Αντιδρασεις για τα «κομμενα» ολιγομελη τμηματα σε σχολεια της ΠΑΜ-Θ

«Κουρεύτηκαν» ειδικότητες σε ΕΠΑΛ, μαθήματα επιλογής σε ΓΕΛ και μαθήματα ξένης γλώσσας σε γυμνάσια-Επανεξέταση, όπου υπάρχουν καθηγητές, υποσχέθηκε ο Π.Κεραμάρης

Αποδέκτης έντονων παραπόνων από εκπροσώπους των ΕΛΜΕ της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έγινε χθες μεσημέρι ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης, κ. Παναγιώτης Κεραμάρης. Αντικείμενο της διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών ήταν η πρόσφατη απόφαση του περιφερειακού διευθυντή να μην εγκρίνει δεκάδες ολιγομελή τμήμα γυμνασίων, γενικών λυκείων και ΕΠΑΛ της Περιφέρειάς. Πρόκειται κατά κανόνα για τμήματα ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, μαθημάτων επιλογής στα ΓΕΛ και μαθημάτων α’ και β’ ξένης γλώσσας σε γυμνάσια. Υπολογίζεται ότι στο σύνολο της Περιφέρειας τα «κομμένα» ολιγομελή τμήματα αγγίζουν τα 50, ενώ μόνο στα επαγγελματικά λύκεια έχουν κοπεί 18 από τα 122 τμήματα ειδικοτήτων. Οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ κάλεσαν τον κ. Κεραμάρη να επανεξετάσει τις επίμαχες αποφάσεις του, λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η ακριτική περιοχή μας.
 
 

Παύλος Θεοδωρίδης
 
«Με τέτοιες αποφάσεις δεν ισχύει στην πράξη η ισότητα στις ευκαιρίες εκπαίδευσης»

Οξυμένο πρόβλημα εμφανίζεται στο νομό Δράμας, όπου σύμφωνα με τον πρόεδρο της οικείας ΕΛΜΕ, κ. Παύλο Θεοδωρίδη, οι επίμαχες αποφάσεις επηρεάζουν περισσότερους από 100 μαθητές, οι οποίοι είχαν επιλέξει να φοιτήσουν σε 15 τμήματα, που δεν εγκρίθηκε η λειτουργία τους. «Γενικά η περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει ιδιαίτερες συνθήκες», υπογράμμισε στις δηλώσεις του ο κ. Θεοδωρίδης, επισημαίνοντας ότι «όταν μιλάμε για δημόσια εκπαίδευση και για ισότητα στις ευκαιρίες εκπαίδευσης, κατοχυρωμένες από το Σύνταγμα, με τέτοιες αποφάσεις και με τέτοιες μεθοδεύσεις αυτό δεν ισχύει στην πράξη».
 
 

Σωτήρης Τότης

«Σκοπός η εξοικονόμηση καθηγητών για τη λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ»

Ο κ. Σωτήρης Τότης από την ΕΛΜΕ Καβάλας παρατήρησε αρχικά ότι μετά από την επιστροφή των καθηγητών των ΕΠΑΛ, που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα, δεν υπήρξε η κατάλληλη ενημέρωση στους μαθητές, ώστε να αποκτήσουν ικανό αριθμό για τη λειτουργία τους τα επίμαχα τμήματα. Για το λόγο αυτό, κατά τον ίδιο, τα ΕΠΑΛ δέχονται μεγάλο πλήγμα από την απόφαση για τη μη λειτουργία των ολιγάριθμων τμημάτων. Ο ίδιος εκτίμησε ότι η επίμαχη απόφαση αποσκοπεί στην εξοικονόμηση καθηγητών για τη λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ, ενώ επικαλέστηκε πληροφορίες που θέλουν σε άλλες περιοχές να μην έχει εμφανιστεί τόσο εκτεταμένο το φαινόμενο της μη έγκρισης ολιγάριθμων τμημάτων. 
 
 

Χάρης Κουσινίδης
 
«Η απόφαση δείχνει καθαρά ότι κάποια πράγματα πάνε να αναιρεθούν και  φοβόμαστε για τις επόμενες κινήσεις»


 
«Δεν αντιλαμβανόμαστε τον λόγο για τον οποίο μέσα στον Νοέμβριο, αφού έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα και έχουν προχωρήσει οι μαθητές, έχουμε αυτές τις ανακατατάξεις», τόνισε στη δήλωσή του ο κ. Χάρης Κουσινίδης, πρόεδρος της Β’ ΕΛΜΕ Έβρου. «Αυτό είναι ένα μεγάλο χτύπημα και για τα σχολεία και για τους μαθητές και για τους γονείς και για τους εκπαιδευτικούς», επισήμανε, για να αναρωτηθεί «πού θα πάνε οι μαθητές;». «Η απόφαση δείχνει καθαρά ότι κάποια πράγματα πάνε να αναιρεθούν», συνέχισε, «και φοβόμαστε για τις επόμενες κινήσεις, τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις, τις υπεραριθμίες καθηγητών κ.λπ.». Κλείνοντας παρατήρησε ότι στα «κομμένα» τμήματα υπάρχει το αναγκαίο προσωπικό για να κάνει τα μαθήματα και συμμερίστηκε την άποψη ότι το υπουργείο αποσκοπεί στη στελέχωση με αυτούς των δημόσιων ΙΕΚ. «Αυτό όμως είναι κάτι που δεν μπορούμε να το δεχτούμε», υπογράμμισε.
 
