Μπιρτζε Μεχμετ: Η μαθητρια με μια απο τις υψηλοτερες βαθμολογιες στο νομο στα μαθηματικα στις πανελλαδικες

Δήλωσε ιατρική αλλά τα μαθηματικά παραμένουν η μεγάλη της αγάπη

Μία επιλογή που τη δικαίωσε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις έκανε η Μπιρτζέ Μεχμέτ. Παρά το γεγονός ότι είχε επιλέξει το πεδίο των Επιστημών της Υγείας, που οδηγεί σε σχολές όπως η Ιατρική, το Βιολογικό και η Φαρμακευτική, όχι μόνο διέπρεψε στο πεδίο της με υψηλή βαθμολογία, αλλά έπιασε και τον έναν από τους υψηλότερους βαθμούς στη Ροδόπη στα μαθηματικά (18,7), ένα μάθημα το οποίο δεν είναι στα υποχρεωτικώς εξεταζόμενα μαθήματα του πεδίου της αλλά η ίδια επέλεξε να το δηλώσει ως πέμπτο εξεταζόμενο πανελλαδικώς μάθημα περισσότερο από την αγάπη της προς το αντικείμενο, αφιερώνοντας φυσικά σε αυτό πολλές ώρες μελέτης.
 
Μάλιστα η ικανότητά της στα μαθηματικά εντυπωσίασε τους καθηγητές της, τόσο στο σχολείο όσο και στο Φροντιστήριο Ορόσημο 2001, όπου ο μαθηματικός και υπεύθυνος του Φροντιστηρίου κ. Σάκης Λιπορδέζης μιλά με τα καλύτερα λόγια για αυτήν και την ικανότητά της στα μαθηματικά, υπενθυμίζοντας μάλιστα ότι και ο Αλέξανδρος Καραθεοδωρή, παρόλο που δεν ήταν ο τομέας του, έμαθε τα μαθηματικά εκτιμώντας τη σημασία τους.
 
Η Μπιρτζέ μίλησε για την προσπάθειά της και την πορεία της στον «ΠτΘ», καθώς και την αγάπη της για τα μαθηματικά, η οποία παραμένει άσβεστη και όπως φαίνεται θα την ακολουθεί σε όλη της τη ζωή, ίσως και στις μελλοντικές επιλογές της.
Στο μηχανογραφικό της έχει επιλέξει πρώτα τις σχολές της Ιατρικής, όμως δεν αποκλείει ότι στο μέλλον, αν φυσικά μπορέσει, είτε θα κάνει επιπλέον σπουδές στα μαθηματικά, είτε θα συνδυάσει τις δύο επιστήμες. Το μόνο σίγουρό είναι ότι δεν θα σταματήσει να προσπαθεί, γιατί όπως τονίζει «η προσπάθεια ανταμείβεται»
 
Μεχμέτ Μπιρτζέ όμως…
 
ΠτΘ: Ξεκίνησες από το πεδίο των Επιστημών της Υγείας, επέλεξες στο μηχανογραφικό σου την ιατρική, όμως διάλεξες να δώσεις και μαθηματικά μόνο και μόνο λόγω της αγάπης σου για αυτά;
Μ.Μ.:
Στην αρχή της χρονιάς δεν είχα στο μυαλό μου την ιατρική, είχα ή τη χημεία ή την φαρμακευτική. Ξεκινήσαμε, και πήρα και τα μαθηματικά, που ήταν εκτός του πεδίου μου, γιατί τα λατρεύω.
 
Οπότε ξεκίνησα στην αρχή με στόχο να περάσω Χημικό ή Φαρμακευτική, και δεν ήμουν αγχωμένη, είχα ένα πρόγραμμα, διάβασα συστηματικά, όμως στην αρχή δεν πίστευα ότι θα πιάσω αυτούς τους βαθμούς και θα έχω στόχο την Ιατρική.
Μου πέρασε από το μυαλό να μπω στο Μαθηματικό γιατί τα μαθηματικά μου άρεσαν και είναι μια ιδιαίτερη επιστήμη, αλλά όταν βγήκαν οι βαθμολογίες και λόγω άλλων δεδομένων, είπα να επιλέξω την Ιατρική.
 
