Αντιθετος στη λειτουργια των 4 πειραματικων σχολειων στη Κομοτηνη ο Δ. Χαριτου

«Η κυβέρνηση στην πράξη ταυτίζει πλήρως το χαρακτήρα των Πειραματικών με εκείνο των Προτύπων, καθιστώντας και αυτά εντέλει σχολεία ελίτ»

«Όσα τις τελευταίες μέρες διαδραματίζονται στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές μας και τους γονείς, μετά την ανακοίνωση λειτουργίας 4 πειραματικών σχολείων στη Ροδόπη, χωρίς τη συναίνεση των εκπαιδευτικών και ερήμην των τοπικών κοινωνιών και της Αυτοδιοίκησης μας γεμίζουν ανησυχία και μας βρίσκουν κατηγορηματικά αντίθετους». Αυτό επισημαίνει σε γραπτή του δήλωση ο βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Δημήτρης Χαρίτου.

Αιτιολογώντας τη θέση του αυτή ο βουλευτής εξηγεί πως «η απόφαση για την ίδρυση και λειτουργία των τεσσάρων σχολείων ως πειραματικών, όπως οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών φορέων σημειώνουν, ελήφθη αγνοώντας πλήρως τις απόψεις της εκπαιδευτικής κοινότητας που είτε είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά είτε δεν είχε ερωτηθεί, με πιο χαρακτηριστικό ότι οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων των σχολικών μονάδων ήταν όλες αντίθετες στη δημιουργία πειραματικών σχολείων. Ανησυχία υπάρχει και στην τοπική αυτοδιοίκηση ως προς την δυνατότητα να υποστηρίξει την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος. Ενώ η εσπευσμένη ανακοίνωσή της γεννά σοβαρά ερωτήματα αν πρόκειται για μία πρωτοβουλία που προετοιμάστηκε επιστημονικά, εκπαιδευτικά και κοινωνικά ή πρόκειται για μία επικοινωνιακή κίνηση».

Παράλληλα ασκεί κριτική στην κυβέρνηση τονίζοντας πως «στην πραγματικότητα  ακυρώνει τον διερευνητικό/πειραματικό χαρακτήρα που μπορούσαν να έχουν τα σχολεία αυτά, όπως και τη δυνατότητά τους να συνεισφέρουν κάτι θετικό στη δημόσια εκπαίδευση, αφού στην πράξη ταυτίζει πλήρως το χαρακτήρα των Πειραματικών με εκείνο των Προτύπων, καθιστώντας και αυτά εντέλει σχολεία ελίτ. Η  επιλογή της είναι  να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό εκπαιδευτικό περιβάλλον σε ένα μικρό αριθμό επιλεγμένων σχολείων, ένα περιβάλλον που θα παρέχει προνομιακές μορφωτικές ευκαιρίες κατ’ αποκλειστικότητα στο μαθητικό δυναμικό τους, τις οποίες θα στερούνται οι μαθητές των άλλων σχολείων».

«Από την πλευρά μας, είμαστε αντίθετοι στο να καθιερωθεί θεσμικά και να κατοχυρωθεί στην πράξη ένα εκπαιδευτικό σύστημα διαφορετικών ταχυτήτων. Απορρίπτουμε κάθε αντίληψη και πρακτική που οδηγεί σε διαχωρισμό των μαθητών και μαθητριών σε διαφορετικά σχολεία βάσει των επιδόσεών τους. Η κοινωνία μας δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία «αρίστων», αλλά συνολική ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου» τονίζει κλείνοντας ο κ. Χαρίτου.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.