Εκκληση απο 140 εκπαιδευομενους των ΣΔΕ Κομοτηνης και Σαπων

«Αντιμετωπίστε μας ως ενήλικες πολίτες που αναζητούν μια Δεύτερη Ευκαιρία και όχι ως πολίτες Δεύτερης Κατηγορίας»- Ζητούν τροποποίηση της απόφασης, που τους τιμωρεί για την ανεπάρκεια του ίδιου του Υπουργείου στη στελέχωση των δομών

Έκκληση για τροποποίηση της πρόσφατης απόφασης, η οποία παρατείνει κατά ένα εξάμηνο τη φοίτηση σε 8 Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και σε 19 παραρτήματά τους, κάνουν οι εκπαιδευόμενοι των ΣΔΕ Κομοτηνής και Σαπών, σε επιστολή που έχει αποδέκτες τον Υπουργό Παιδείας, κ. Νίκο Φίλη, και την Αναπληρώτρια Υπουργό, κ. Σία Αναγνωστοπούλου, καθώς επίσης τον Γ.Γ. Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, κ. Παυσανία Παπαγεωργίου, και την Προϊσταμένη του Τμήματος Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Εκπαίδευσης Ενήλικων, κ. Βάσω Νικολοπούλου. Υπενθυμίζεται ότι εξάμηνη παράταση, που ορίζεται στην επίμαχη απόφαση, απορρέει από το γεγονός ότι δεν στελεχώθηκαν έγκαιρα οι 27 θιγόμενες ανά την Ελλάδα δομές με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό. Ουσιαστικά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τιμωρεί τους εκπαιδευόμενους για τις δικές της ανεπάρκειες, που είχαν σα συνέπεια να μη καλύπτεται ο προβλεπόμενος αριθμός διδακτικών ωρών.

140 ενήλικες αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία στο περιθώριο της δουλειάς τους ή όντες άνεργοι

Οι εγγεγραμμένοι στα ΣΔΕ της Κομοτηνής και των Σαπών είναι συνολικά 160 (100 και 60 αντίστοιχα) και στη συντριπτική τους πλειοψηφία- 95 και 45 αντίστοιχα- παρακολουθούν τακτικά τα μαθήματά τους, φιλοδοξώντας να κάνουν ένα βήμα παραπέρα στην κοινωνική και στην επαγγελματική τους ζωή, να «αρπάξουν» δηλαδή τη «δεύτερη ευκαιρία» που τους υποσχέθηκε δια των συγκεκριμένων δομών η ελληνική πολιτεία. Όπως αναφέρουν και στην επιστολή τους, πρόκειται για ενήλικες πολίτες, που είτε εργάζονται και ταυτόχρονα αφιερώνουν εργατοώρες για τη φοίτησή τους, είτε είναι άνεργοι και βιώνουν ακόμα πιο έντονα προβλήματα σε προσωπικό και σε οικογενειακό επίπεδο.

Όχι μόνο καταγγελία, αλλά και εύλογες προτάσεις για την αποτροπή της εξάμηνης παράτασης

Σημειώνεται ότι η επιστολή δεν έχει απλά και μόνο καταγγελτικό χαρακτήρα, αφού οι υπογράφοντες, εκπρόσωποι των 140 εκπαιδευόμενων, παραθέτουν στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μια σειρά από εύλογες προτάσεις, ικανές να αποτρέψουν την εξάμηνη παράταση της φοίτησής τους. Η επιστολή, της οποίας το μεγαλύτερο μέρος παραθέτουμε παρακάτω, κλείνει με μια συγκλονιστική έκκληση από τους εκπαιδευόμενους, με την οποία ζητούν, να αντιμετωπιστούν ως ενήλικες πολίτες που αναζητούν μια Δεύτερη Ευκαιρία και όχι ως πολίτες Δεύτερης Κατηγορίας.

Το απόσπασμα της επιστολής εκπαιδευόμενων προς τον Υπουργό Παιδείας και τους λοιπούς ιθύνοντες

Αναλυτικότερα, οι εκπαιδευόμενοι των ΣΔΕ Κομοτηνής και Σαπών αναφέρουν τα εξής:
 
«Μετά από 7 μήνες υπολειτουργίας των σχολείων μας, θεωρούμε ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα ολιγωρίας, ούτε περιθώρια αναμονής. Τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε απαιτούν άμεσες λύσεις, τις οποίες, τις περισσότερες φορές, κληθήκαμε να δώσουμε εμείς οι ίδιοι και οι καθηγητές μας, χωρίς να είναι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας ή στη δική μας ευθύνη.
 
