Ανοιξαν τους οριζοντες των μαθητων οι Ομιλοι Δημιουργικοτητας και Καινοτομιας του 3ου Πειραματικου ΓΕΛ Κομοτηνης

Τους πέντε Ομίλους που λειτούργησαν φέτος στο σχολείο παρουσίασαν μαθητές και εκπαιδευτικοί

Την σημασία των Ομίλων Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, που συμβάλλουν τόσο στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και στο να ανοίξουν ορίζοντες στους μαθητές που συμμετέχουν σε αυτούς, ανέδειξε το 3ο Πειραματικό ΓΕΛ Κομοτηνής κατά την παρουσίαση του έργου των 5 Ομίλων που λειτούργησαν στο σχολείο τη φετινή Σχολική χρονιά, το πρωί της Τρίτης 16 Μαΐου.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν και οι πέντε όμιλοι: Ρομποτικής και προγραμματισμού, Κλιματικής Αλλαγής, Δημοσιογραφίας, Αστυνομικής Λογοτεχνίας και Μαθηματικών, οι οποίοι προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των παιδιών, με τους περισσότερους συμμετέχοντες να παρίστανται τακτικά.

Έγιναν πιο δημιουργικοί οι μαθητές

Όπως τόνισε η κ. Ευσταθία Παρασκευά, Υποδιευθύντρια και από την επόμενη σχολική χρονιά Διευθύντρια του 3ου Πειραματικού ΓΕΛ, οι όμιλοι δεν είναι μια καινούρια δράση για το σχολείο, μιας και πάντα υπήρχαν σχολικά προγράμματα δραστηριοτήτων, όμως φέτος, πρώτη χρονιά που λειτούργησαν ως Πειραματικό, εγκαινίασαν μια νέα κουλτούρα βάσει της οποίας οι μαθητές μένουν εθελοντικά μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος και παρακολουθούν έναν όμιλο με ένα θέμα του ενδιαφέροντος τους.

Φέτος είχαν πέντε Ομίλους, καλύπτοντας μια μεγάλη γκάμα ενδιαφερόντων για τους μαθητές, που ανταποκρίθηκαν, τους υποστήριξαν παρόλο που οι ώρες λειτουργίας τους, από τις 2:15 έως τις 4:00, θεωρούνται «δύσκολες» για αυτούς.

Αποτέλεσμα αυτής της υποστήριξης είναι πως οι συμμετέχοντες απέκτησαν ενδιαφέροντα και βιώματα επάνω σε θεματικές που μπορεί να γνώριζαν απλά, όμως πλέον έχουν βιώσει. «Το σημαντικότερο είναι ότι η εμπειρία αυτή τους βοήθησε να γίνουν πιο δημιουργικά τα παιδιά σε σχολικά μαθήματα που μπορεί να μην έδειχναν τόσο θερμό ενδιαφέρον» σημείωσε και έτσι τα παιδιά αγαπούν το σχολείο, γιατί βλέπουν πως δεν είναι μόνο ένα σχολείο του μαθήματος, της τάξης και του διαγωνίσματος, αλλά ένα σχολείο της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, όπως φαίνεται και από τους τίτλους των ομίλων.

Παράλληλα το σχολείο ανοίχτηκε μέσω των Ομίλων στην τοπική κοινωνία, και ιδιαίτερα στο Πανεπιστήμιο, με τους μαθητές να βιώνουν την έννοια της μάθησης με πολύπλευρο τρόπο.

Πρόθεση είναι να συνεχιστεί η λειτουργία Ομίλων και τα επόμενα χρόνια, μιας και έχουν αγκαλιαστεί από τη σχολική κοινότητα. «Εφόσον βλέπουμε τους μαθητές μας να έχουν ενδιαφέρον, εμείς θα προσφέρουμε ξανά Ομίλους» δεσμεύτηκε η κ. Παρασκευά. Για αυτό πρότεινε σε όσα παιδιά ενδιαφέρονται, μιας και στο Πειραματικό οι μαθητές μπαίνουν μετά από αίτηση, να την κάνουν, σημειώνοντας πως η παρακολούθηση των Ομίλων δεν είναι υποχρεωτική, αλλά είναι μια ευχάριστη δραστηριότητα.

