Απαντηση της Ελευθερης Ευαγγελικης Εκκλησιας Κομοτηνης

Στην ανακοίνωση του Γραφείου Αντιαιρετικού Αγώνα της Μητρόπολης Μαρωνείας και Κομοτηνής

Την απάντησή της δίνει η Ελεύθερη Ευαγγελική Εκκλησία Κομοτηνής στην από 12 Αυγούστου ανακοίνωση του Γραφείου Αντιαιρετικού Αγώνα της Μητρόπολής Μαρωνείας και Κομοτηνής. Να θυμίσουμε πως στην ανακοίνωσή του το Γραφείο Αντιαιρετικού Αγώνα της Μητρόπολης ανέφερε τα εξής: «Το Γραφείο Αντιαιρετικού Αγώνα της Ιεράς Μητροπόλεως ενημερώνει το φιλόχριστο πλήρωμά της, ότι στην πόλη της Κομοτηνής δραστηριοποιείται τελευταία η αυτοαποκαλούμενη «Ελεύθερη Ευαγγελική Εκκλησία» και διαμοιράζει το βιβλίο της Καινής Διαθήκης, το οποίο είναι αμφιβόλου προελεύσεως, δεν είναι εγκεκριμένο από την επίσημη Ορθόδοξη Εκκλησία και δεν έχει την άδεια και ευλογία της Μητροπόλεώς μας.

Αυτές τις ημέρες που προετοιμαζόμαστε για την Μεγάλη Θεομητορική Εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ας μένουμε εδραιωμένοι στην Ορθόδοξη πίστη μας κάτω από την σκέπη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας και με αγάπη ας προσευχηθούμε για τους πεπλανημένους αδελφούς, ώστε να γνωρίσουν το Φως της Αληθείας».

Η απάντηση

Στην απάντησή της η Ελεύθερη Ευαγγελική Εκκλησία Κομοτηνής επισημαίνει τα εξής:

«Η Εκκλησία μας απαντώντας στο εν λόγω Γραφείο τής τοπικής Μητρόπολης, ενημερώνει ταυτόχρονα τον λαό τής πόλης μας για πράγματα που είναι καλό να γνωρίζει.

Το Γραφείο Αντιαιρετικού Αγώνα καλεί το «φιλόχριστο πλήρωμα» της Μητρόπολης να είναι προσεκτικό ως προς το βιβλίο της Καινής Διαθήκης που η Εκκλησία μας διανέμει, με την αιτιολογία ότι πρόκειται για βιβλίο «αμφιβόλου προελεύσεως και δεν είναι εγκεκριμένο από την επίσημη Ορθόδοξη Εκκλησία και δεν έχει την άδεια και ευλογία τής Μητροπόλεώς μας».  

Κάνουμε γνωστό σε όλους ότι η Εκκλησία μας διανέμει δύο εκδόσεις της Καινής Διαθήκης. Η μία είναι των εκδόσεων ΠΕΡΓΑΜΟΣ. Πρόκειται για μεταφορά στην νεοελληνική της παλαιότερης μετάφρασης τού Ορθοδόξου Αρχιμανδρίτη Νεόφυτου Βάμβα. Η δεύτερη έκδοση είναι αυτή της Ελληνικής Βιβλικής Εταιρείας, η οποία χαίρει της έγκρισης και ευλογίας τής Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας τής Ελλάδος και των Πατριαρχείων Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων.

Δεν γνωρίζουμε σε ποια από τις δύο εκδόσεις αναφέρεται το Γραφείο του Αντιαιρετικού Αγώνα τής Μητρόπολης Μαρωνείας και Κομοτηνής, εκτός και αν αναφέρεται και στις δύο. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν σοβαροί λόγοι για τους οποίους πιστεύουμε πως η εκφρασμένη αυτή αμφιβολία δεν έχει νόημα. Το θέμα είναι βεβαίως μεγάλο για να αναλυθεί τώρα. Αν χρειαστεί όμως να το κάνουμε, είμαστε εδώ.   

Είναι καλό να γνωρίζουν οι πάντες ότι η άλλοτε ‘Βιβλική Εταιρεία’ στην Ελλάδα διοικείτο και λειτουργούσε ως μία διακονία χριστιανικών ευαγγελικών αρχών, που τύπωνε και διέδιδε την Αγία Γραφή στην χώρα μας. Το 1992 άνοιξε τις πόρτες της στην Ορθόδοξη αλλά και στην Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και έγινε η σημερινή ‘Ελληνική Βιβλική Εταιρεία’ με ευρύτατη συμμετοχή Ορθοδόξων ιερωμένων αλλά και θεολόγων. Μάλιστα, από το 2000 μέχρι σήμερα Πρόεδρος είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος. Πόσο γνωστή είναι αυτή η αλλαγή και πώς άραγε την αξιολογείτε;

