότητες ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιαστούν οι καλές πρακτικές διαθεματικής διδασκαλίας της ενότητας “Φροντίζω το Περιβάλλον” των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Μεταξύ άλλων αξιοποιήθηκαν τεχνικές διερευνητικής, βιωματικής και ομαδοσυνεργατικής μάθησης, σε συνδυασμό με τεχνικές 3D κατασκευής και χρήσης σύγχρονων κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής. Οι παραπάνω πρακτικές εφαρμόστηκαν σε τμήμα της Β’ τάξης του 10ου Δ.Σ. Κομοτηνής κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν για να προσεγγίσουν ολιστικά το καταστροφικό φαινόμενο της πυρκαγιάς στο δάσος και τις επιπτώσεις αυτού. Η προσέγγιση αυτή είχε ως αποτέλεσμα την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών ανεξαρτήτως στυλ μάθησης, ανοίγοντας τον δρόμο για την προσωπική ολοκλήρωση, ανάπτυξη και την ιδιότητα του ενεργού πολίτη».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.