Αναζήτησαν τις έξυπνες πόλεις στη Ρομποτική

Ο πρώτος Όμιλος που παρουσιάστηκε ήταν αυτός της Ρομποτικής και προγραμματισμού, με την καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Ανδρονίκη Βερρή να σημειώνει πως οι μαθητές και οι μαθήτριες σταδιακά εξοικειώθηκαν στον προγραμματισμό της πλακέτας Arduino UNO R3 και συνδυάζοντας διάφορους αισθητήρες κατασκεύασαν ρομποτικούς αυτοματισμούς.

Γενικότερος στόχος τους ήταν, τόνισε, στο πλαίσιο της δημιουργίας μιας βιώσιμης κοινωνίας, να δημιουργήσουν αυτοματισμούς και έξυπνες εφαρμογές προτείνοντας λύσεις σε ζητήματα που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητα, εστιάζοντας στην θεματική των Έξυπνων Πόλεων.

Η κ. Βερρή στάθηκε στο γεγονός ότι οι όμιλοι πραγματοποιούνται από τις 2.15 μέχρι τις 4 το απόγευμα, και η συμμετοχή σε όλους από τους μαθητές, δείχνουν πως έλκυσαν το ενδιαφέρον τους για αυτό και έμεναν τόσο αργά για να συμμετάσχουν σε αυτούς.

Πτυχές της Κλιματικής Αλλαγής

Ένα ιδιαίτερα επίκαιρο θέμα έθιξε ο όμιλος της Κλιματικής Αλλαγής, με τον καθηγητή κ. Ευστράτιο Αψεμίδη να τονίζει πως πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που επιδεινώνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Για αυτό και σκοπός του Ομίλου είναι να ενημερωθούν οι νέοι καλύτερα για αυτό, μιας και η εξέλιξη αυτή τους αφορά περισσότερο από όλους.

Σε αυτό το πλαίσιο επισκέφτηκαν διάφορα σημεία ενδιαφέροντος για την κλιματική αλλαγή στη Ροδόπη αλλά και στους γειτονικούς νομούς, όπως τις εγκαταστάσεις μετρήσεων ατμοσφαιρικών ρύπων και παραμέτρων στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Ξάνθη, στο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών της Αλεξανδρούπολης, φτάνοντας μέχρι και τη Θεσσαλονίκη.

«Τα παιδιά επηρεάστηκαν πολύ από όσα έβλεπαν, και νομίζω πως ήταν μια καθοριστική δράση για τη ζωή τους» σημείωσε, με το ενδιαφέρον να είναι πολύ μεγάλο για όλες τις δράσεις του Ομίλου.

Παράδοση στη Δημοσιογραφία δημιουργεί το σχολείο

Ο Όμιλος Δημοσιογραφίας είχε 27 μαθητές, και αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της περσινής συνεργασίας που είχε το σχολείο με το Βήμα της Κυριακής, το οποίο παρουσίασε ένα ένθετο φτιαγμένο από μαθητές του σχολείου για την πόλη της Κομοτηνής, σημείωσαν οι υπεύθυνες του κ. Κική Παιδαράκη και κ. Έλενα Χατζηγιαννάκη.

Η ανταπόκριση ήταν πολύ μεγάλη, για αυτό και θεώρησαν πως η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να συνεχιστεί και φέτος, με τα παιδιά να κάνουν ερευνητικές εργασίες, να συντάσσουν ερωτηματολόγια, να παίρνουν συνεντεύξεις, ακόμα και βιωματικό ρεπορτάζ, για θέματα τόσο της τοπικής επικαιρότητας όσο και της εθνικής και της διεθνούς.

Συνεργάστηκαν δε με σχολείο στην Τουρκία για να γράψουν ένα άρθρο για την κλιματική αλλαγή, και μπήκαν σε μια διαδικασία συνεργασίας και καλλιέργειας δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες στην σύγχρονη εποχή.