Καταρχάς, σημειώνουμε ότι εμείς ήμασταν επί 7 μήνες παρόντες και παρακολουθούσαμε ανελλιπώς το εκάστοτε ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων μας, το οποίο ήταν μειωμένο, χωρίς τη δική μας ευθύνη ή των καθηγητών μας. Θεωρείτε, επομένως, ότι πρέπει να τιμωρηθεί η δική μας συνέπεια να παρευρισκόμαστε καθημερινά στο χώρο του σχολείου μας, επωμιζόμενοι τις συνέπειες ευθυνών που δεν μας αναλογούν;
 
Σας τονίζουμε ότι είμαστε ενήλικες πολίτες, που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε περιορίσει τις ώρες εργασίας μας, αφιερώνοντας εργατοώρες για τη φοίτηση μας, αντιμετωπίζουμε ποικίλα προβλήματα (οικονομικά, οικογενειακά, προβλήματα υγείας κτλ.) και ένα μεγάλο ποσοστό από εμάς είναι άνεργοι. Θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι εκπαιδευόμενοι προηγουμένων ετών, φίλοι και γνωστοί, από τους οποίους μάθαμε για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και εγγραφήκαμε στο σχολείο και εμείς, μας καθησύχασαν σχετικά με το θέμα έγκαιρης πρόσληψης εκπαιδευτών. Χαρακτηριστικά ειπώθηκε ότι, σε ανάλογες περιπτώσεις μη έγκαιρης πρόσληψης καθηγητών, δόθηκαν επιπλέον ώρες, κατά την πρόσληψη τους στις αρχές Μαρτίου, με αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και επέκταση του και τα Σαββατοκύριακα, ώστε να καλυφθεί το 80 -85 % των ωρών που χάθηκαν, χωρίς περαιτέρω προβλήματα. Αναρωτιόμαστε για τον λόγο που εφέτος ακολουθήθηκε διαφορετικός τρόπος αντιμετώπισης (χωρισμός σχολείων σε κατηγορίες), ενώ το δεδικασμένο -κατά τη νομική ορολογία-προβλέπει διαφορετικές ενέργειες (επιπλέον ώρες , αναδιαμόρφωση προγράμματος, επέκταση ωρών σε καθημερινή βάση και αξιοποίηση ακόμη και αργιών, Σαββατοκύριακων και γιορτών), έως ότου καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες. Αποτέλεσμα ήταν οι εκπαιδευόμενοι του Β' επιπέδου να παίρνουν απολυτήριο τον Ιούνιο κανονικά, ενώ του Α' επιπέδου να συνεχίζουν τη φοίτηση στο Β' επίπεδο χωρίς κανένα πρόβλημα.
 
Αναφέρουμε στη συνέχεια τα σπουδαιότερα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε ως τώρα, όπως το καίριο πρόβλημα για τη δημόσια υγεία της καθαριότητας, ή το πολύ σοβαρό πρόβλημα της θέρμανσης κατά τους χειμερινούς μήνες. Σας ενημερώνουμε ακόμη ότι συγκεκριμένα θέματα αναλάβαμε εμείς, δημιουργώντας εθελοντικές ομάδες ή αναλαμβάνοντας να συγκεντρώσουμε χρήματα για την εξασφάλιση πετρελαίου. Δεν θεωρούμε ότι αυτός είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος λειτουργίας για ένα Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και για τους ενήλικες εκπαιδευόμενους.
 
Η αιφνιδιαστική απόφαση για εξάμηνη παράταση της φοίτησής μας θεωρούμε ότι δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των αποφοίτων των ΣΔΕ και των λοιπών Γυμνασίων, διότι
 
• μας στερεί τη δυνατότητα να διεκδικήσουμε θέσεις εργασίας, που προκηρύσσονται αυτόν τον καιρό από τους Δήμους ή άλλες υπηρεσίες που απαιτούν απολυτήριο Γυμνασίου.
• μας αποκλείει από το να ασχοληθούμε σε εποχιακές εργασίες.
• μας αποκλείει από δημόσιες σχολές που χορηγούν πτυχία ειδικότητας (π.χ. μάγειροι, κρεοπώλες κτλ.)
• στερεί τη δυνατότητα από συνεκπαιδευόμενό μας να εγγραφεί στη Σχολή Καλών Τεχνών.
• μας αποκλείει από την άμεση εγγραφή και συνέχιση των σπουδών μας σε επόμενη βαθμίδα (π.χ. ΕΠΑΛ, Λύκειο, Σχολές ΟΑΕΔ κλπ)
 
Για τους παραπάνω λόγους, ζητούμε να τροποποιηθεί η ανωτέρω υπουργική απόφαση και αντιπροτείνουμε τα παρακάτω:
 
• Αύξηση του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος κατά 2 ώρες με μείωση της διάρκειας των διαλειμμάτων
 
• Μάθημα 2 Σάββατα το μήνα
 
• Μάθημα κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα (από Μεγάλη Δευτέρα έως και Μεγάλη Τετάρτη και από Τετάρτη μετά το Πάσχα έως και Παρασκευή μετά το Πάσχα)
 
• Παράταση του κανονικού προγράμματος μαθημάτων μέχρι τις 29 Ιουνίου
 
•  Ανάθεση εργασιών στους εκπαιδευόμενους
 
Για όλα τα παραπάνω, ζητούμε να αντιμετωπιστούμε ως ενήλικες πολίτες που αναζητούν μια Δεύτερη Ευκαιρία και όχι ως πολίτες Δεύτερης Κατηγορίας».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.