Απο το Μειονοτικο Γυμνασιο-Λυκειο ο εκπροσωπος της Ροδοπης στη Βουλη των Εφηβων

Εμρέ Χότζογλου «Χάρηκα που συναντήθηκα με πολλά παιδιά από όλη την Ελλάδα, που διαφορετικά δεν θα είχα γνωρίσει»

Λένα Χατζή

«Ήταν δύσκολες οι συνθήκες και μπράβο στον Εμρέ που πήγε μπροστά και δεν έκανε πίσω»

Εξ αποστάσεως πραγματοποιήθηκε φέτος, για πρώτη φορά (πέρυσι δεν είχε γίνει καθόλου λόγω πανδημίας) η Βουλή των Εφήβων, με 300 παιδιά από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό να συμμετάσχουν.

Η συνεδρίαση της ολομέλειας της KE΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων, διεξήχθη διαδικτυακά υπό την προεδρία του Προέδρου της Βουλής κ. Κωνσταντίνου Τασούλα, την Παρασκευή 16 Ιουλίου.

Κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας, πέντε εκπρόσωποι αντίστοιχων θεματικών ομάδων, από τους εκατόν εξήντα πέντε εφήβους βουλευτές, προερχόμενους από Λύκεια όλης της Ελλάδας και από ελληνικά σχολεία του εξωτερικού που συμμετείχαν στο φετινό πρόγραμμα της Βουλής των Εφήβων, τοποθετήθηκαν στις θεματικές ενότητες Περιβάλλον και Εκπαίδευση, Περιβάλλον και Πολιτισμός, Περιβάλλον και Άνθρωποι που μετακινούνται, Περιβάλλον και Νέες Τεχνολογίες και Περιβάλλον και Κοινωνικές Ανισότητες.

Την Ροδόπη εκπροσώπησε, από το Μειονοτικό Γυμνάσιο Λύκειο Κομοτηνής, ο Εμρέ Χότζογλου Χαλήλ, ο οποίος μίλησε για την εμπειρία της συμμετοχής αλλά και της ιδιαίτερης προετοιμασίας που έγινε για αυτήν την  ιδιότυπη συνεδρίαση, μαζί με τον Διευθυντή του Σχολείου κ. Μεμέτ Τουνάλπ και την υποδιευθύντρια του σχολείου κ. Ελένη Χατζή.

«Ως εμπειρία ήταν μοναδική, και έμαθα κάποια πράγματα για τις διαδικασίες της Βουλής» σημείωσε, παρόλο που όπως εκμυστηρεύθηκε η όλη εμπειρία, αλλά και οι διαδικασίες, ήταν προσαρμοσμένες στην πανδημία.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην όλη διαδικασία συμμετείχε όλη η τάξη από την οποία επιλέχθηκε ο μαθητής, στην οποία έμαθαν για την όλη τη διαδικασία, έκαναν εργασίες και ασχολήθηκαν με αυτό, όσο τους επέτρεψαν οι περιορισμοί της πανδημίας.

Περήφανοι για τη συμμετοχή στη Βουλή των Εφήβων

«Είναι μεγάλη χαρά και τιμή για εμάς ο μαθητής μας να παίρνει μέρος στη Βουλή των Εφήβων» σημείωσε ο Διευθυντής κ. Μεμέτ Τουνάλπ, γιατί τους εκπροσώπησε όπως έπρεπε στην Βουλή. Ήταν άλλωστε πολύ καλός μαθητής στο σχολείο, και από τους πρώτους στις Πανελλήνιες εξετάσεις, ενώ ευχήθηκε σε όλους τους μαθητές που πήραν μέρος στη βουλή των Εφήβων καλή επιτυχία και καλή δύναμη στα επόμενα βήματά τους.

Βήματα δημοκρατίας από όλους τους μαθητές

Από την πλευρά της η κ. Χατζή συνεχάρη τον μαθητή τους, που ήταν άριστος μαθητής στα τρία χρόνια που φοίτησε στο σχολείο, καθώς και την υπεύθυνη του προγράμματος στο σχολείο τους την κ. Κατερίνα Γεωργαντά, η οποία ήταν ο σύνδεσμος με τη Βουλή των Εφήβων, και τους προετοίμασε για να γίνει αυτή η προσπάθεια.