Στις 16 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Κερκύρας, υπό την αιγίδα της Ι.Μ. Κερκύρας και της Ενώσεως Χριστιανών Επιστημόνων νομού Κερκύρας, ειδική ιστορική Ημερίδα τής Ελληνικής Βιβλικής Εταιρείας επί τη συμπληρώσει 200 ετών από την ίδρυσή της στην Κέρκυρα.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, επεσήμανε στον λόγο του, κατά την διεξαγωγή τής Ημερίδας, ότι:

«Τα τελευταία 20 χρόνια έχει σφυρηλατηθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ τής Ορθόδοξης Εκκλησίας, των Ρωμαιοκαθολικών και Διαμαρτυρομένων αδελφών μας και η Ελλάδα είναι ένα μοντέλο προς μίμηση και για τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, με μοναδικό σκοπό τον επανευαγγελισμό τού λαού μας, προκειμένου να ξαναμελετήσουν οι Ελληνες τον λόγο τού Θεού. Η Ε.Β.Ε. κατόρθωσε να έχει σήμερα την εγκεκριμένη έκδοσή της από τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και την Εκκλησία τής Ελλάδος, όπως εξάλλου προβλέπει και το σύνταγμά μας, δίνοντας πλέον την δυνατότητα στο ευρύτατο κοινό, να έχει μια μετάφραση τής Καινής Διαθήκης…»

Επιπλέον, ο κ. Ιγνάτιος αναφέρθηκε «στην επιχειρούμενη αλλαγή τού άρθρου 3 του συντάγματος, προκειμένου η πατρίδα μας να καταστεί ουδετερόθρησκο κράτος. Σε αυτήν την αλλαγή κανείς δεν συμφωνεί. Το σύνταγμα προβλέπει και περιλαμβάνει την ανεξιθρησκία. Απόδειξη αποτελεί ότι πρόσφατα όλες οι Χριστιανικές και άλλες Ομολογίες στην Ελλάδα αναγνωρίστηκαν, έφυγαν από το καθεστώς απλώς μιας ιδιωτικής παρουσίας και μπήκαν σε ένα καθεστώς που αναγνωρίζει την θρησκευτικότητά τους. Τίποτα δεν εμποδίζει τον καθένα να νιώθει ελεύθερος σε αυτόν τον τόπο, να ασκεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα, να έχει την πίστη που θέλει, και βεβαίως ταυτόχρονα να έχουμε μια παράγραφο στο σύνταγμα ότι υπάρχει μια Ομολογία πλειοψηφούσα, η Ορθόδοξη…»

Καταλήγοντας ο Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού έκρουσε «τον κώδωνα τού κινδύνου τής εκκοσμίκευσης σε μια Ελλάδα που οι κρίσιμες στιγμές που διερχόμαστε, δημιουργούν προϋποθέσεις για να επικρατήσουν άλλες τάσεις, εντελώς αντιβιβλικές από μια άλλη πλευρά, ενός μαύρου σύννεφου που έρχεται να διαχωρίσει τους ανθρώπους και είναι απορίας άξιον πώς δεν το αντιλαμβάνονται κάποιοι. Η σωτήρια απάντηση είναι να παραμείνουμε Χριστιανοί, οι οποίοι θα κηρύττουμε ότι ο κάθε άνθρωπος είναι μια ζωντανή εικόνα τού Χριστού. Ο ιερός Κλήρος από την άλλη μεριά αντιπροσφέρει το Φως και την Αλήθεια τού Αναστάντος Κυρίου».   

Εδώ βεβαίως ανακύπτει ένα ερώτημα: Η Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής συμφωνεί ή όχι με τις απόψεις τού Ορθοδόξου Μητροπολίτου Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνατίου όπως αναφέρθηκαν παραπάνω; Αν όχι, τότε γίνεται φανερό ότι η ενότητα στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν είναι τόσο αρραγής όσο συνηθίζεται να προβάλλεται, και η πολυφωνία όχι μόνο δεν απουσιάζει από την Ορθόδοξη Εκκλησία αλλά είναι γνωστές και  βαριές περιπτώσεις διαφωνιών και συγκρούσεων. Αν ναι, τότε ας υιοθετήσουμε την προτροπή του να  συνεργαστούμε περαιτέρω μεταξύ μας έχοντας κοινή βάση τον θεόπνευστο λόγο τού Θεού, το ανεκτίμητο αυτό δώρο τού Θεού προς όλους εμάς, ανεξαιρέτως, τους ανάξιους αμαρτωλούς ανθρώπους, που όμως ομολογούμε ότι αποδεχθήκαμε την εν χάριτι σωτηρία τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Ο κ. Ιγνάτιος κρούει τον κώδωνα τού κινδύνου όχι απέναντι στους Ευαγγελικούς χριστιανούς αλλά στο μαύρο σύννεφο διαφόρων αντιβιβλικών ιδεών και τάσεων που κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται. Δεν νομίζουμε πως αυτοί οι κάποιοι είναι Ευαγγελικοί χριστιανοί. Δεν γνωρίζουμε, βεβαίως, αν είχε κατά νου Ορθόδοξους χριστιανούς που υποτίθεται ότι έπρεπε ν’ αντιλαμβάνονται το κλίμα των ημερών μας ή απλώς και μόνον εκείνους που δηλώνουν άθεοι. Εμείς, ως Ευαγγελική Εκκλησία, θα προσθέσουμε στα λόγια τού κ. Ιγνατίου ότι σήμερα (κυριολεκτικά και προοπτικά), φαίνεται να έχει κάνει την εμφάνισή της η βιβλικώς αποκαλούμενη «αποστασία» (Β΄ Θεσσαλονικείς 2:3), στα αρχικά της στάδια. Το τσουνάμι τής ασέβειας, της ανηθικότητας, της διαστροφής, της πλεονεξίας, της ανελευθερίας, και χωρίς καμία αμφιβολία τής εκκοσμίκευσης, είναι εδώ. Με ασυγκράτητη ορμή σαρώνει τα πάντα. Ποια Εκκλησία, άραγε, είναι τόσο άγια και ενωμένη και ικανή να το αντιμετωπίσει μόνη της; Οι μαρτυρίες της καθημερινότητας είναι αρκετές και εκπέμπουν το μήνυμα πως όσοι είναι σοβαροί και ώριμοι χριστιανοί αγωνίζονται να διατηρήσουν την πνευματική τους ταυτότητα ενώ ταυτόχρονα χάνονται πολλοί πιστοί (με εισαγωγικά ή μη) από το τσουνάμι αυτό που παρασέρνει και οδηγεί στον πνευματικό θάνατο.

