Αντιστροφη των πολιτικων στην εκπαιδευση θελουν εκπαιδευτικοι και ΑΔΕΔΥ Ροδοπης

Κάλυψη των κενών θέσεων, ιδιαίτερα στην ειδική εκπαίδευση, και λύσεις στο κτιριακό πρόβλημα ζητούν με κινητοποίηση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

Σχεδόν 200 κενές θέσεις εκπαιδευτικών στη Ροδόπη εντοπίζουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών

Κινητοποίηση έξω από το κτίριο Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Ροδόπης οργανώνουν τα εκπαιδευτικά σωματεία της Ροδόπης, με την στήριξη και της ΑΔΕΔΥ Ροδόπης, μαζί με γονείς μαθητών, ζητώντας την κάλυψη των κενών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, αλλά και την επίλυση των προβλημάτων στην λειτουργία των σχολικών μονάδων της Ροδόπης.

Την κατάσταση στην εκπαίδευση στην Ροδόπη περιέγραψαν με μελανά χρώματα η πρόεδρος του ΝΤ ΑΔΕΔΥ Ροδόπης κ. Μεταξία Σουλιώτη, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης κ. Στέφανος Μακρυγιάννης και η Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Μαρία Τενεκετζή, καλώντας σε διεκδίκηση μιας εκπαίδευσης που δεν θα αφήνει κανένα μαθητή στο περιθώριο της σχολικής τάξης και της κοινωνικής ένταξης, που δεν αφήνει κανένα και καμιά εκπαιδευτικό έξω από την σχολική αίθουσα και κανένα γονιό μόνο του στην εκπαίδευση του παιδιού του.

Βαθιά υπαρξιακή κρίση στην εκπαίδευση

Ο χώρος της δημόσιας εκπαίδευσης διέρχεται βαθιά υπαρξιακή κρίση, τόνισε η κ. Σουλιώτη, την ευθύνη για την οποία θεωρεί πως έχει η κυβέρνηση, η Περιφέρεια, ο Δήμος και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης, που ασκούν εκπαιδευτική πολιτική στις κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, των εργοδοτικών ενώσεων και των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Η απομείωση και αποδόμηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, τόνισε, αποτελεί έγκλημα εις βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, τις συνέπειες του οποίου θα κληθεί να αντιμετωπίσει άμεσα η κοινωνία. «Δεν είναι δυνατόν να μιλούμε με όρους εξοικονόμησης θέσεων και διδακτικών ωρών εις βάρος των παιδιών μας, καταπατώντας άρθρα του Ελληνικού συντάγματος» σημείωσε, με περιστολή εργασιακών δικαιωμάτων και συνδικαλιστικών ελευθεριών.

Εξέφρασε δε ανησυχία για την συγχώνευση τμημάτων σε μικρές αίθουσες, την έλλειψη σχολείων στη Ροδόπη, αλλά και βασικές ειδικότητες, στην παράλληλη στήριξη, στα τμήματα ένταξης, όπως επίσης την ανυπαρξία βασικού βοηθητικού προσωπικού και την υποχρηματοδότηση των σχολείων, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, την έλλειψη υποδομών και σύγχρονων σχολικών προγραμμάτων, με την δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς υπό διωγμό.

«Όταν η εκπαίδευση διώκεται, τότε κινδυνεύει η ίδια η δημοκρατία» ανέφερε χαρακτηριστικά, για αυτό και η  ΑΔΕΔΥ στηρίζει τον αγώνα για την δημόσια δωρεάν παιδεία, ζητώντας από όλους τους εμπλεκόμενους να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Περίπου 100 κενά στην Πρωτοβάθμια

Συστηματική προσπάθεια εκ μέρους της κυβέρνησης για μια λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης με την λογική του κόστους-οφέλους εντοπίζει από την πλευρά του ο κ. Μακρυγιάννης, με εκπαίδευση μικρότερη, λιγότερη και με μέρος των δαπανών να περνά στις πλάτες της τοπικής κοινωνίας.

Αυτή τη στιγμή τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη Ροδόπη προσεγγίζουν τα 100, κυρίως στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, με ένα σημαντικό μέρος των παιδιών που χρειάζεται υποστήριξη μένει απ’ έξω από τη λειτουργία της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα στη Ροδόπη δεν λειτουργεί κανένα από τα 16 τμήματα ΖΕΠ, που χρειάζονται 20 εκπαιδευτικούς, λείπουν πάνω από 50 παράλληλες στηρίξεις, ακόμα και δάσκαλοι και νηπιαγωγοί σε 11 Τμήματα Δημοτικών και 4-5 τμήματα νηπιαγωγείου, κάτι που θεωρεί πως συνιστά διάκριση απέναντι στους μαθητές που χάνουν το μάθημα, όπως γίνεται και σε χιλιάδες άλλους σε όλη τη χώρα όπου υπάρχουν ανάλογα κενά.

Θεωρεί δε πως υπάρχει η λογική του μαστιγίου με διώξεις εκπαιδευτικών που ασκούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους στην απεργία, για αυτό κάλεσε όλους να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση της Πέμπτης, υποσχόμενος και περισσότερες κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα.

Τα 85 φτάνουν τα κενά στη Δευτεροβάθμια

Αυτό που αντιμετωπίζουν στα σχολεία είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την εκπαιδευτική διαδικασία, σημείωσε η κ. Τενεκετζή, ως λογιστικό αποτέλεσμα και λιγότερο ως παιδαγωγική διαδικασία που έχει σκοπό να διαμορφώσει τους μελλοντικούς πολίτες.

Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καταγράφονται 70 κενά γενικής εκπαίδευσης, και ακόμα 15 κενά στην ειδική αγωγή, με την κ. Τενεκετζή να θεωρεί πως προτάχθηκαν από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης οι διορισμοί στα πειραματικά, με άλλες σχολικές μονάδες να μένουν χωρίς αναπληρωτές, με τους διορισμούς αναπληρωτών πανελλαδικά να υπολείπονται σε σχέση με πέρυσι.

Όσο για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, η πίεση δεν είναι τόσο μεγάλη όσο αλλού, αλλά είναι συνδεδεμένη στενά με το κτιριακό ζήτημα, και την μετακίνηση των μαθητών προς το κέντρο, διογκώνοντας τα σχολεία της πόλης, κάτι που θα πρέπει να λυθεί άμεσα στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το πρόβλημα, σημείωσε, εντάθηκε με την επιλογή να ιδρυθούν το πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο, που ώθησαν μεγάλο όγκο μαθητών στις υπόλοιπες δομές, μεγαλώνοντάς τις τάξεις σημαντικά.

Αναφέρθηκε επίσης στην έλλειψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, μιας και έρχονται για μια μέρα την εβδομάδα, ενώ υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε βοηθητικό προσωπικό.

Κατέθεσε τέλος τον προβληματισμό τους για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, που μεταφέρει την εξουσία σε Δήμο και Διευθυντές.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.