ΠτΘ: Επέλεξες να κάνεις και τα μαθηματικά, που είναι παραπάνω διάβασμα, παραπάνω κόπος και λιγότερη ξεκούραση…
Μ.Μ.:
Έκανα τουλάχιστον πέντε ώρες την εβδομάδα, αλλά είναι μια ευχαρίστηση για μένα, δεν το έβλεπα σαν ένα μάθημα υποχρεωτικό για να το δώσω. Από μικρή άρχισα να αγαπώ τα μαθηματικά και να ασχολούμαι. Στην αρχή ξεκίνησα απλά για να το κάνω και μετά όμως έδωσα ιδιαίτερη σημασία και διάβαζα και στο σπίτι μαθηματικά, πέρα του φροντιστηρίου. 

«Σίγουρα τα μαθηματικά δεν θα τα παρατήσω» 

ΠτΘ: Θα ήθελες να ασχοληθείς αργότερα με τα μαθηματικά, θα μείνουν στη ζωή σου;
Μ.Μ.:
Σίγουρα τα μαθηματικά δεν θα τα παρατήσω, οπότε τώρα με την ιατρική, όταν την τελειώσω, ίσως δώσω για να περάσω στο Μαθηματικό. Όμως και στην Βιολογία, επειδή τα μαθηματικά υπάρχουν παντού, υπάρχει η Βιοστατιστική, μπορεί να κατευθυνθώ προς τα εκεί και να τα συνδυάσω και τα δύο.
 
ΠτΘ: Πώς βλέπεις τη ζωή σου από εδώ και πέρα;
Μ.Μ.:
Σίγουρα θα είναι διαφορετικά γιατί θα έχω φύγει από το σπίτι, και θα πρέπει να τα καταφέρω μόνη μου. Δεν πιστεύω ότι θα είναι ιδιαίτερα δύσκολα, πέρα από την αρχή, μιας και μεγάλωσα στην Κομοτηνή και δεν έχω ζήσει μακριά από αυτή. 

«Όλοι έχουν ικανότητες και η γνώση δεν είναι κάτι έμφυτο» 

ΠτΘ: Έχοντας διαπρέψει όχι σε τέσσερα, αλλά σε πέντε μαθήματα, τι συμβουλή έχεις για αυτούς που σε λίγους μήνες θα ξεκινήσουν την προσπάθειά τους για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Μ.Μ:
Εγώ για τα πέντε μαθήματα να ευχαριστήσω πρώτα από όλα το φροντιστήριο, και να τονίσω ότι θα πρέπει να πιστεύουν στις δυνάμεις τους, να μην τα παρατάνε, και να προσπαθούν να ξεπεράσουν τις όποιες δυσκολίες.
 
Όλοι έχουν ικανότητες και η γνώση δεν είναι κάτι έμφυτο. Ούτε εγώ είχα εξ αρχής τις γνώσεις, αλλά αν κανείς το προσπαθήσει και αγαπήσει αυτό που θέλει, σίγουρα θα πετύχει. Επίσης πρέπει να βάλουν στόχους. Αν θέλουν μια σχολή στο 10, να στοχεύουν στο 20, οπότε αν αποτύχουν θα βρεθούν στο 10. 

«Δεν είχα τα ελληνικά σαν δεύτερη γλώσσα, αλλά περισσότερο σαν παράλληλη γλώσσα» 

ΠτΘ: Τα ελληνικά είναι η δεύτερη σου γλώσσα, πόσο δύσκολο ήταν να προσαρμοστείς στις απαιτήσεις του προγράμματος και ιδιαίτερα στην έκθεση;
Μ.Μ.:
Πήγαινα στο μειονοτικό σχολείο μέχρι την Δ΄ Τάξη και στο Δημοτικό από την Ε΄, αλλά από μικρή ήμουν μέσα σε συλλόγους και είχα φίλους και φίλες με τους οποίους μιλούσα ελληνικά, οπότε δεν τα είχα σαν δεύτερη γλώσσα, αλλά περισσότερο σαν παράλληλη γλώσσα.
 
Όμως τα τελευταία δύο χρόνια, που ήταν να γράψω έκθεση στις πανελλήνιες, τότε άρχισα να υπερπροσπαθώ, μιας που θα καθόριζε το μέλλον μου. Παρόλα αυτά εγώ διαβάζω και βιβλία στα ελληνικά, και τηλεόραση στα ελληνικά βλέπω, οπότε ουσιαστικά τούρκικα μιλούσα μόνο μέσα στο σπίτι και έτσι τα ισορροπούσα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.