Ο σαφώς δηλωμένος υπαινιγμός του Γραφείου της Μητρόπολης ότι η Ελεύθερη Ευαγγελική Εκκλησία δεν αποτελεί γνήσια Εκκλησία Ιησού Χριστού μάς βρίσκει σε σοβαρή διαφωνία. Μπορούμε, αν θέλουμε, να αντιστρέψουμε τον υπαινιγμό. Το ζήτημα, όμως, αυτό είναι τεράστιο για να το θίξουμε εδώ. Με δύο λόγια μόνο, θα βοηθηθούμε όλοι αν θυμηθούμε την εικόνα των επτά χριστιανικών τοπικών εκκλησιών της Ασίας, όπως αυτές σκιαγραφούνται στο 2ο και 3ο κεφάλαιο τού βιβλίου τής Αποκάλυψης από τον ίδιο τον Κύριο Ιησού Χριστό με την γραφίδα του αποστόλου Ιωάννη. Βρισκόμαστε ακόμη στον πρώτο μ.Χ. αιώνα. Οι εκκλησιαστικοί τίτλοι «ευαγγελικός», «ορθόδοξος», «ρωμαιοκαθολικός» και ένα σωρό άλλοι δεν υπάρχουν. Υπάρχουν απλώς χριστιανοί. Και όμως η πνευματικότητα επτά, μόλις, εκκλησιών των αποστολικών χρόνων ποικίλλει τόσο πολύ που προκαλεί έκπληξη. Η εκκλησία τών Σάρδεων χαρακτηρίζεται ως πνευματικώς νεκρή, η εκκλησία τής Λαοδίκειας είναι γεμάτη αυταπάτη και αλαζονεία και καυχιέται ματαίως την στιγμή που έχει βγάλει τον Χριστό απέξω, ενώ κάποιες άλλες έχουν σοβαρότατα πνευματικά προβλήματα αλλά και αξιόλογα καλά στοιχεία. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. (α) Μόνον ο Κύριος γνωρίζει ποιοι πραγματικά είναι δικοί Του (τέκνα Θεού εν Χριστώ, πιστοί, λυτρωμένοι) και ποιοι όχι (Β΄ προς Τιμόθεον 2:19), και (β) αν η αναμφισβήτητα υγιής πίστη και διδασκαλία αυτών των αποστόλων δεν μπορούσε να εξασφαλίσει την υγιή και αγνή πορεία και πολιτεία όλων των ομολογούντων πιστών, πώς γίνεται σήμερα, μετά από είκοσι περίπου αιώνες, μία οποιαδήποτε χριστιανική εκκλησία να καυχιέται για την μοναδικότητα τής γνησιότητάς της ενόσω δεν είναι ιδιαιτέρως δύσκολο να διακρίνει κάποιος το σκοτάδι που κυριαρχεί σε λίγες ή πολλές πτυχές της ζωής της και της διδασκαλίας της!

Ελπίζουμε πως κάθε αναγνώστης αυτών των γραμμών θα συλλογιστεί τα παραπάνω και θα κρίνει με σωφροσύνη. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι ο θεόπνευστος λόγος του Θεού (η Αγία Γραφή) αυτός που οξύνει τον νου και την συνείδησή μας να σκεπτόμαστε αλλά και να πολιτευόμαστε κατά Χριστόν. Η πρότασή μας ισχύει για εποικοδομητική συνεργασία μέσα στο φως τών ιερών Γραφών πριν το τσουνάμι αφανίσει τους περισσότερους από όλους εμάς.

Με πνεύμα χριστιανικής αγάπης και αλήθειας

Η Ελεύθερη Ευαγγελική Εκκλησία Κομοτηνής».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.