 

Νίκη Δραμανίδου
 
«Έχουμε μπροστά μας μια πολιτική, που πραγματικά τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα»

Η κ. Νίκη Δραμανίδου, μέλος του Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Έβρου και εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ, παρατήρησε αρχικά πως οι επίμαχες περικοπές «δείχνουν τις διαθέσεις και τον προγραμματισμό, που κάνει κι αυτή η καινούργια κυβέρνηση». «Βρισκόμαστε σε μία περίοδο, επισήμανε, «που η φτώχεια που υπάρχει στα λαϊκά σπίτια, ενθαρρύνει αρκετά μεγάλο ποσοστό παιδιών να σταματήσουν τα σχολεία». «Τα επιχειρήματα, που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση», συνέχισε, «από τον Υπουργό μέχρι τα κατώτερα στελέχη, περί εξορθολογισμού του κόστους της εκπαίδευσης και του προσωπικού δείχνουν πού πάει το πράγμα. Δηλαδή, δεν έχουμε χρήματα, άρα θα κόψουμε. Ουσιαστικά αποδυναμώνουμε τα σχολεία και τελικά αποδυναμώνεται η μόρφωση των παιδιών. Έχουμε μπροστά μας μια πολιτική, που πραγματικά τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα,  και θα δούμε από ό,τι φαίνεται εκτεταμένες συγχωνεύσεις και κλείσιμο τμημάτων και ειδικοτήτων, όχι μόνο στα απομακρυσμένα χωριά, αλλά και μέσα στις μεγάλες πόλεις. Εμείς καλούμε τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν την πάλη τους απέναντι σε αυτήν την πολιτική. Με αφορμή αυτό το επιμέρους ζήτημα, χρειάζεται να οργανωθεί αγώνας για ανατροπή αυτής της πολιτικής».
 
 

Συμπαράσταση από την ΕΛΜΕ Ροδόπης

 
Το «παρών» στη συνάντηση με τον περιφερειακό διευθυντή, με το χαρακτήρα της συμπαράστασης στις υπόλοιπες ΕΛΜΕ, έδωσε και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης, κ. Νεκτάριος Δαπέργολας. Υπενθυμίζουμε ότι η μοναδική περίπτωση μη έγκρισης ολιγομελούς τμήματος σε σχολείο του νομού μας ήταν αυτή του τμήματος Αισθητικής του Εσπερινού ΕΠΑΛ Κομοτηνής. Μετά από τη διαμαρτυρία μαθητών του ΕΠΑΛ ενώπιον του κ. Κεραμάρη την προηγούμενη εβδομάδα, ο τελευταίος σε συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας άλλαξε την απόφασή του και επέτρεψε τη λειτουργία του τμήματος Αισθητικής κατά το τρέχον σχολικό έτος. Ο κ. Δαπέργολας κάλεσε να επιδειχθεί παρόμοια ευαισθησία και για τις υπόλοιπες περιπτώσεις ολιγομελών τμημάτων στην Περιφέρειά μας, με το σκεπτικό ότι υπάρχουν σοβαρές κοινωνικές και γεωγραφικές ιδιορρυθμίες. Επιπλέον, δεν έκρυψε την ανησυχία του μήπως  οι επίμαχες αποφάσεις αποτελέσουν την αρχή για συγχωνεύσεις τμημάτων ή σχολείων.
 
 

Αιχμές, αλλά και υπόσχεση για επανεξέταση περιπτώσεων, από τον περιφερειακό διευθυντή


 
Η συζήτηση των εκπροσώπων των ΕΛΜΕ με τον περιφερειακό διευθυντή, κ. Κεραμάρη, διήρκησε πάνω από δύο ώρες και αξιολογήθηκε ως γόνιμη, αφού ο τελευταίος άκουσε με προσοχή τα επιχειρήματά τους και τελικώς υποσχέθηκε να επανεξετάσει τις περιπτώσεις εκείνες, όπου υπάρχει διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό για τη λειτουργία των τμημάτων. Πάντως, ο κ. Κεραμάρης δεν παρέλειψε να σχολιάσει καυστικά την πολιτική, που ακολουθούταν τα προηγούμενα χρόνια, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν τμήματα με έναν ή δύο μαθητές. «Γιατί φτάσαμε να έχουμε τμήμα με ένα παιδί;», αναρωτήθηκε, αφήνοντας αιχμές για την ύπαρξη μαθητών-«φαντάσματα» και υπονοώντας ότι δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους οι κατά τόπους διευθυντές εκπαίδευσης. Για τους τελευταίους πάντως διευκρίνισε ότι λόγω του σύντομου χρονικού διαστήματος, που βρίσκεται στη θέση του περιφερειακού διευθυντή, δεν μπορεί να προβεί σε ασφαλή αξιολόγηση του έργου και των αποφάσεών τους.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.