«Ήταν δύσκολες οι συνθήκες και μπράβο στον Εμρέ που πήγε μπροστά και δεν έκανε πίσω, παρά την προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την πανδημία» σημείωσε.

Το θετικό είναι, ανέφερε, πως ο Εμρέ έκανε βήματα δημοκρατίας, και μαζί με όλους τους μαθητές που συμμετείχαν φέτος, έφεραν πραγματικά την «Φαντασία στην Εξουσία» δίνοντας καινούριες απόψεις, ιδέες και προτάσεις, την ώρα που γνώριζαν τις διαδικασίες της Δημοκρατίας, κάνοντας πράξη την εμπειρία της Βουλής, έστω και διαδικτυακά.

Ελπίζει δε πως όλες αυτές οι ιδέες θα ληφθούν υπόψη από τους σημερινούς κυβερνώντες, αλλά και οι μαθητές, ως ενεργοί πολίτες, να το κάνουν πράξη. Ευχήθηκε δε το σχολείο τους να συνεχίσει να εκπροσωπεί επάξια τη Ροδόπη, όπως έκανε και ο Εμρέ.

Πολύτιμη εμπειρία δημοκρατίας

Η συνεδρίαση διήρκεσε τρείς μέρες, τόνισε ο Εμρέ Χότζογλου, με την πρώτη μέρα, Τετάρτη 14 Ιουλίου, να αποτελεί ευκαιρία να μαζευτούν όλοι οι βουλευτές, ανεξάρτητα από τις ομάδες, μίλησαν μεταξύ τους, και ουσιαστικά «γνωρίστηκαν» διαδικτυακά.

Τη δεύτερη μέρα τα παιδιά, μετά από ομιλίες, ξεκίνησαν να δουλεύουν στις ομάδες, με τον ίδιο να εντάσσεται στην ομάδα «Περιβάλλον και Άνθρωποι που μετακινούνται» που είχε συνολικά 28 άτομα, όπου συζήτησαν το θέμα, έκαναν τις παρατηρήσεις τους, δουλεύοντας τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα.

Ο ίδιος πήρε θέση στις ερωτήσεις και στη συζήτηση που έγιναν εντός των ομάδων, καταθέτοντας την άποψή του για τον τρόπο με τον οποίο το περιβάλλον επηρεάζει τις μετακινήσεις των ανθρώπων.

Παράλληλα συζήτησαν με βουλευτές τόσο για το θέμα της ομάδας τους όσο και για την εμπειρία των βουλευτών, τι πρέπει να κάνουν, ποιες οι υποχρεώσεις τους στη Βουλή κτλ.

Έχοντας ετοιμάσει δύο ερωτήσεις προς τον Πρόεδρο της Βουλής από τη δεύτερη ημέρα, ένα από τα μέλη της ομάδας, που επιλέχτηκε με κλήρωση, κατέθεσε τις ερωτήσεις προς τον πρόεδρο κ. Τασούλα.

Μετά από αυτή την εμπειρία, έστω και εξ αποστάσεως, ο Εμρέ Χότζογλου πρότεινε σε όλους τους μαθητές και μελλοντικούς πολίτες της Ελλάδας να συμμετάσχουν, αν έχουν την ευκαιρία στη διαδικασία, και να μην φοβηθούν, γιατί «δεν είναι τόσο επίσημο και βαρετό όσο μπορεί να φαίνεται από έξω».

«Πέρασα πάρα πολύ ευχάριστα σε αυτή τη διαδικασία, και χάρηκα που συναντήθηκα με πολλά παιδιά από όλη την Ελλάδα, που διαφορετικά δεν θα είχα γνωρίσει. Παράλληλα μου άρεσε που είχαν την ευκαιρία να κάνω βήματα δημοκρατίας, διαιωνίζοντας το δημοκρατικό χαρακτήρα της χώρας» τόνισε κλείνοντας ο ίδιος.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.