Ο Όμιλος είναι συναναστροφή και συνεργασία, κάτι που ταιριάζει με το περιβάλλον μέθεξης, συμμετοχής και συνεργασίας που εκπροσωπεί το σχολείο, τόνισε η κ. Χατζηγιαννάκη, με την κ. Παιδαράκη να συμπληρώνει πως ένα άρθρο με θέμα της γρήγορη μόδα δημοσιεύτηκε στον ΠτΘ και διακρίθηκε σε εθνικό διαγωνισμό, συνεχίζοντας το ταξίδι του σε Διεθνή διαγωνισμό.

Ενίσχυσαν τη φιλαναγνωσία μέσω της Αστυνομικής Λογοτεχνίας

Σε Όμιλο Μαθηματικής Αστυνομικής Λογοτεχνίας εξελίχθηκε ο Όμιλος Αστυνομικής Λογοτεχνίας, υπό την επίβλεψη των μαθηματικών κ. Ανδρέα Λύκου και κ. Αναστάσιου Στοϊκίδη, με την συμμετοχή να είναι μεγάλη.

Και αυτό γιατί και οι δύο, ως μαθηματικοί, επέλεξαν βιβλία που συνδυάζουν την Αστυνομική Λογοτεχνία με τα μαθηματικά, το «Πυθαγόρεια Εγκλήματα» του Τεύκρου Μιχαηλίδη και την «Ακολουθία της Οξφόρδης» του Γκυγιέρμο Μαρτίνες.

«Είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι, ο Όμιλος πήγε πολύ καλά, γιατί είδαμε τα παιδιά να διαβάζουν δύο εξωσχολικά βιβλία, να ασχολούνται με αυτά» και να έρχονται σε επαφή με ιδέες τόσο της λογοτεχνίας γενικότερα, αλλά και των μαθηματικών, αναπτύσσοντας την μαθηματική τους σκέψη καλλιεργώντας μαζί και την ιδέα της φιλαναγνωσίας.

Ήταν μια θετική εμπειρία λοιπόν για τους μαθητές αλλά και τους καθηγητές, με τα παιδιά να παίρνουν πρωτοβουλίες και να κάνουν εθελοντικά παρουσιάσεις για θέματα που προέκυπταν από τα βιβλία, χωρίς να τους πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Μαθηματικές περιπλανήσεις πέρα από το σχολείο

Τέλος ο Όμιλος Μαθηματικών, υπεύθυνοι του οποίου ήταν η κ. Αθανασία Κυριακοπούλου και ο κ. Ιορδάνης Καράουστας, προχώρησε πέρα από τα μαθηματικά του σχολείου, με περίπου 20 παιδιά να συμμετέχουν σε μαθηματικές περιπλανήσεις, σε μη ευκλείδειους χώρους, την τέχνη και άλλες εκφάνσεις των μαθηματικών .

Έτσι ασχολήθηκαν με προχωρημένες ασκήσεις μαθηματικών σε θέματα διαγωνισμών της Μαθηματικής Εταιρείας, διάφορους αλγεβρικούς, γεωμετρικούς, λογικής, γρίφους, συζήτησαν για διάφορους τρόπους επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων, ενώ χρησιμοποίησαν και λογισμικά τα οποία τους βοήθησαν να οπτικοποιήσουν τρισδιάστατα προβλήματα.

Παράλληλα έκαναν διάφορα διαθεματικά σχέδια, ζωγράφισαν έργα Καντίνσκι και άλλα. Η ανταπόκριση ήταν θερμή, μιας και στον Όμιλο συμμετείχαν μαθητές που έχουν κλίση στα μαθηματικά, με την συμμετοχή να είναι πολύ ενεργή μέχρι το τέλος.

Άλλωστε δεν έμειναν μόνο εντός του σχολείου, αλλά πραγματοποίησαν και επισκέψεις εκτός αυτού, από το Μουσείο Καραθεοδωρή στην Κομοτηνή μέχρι την έκθεση Αρχαίων Μαθηματικών στο χώρο της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.