«Απαιτητικη» η εναρξη των Πανελλαδικων εξετασεων

Ο κορωνοϊός δεν μείωσε τη δυσκολία των θεμάτων της Έκθεσης σύμφωνα με τον καθηγητή και συνιδιοκτήτη του Φροντιστηρίου «Πολυδύναμο» Ηρακλή Χατζηιωαννίδη

Ηρακλής Χατζηιωαννίδης: «Τα θέματα της Έκθεσης απαιτούσαν “ποιότητα” από τους μαθητές»

Η πανδημία του κορωνοϊού μπορεί να επηρέασε τον τρόπο διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων, δεδομένων των μέτρων προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ωστόσο δεν επηρέασε τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων στα οποία εξετάστηκαν το πρωί της Δευτέρας, 15 Ιουνίου οι υποψήφιοι της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

100.000 περίπου υποψήφιοι εξετάστηκαν χθες στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, με θέματα που όπως σχολίασε μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο καθηγητής και συνιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Πολυδύναμο» κ. Ηρακλής Χατζηιωαννίδης, απαιτητικά.

Ειδικότερα, όπως σχολίασε ο ίδιος, «το μάθημα της έκθεσης δεν επηρεάστηκε από τον κορωνοϊό, με τη λογική ότι τα θέματα ήταν απαιτητικά». «Οι άνθρωποι που τα επέλεξαν δεν προσμέτρησαν τις δυσκολίες, δεν προσμέτρησαν αν τα παιδιά μπόρεσαν στην καραντίνα να έχουν τον ρυθμό που είχαν και είναι θέματα που με λίγα λόγια θα έλεγα ότι απαιτούσαν “ποιότητα” από τους μαθητές».

Το θέμα της Έκθεσης αφορούσε στη σχέση των νέων με την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων και άρα όπως εξήγησε ο ίδιος, οι υποψήφιοι θα έπρεπε να ξεκινήσουν οριοθετώντας σε πρώτη φάση αν η σχέση με την ανάγνωση βιβλίων είναι θετική ή αρνητική και στη συνέχεια να πουν και ποιος είναι ο ρόλος της σχέσης αυτής και πώς αυτή επηρεάζει τη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού του χρόνου. Ο ίδιος στάθηκε και στο γεγονός της απομάκρυνσης των νεότερων γενεών από το λογοτεχνικό βιβλίο, για να εξηγήσει ωστόσο πως το συγκεκριμένο μάθημα αφορά στην καταγραφή των προσωπικών θέσεων και παρατηρήσεων του μαθητή και της μαθήτριας και οποιαδήποτε εξ αυτών γίνεται δεκτή από τους βαθμολογητές από την στιγμή ωστόσο που είναι τεκμηριωμένη, έχει συλλογισμό και επιχειρήματα.

Ανασκόπηση των υπολοίπων θεμάτων

Πέραν της έκθεσης οι υποψήφιοι κλήθηκαν να «εργαστούν» πάνω σε τρία κείμενα, τα δύο εκ των οποίων όπως εξήγησε ο ίδιος «μη λογοτεχνικά, αλλά μεταφορικά κείμενα που αναφέρονται στην γραφή».

Τόσο η σύνοψη όσο και η άσκηση κατανόησης του κειμένου, σύμφωνα με τον ίδιο ήταν βατές, ωστόσο ειδικότερα στην σύνοψη ο μαθητής θα έπρεπε να εντοπίσει συνοπτικά τους λόγους που η λογοτεχνική ανάγνωση αποτελεί μια λυτρωτική απόλαυση.

Το ερώτημα Β1 με τις «Σωστό – Λάθος» απαντήσεις και Β2 ήταν επίσης βατά, ενώ ο ίδιος χαρακτήρισε ως «αναμενόμενα» τα ερώτημα Β2α και Β2β.

Στο ερώτημα Β3 το ζητούμενο ήταν ο μαθητής να εξηγήσει πως, κατά τον συγγραφέα, Κώστα Τσιρόπουλο, ο άνθρωπος κερδίζει τη μάχη με τον χρόνο. «Κάποιες προσωπικότητες που πολύ απλά κέρδισαν την μάχη με τον χρόνο γιατί πάρα πολύ απλά το όνομά τους δεν οριοθετήθηκε σε ορισμένα χρονικά διαστήματα, αλλά έχει παραμείνει αναλλοίωτο» εξήγησε.

Ο ίδιος χαρακτήρισε ως απαιτητικά τα θέματα της Έκθεσης, επαναλαμβάνοντας πως αυτά «απαιτούσαν ποιότητα» εστιάζοντας τόσο στο θέμα της έκθεσης και τη διαχείριση του διπλού ερωτήματος που θα έπρεπε οι μαθητές, στη σύνοψη του κειμένου, όπου όπως τόνισε «ο μαθητής πρέπει να έχει την αφαιρετική ικανότητα για να τραβήξει τα κατάλληλα στοιχεία και στο ερώτημα Β3 όπου «ο μαθητής πρέπει να καταλάβει ότι μιλάει για προσωπικότητες που έχουν αφήσει χαραγμένο το όνομά τους στην πορεία του χρόνου και έχουν “καταργήσει” την έννοια του χρόνου».

Ερωτηθείς σχετικά με το χρονικό διάστημα που είχαν στη διάθεσή τους οι υποψήφιοι ο καθηγητής του Φροντιστηρίου «Πολυδύναμο» σημείωσε πως απαιτούνταν σωστή διαχείριση του χρόνου, ενώ δεδομένων και των τριών διαφορετικών κειμένων τα οποία είχαν οι υποψήφιοι να πραγματευτούν, και ευρύτερα ενός «πολυπρισματικού» όπως το χαρακτήρισε διαγωνίσματος, οι υποψήφιοι εξάντλησαν το διαθέσιμο χρόνο.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.