Δυσκολο το 20αρι, αλλα πιο ευκολο το 10αρι στην Κοινωνιολογια συμφωνα με τον Σωτηρη Αμανατιαδη

Ο καθηγητής και συνιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Θεώρημα» σχολιάζει τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων

Το μεγαλύτερο μέρος της ύλης του σχολικού εγχειριδίου κάλυψαν τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της Κοινωνιολογίας το πρωί της Παρασκευής, σύμφωνα με τον καθηγητή και συνιδιοκτήτη του Φροντιστηρίου «Θεώρημα» κ. Σωτήρη Αμανατιάδη.

Θέματα τα οποία όπως επεσήμανε αφορούσαν σε ευκολονόητα κομμάτια του βιβλίου αλλά και σε δυσνόητα κομμάτια του εγχειριδίου, διαμορφώνοντας μία ομάδα θεμάτων που απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Άλλωστε και η φύση του μαθήματος, ως θεωρητικό, απαιτεί μία πολύ καλή προετοιμασία αλλά και κατανόηση της ύλης, που σύμφωνα με τον κ. Αμανατιάδη θα μπορούσε να έχει καλυφθεί στο σύνολό της.

Οι ερωτήσεις του πρώτου θέματος ήταν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, επί των οποίων αναπτύχθηκε μια συζήτηση στους κόλπους της Ένωσης Ελλήνων Κοινωνιολόγων ως προς την σαφήνεια μίας εξ αυτών, με τον κ. Αμανατιάδη να καταθέτει την άποψη πως ήταν σαφώς διατυπωμένα. Το δεύτερο θέμα ήταν «γενναιόδωρο» σύμφωνα με τον ίδιο, ξεκαθαρίζοντας πως υπήρχαν θέματα που χαρακτηρίζονται αναμενόμενα.

Το Β2 προβλημάτισε μερίδα των μαθητών χωρίς ωστόσο να δημιουργεί προβλήματα ως προς τις απαντήσεις τους, ενώ αντίστοιχα σε λογικό πλαίσιο και δίχως αυξημένη δυσκολία ήταν και το Γ θέμα.

Η δυσκολία έγκειται το σχολικό εγχειρίδιο

«Εκεί που έχουμε να κάνουμε κριτική είναι στο θέμα Δ» ανέφερε ο κ. Αμανατιάδης εξηγώντας πως η δυσκολία εκκινά από την μακροσκελή εκφώνηση του ερωτήματος, η οποία ωστόσο αφορά στην προσπάθεια κατεύθυνσης των μαθητών στο σημείο του εγχειριδίου που εμπεριέχεται η απάντηση. 

«Είναι ένα κομμάτι το οποίο δεν έχει ένα συγκεκριμένο τίτλο ωστόσο δεν έχει και κάτι το οποίο είναι δυσνόητο» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά εστιάζοντας τον προβληματισμό του στο θέμα Δ3 που όπως εξήγησε «αποτελεί και το πιο δυσνόητο κομμάτι όλης της ύλης».

 «Θεωρώ ότι οποιοσδήποτε μαθητής, καθηγητής αν κάτσει να το διαβάσει και να προσπαθήσει να το εξηγήσει θα του είναι πάρα πολύ δύσκολο. Είναι ένα κομμάτι στο οποίο πραγματικά και πέρυσι και φέτος αντιμετωπίζαμε προβλήματα ως προς την κατανόησή του από τους μαθητές και κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας του, φαινόμενο βέβαια πανελλαδικό που στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα το βαθμολόγησαν με 12 μονάδες στις 100, δηλαδή 2,4 μονάδες στις 20», συνέχισε τονίζοντας πως «αυτό θα είναι το ερώτημα που θα κόψει στην πραγματικότητα τα πάρα πολλά εικοσάρια».

Δύσκολο το 20άρι

Ο κ. Αμανατιάδης εξέφρασε την άποψη ότι εν αντιθέσει με την μεγάλη μάζα μαθητών που ξεπέρασαν πέρυσι το 18, φέτος η μάζα αυτή θα μετατοπιστεί προς τα κάτω βαθμολογικά κατά 1 με 1,5 μονάδα, εξηγώντας πως «το 20 θα είναι κάτι το οποίο θα είναι δύσκολο».

Από την άλλη πλευρά ο ίδιος εξήγησε πως τα φετινά θέμα «σπρώχνουν» πιο εύκολα τον μέτριο μαθητή να πλησιάσει και να ξεπεράσει την βάση του 10, εκφράζοντας την άποψή ότι αποτελεί πολιτική απόφαση δεδομένης και της πρώτης χρονιάς εφαρμογής της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και της προσπάθειας εισόδου περισσότερων μαθητών στο μέσο όρο ώστε να μην μείνουν εκτός των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.