Δεν διαβλεπει δυσκολιες στην ενσωματωση των Αγγλικων στα νηπιαγωγεια της Ροδοπης ο Μ. Κωνσταντινιδης

Επιτυχημένο ήταν το πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά στο 12ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής

Μόλις την Τρίτη το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την εισαγωγή σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας του μαθήματος των Αγγλικών. Η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου έκανε λόγο «για ενίσχυση της πολυγλωσσικής επίγνωσης και της διαπολιτισμικής επικοινωνίας», αναφερόμενη στα προσδοκόμενα οφέλη. Τι γίνεται όμως με τα παιδιά εκείνα, όπως στην περιοχή μας, που έχουν ήδη αυτή την πολυγλωσσική επίγνωση; Μήπως η εισαγωγή μιας ακόμη γλώσσας στην εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή την τρυφερή ηλικία δημιουργήσει πρόβλημα παρά ωφελεί τα παιδιά;

Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης κ. Μαρίνος Κωνσταντινίδης, δεν θεωρεί πως θα υπάρξουν δυσκολίες στην ενσωμάτωση της διδασκαλίας των Αγγλικών στα Νηπιαγωγεία της Ροδόπης, ανεξάρτητα από τη μητρική γλώσσα των παιδιών. Και αυτό γιατί, όπως σημειώνει, ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτή η εισαγωγή στην ξένη γλώσσα, όπως φάνηκε και στο πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά στο 12ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής, η ξένη γλώσσα απορροφάται σε αυτή την ηλικία κατά τον ίδιο τρόπο από όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτου μητρικής γλώσσας.

Βέβαια όπως κάθε νέο πρόγραμμα, δεν είναι απίθανο να υπάρξουν δυσκολίες, σε οικισμούς που είναι αμιγώς μειονοτικοί, όμως με την εκπαίδευση και την ενημέρωση που θα κάνει το Υπουργείο τόσο στους εκπαιδευτικούς της Αγγλικής γλώσσας, όσο και τους νηπιαγωγούς του σχολείου, πιστεύει πως θα μπορέσουν να αντιμετωπιστούν, τα όποια τυχόν προβλήματα προκύψουν.

Καλή ανταπόκριση όλων των παιδιών στο πρόγραμμα

Ειδικά για το πιλοτικό πρόγραμμα, σημείωσε πως σύμφωνα με την εμπειρία των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε αυτό, υπήρξαν δυσκολίες, όμως τα θετικά που αποκόμισαν, ήταν πολύ περισσότερα. «Και τα παιδιά το χάρηκαν, και κανένας γονέας δεν διαμαρτυρήθηκε» σημείωσε. Με δεδομένο δε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα επεκτάθηκε σε όλη την επικράτεια, σημαίνει πως τα μηνύματα που πήραν θα είναι θετικά.

Το κυριότερο ζήτημα που θα έχουν να αντιμετωπίσουν θα είναι η κάλυψη όλων των νηπιαγωγείων, ιδιαίτερα αυτών σε πιο απομακρυσμένους οικισμούς εκτίμησε ο κ. Κωνσταντινίδης. Και τούτο διότι η διδασκαλία της αγγλικής σε κάθε νηπιαγωγείο θα γίνεται για δύο ώρες την εβδομάδα, που σημαίνει συνεχή μετακίνηση του εκπαιδευτικού, και σε σημαντικές αποστάσεις στους οικισμούς.

Σε αναμονή των μόνιμων διορισμών

Όσο για το πόσοι αναπληρωτές θα χρειαστούν για να καλύψουν αυτές τις ώρες, ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε πως αυτό θα εξαρτηθεί από τους νέους διορισμούς, που ανήγγειλε η Υπουργός κ Κεραμέως. Οι διορισμοί είναι αρκετά αυξημένοι, φτάνοντας τους 11.700, όμως ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί πως αυτοί θα κατανεμηθούν σε όλη τη χώρα.

Για αυτό και περιμένουν την Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει τον αριθμό των διορισμένων σε κάθε νομό, και στη συνέχεια, ανάλογα με τις ανάγκες που απομένουν, θα ζητήσουν αναπληρωτές.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.