Ανοιχτη επιστολη στην Κεραμεως για τις στρεβλωσεις της εφαρμογης της Ελαχιστης Βασης Εισαγωγης

«Εστιάστε στο πως θα μορφώσετε και όχι στο ποιους θα μορφώσετε!»

Υποψήφιος πανελλαδικών εξετάσεων κατάφερε να συγκεντρώσει 20.946 μόρια με στόχο να εισαχθεί στην αρχιτεκτονική σχολή ΑΠΘ. Ωστόσο, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στο ελεύθερο σχέδιο του απαγόρευσε την εισαγωγή του κατά 0,53 μονάδες (ο βαθμός του είναι 13,5 και η ΕΒΕ 14,03) στη σχολή που επιθυμούσε να εισαχθεί.

Η ανοιχτή επιστολή που έχει αποστείλει στην υπουργό παιδείας:

«Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Αυτή θα είναι μια ακόμη ανοιχτή επιστολή σχετικά με τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής (ΕΒΕ), και συγκεκριμένα, αυτές που εφαρμόστηκαν στα ειδικά μαθήματα σχεδίου. Μια ακόμη επίκληση για να ανταμειφθούν οι κόποι μου, καθώς και οι κόποι όλων των παιδιών που αρίστευσαν αλλά δεν μπορούν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους.

Ονομάζομαι Θανάσης Ανδρεάδης, είμαι τελειόφοιτος γενικού λυκείου και έλαβα μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις το 2021. Έζησα μια χρονιά άγχους και τηλεκπαίδευσης, μια χρονιά με ελάχιστες στιγμές ξεγνοιασιάς. Ακόμα και ο ίδιος αναρωτιέμαι πως κατάφερα να συνεχίζω να προσπαθώ, πως κατάφερα να παρακολουθώ συγκεντρωμένος τα μαθήματα μου μέσω μιας οθόνης, την οποία έβλεπα περισσότερες ώρες την ημέρα από ότι την οικογένειά μου. Τα κατάφερα όμως και μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων συγκέντρωσα 20.946 μόρια, 17.706 από τα μαθήματα κατεύθυνσης και 3.240 από τα ειδικά μαθήματα σχεδίου.

Έτσι, μετά από μια χρονιά που με έκανε να αισθάνομαι άδειος, ένιωσα ξαφνικά να γεμίζω από ικανοποίηση, να νιώθω πως οι προσπάθειες μου απέδωσαν. Και ξαφνικά, λίγες μέρες πριν καταθέσω το μηχανογραφικό μου μαθαίνω πως στις 24 Μαΐου ανακοινώθηκε πως η ΕΒΕ εφαρμόζεται ξεχωριστά στα 4 μαθήματα κατεύθυνσης, και ξεχωριστά στο ελεύθερο σχέδιο, και στο γραμμικό σχέδιο. Μαθαίνω, πως για 0,53 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο, δεν δικαιούμαι να φοιτήσω στη σχολή της επιθυμίας μου. Μαθαίνω πως ο άριστος βαθμός (18,9) που έγραψα στο γραμμικό σχέδιο – το μόνο μάθημα που σχετίζεται με τις σπουδές που θέλω να ακολουθήσω – δεν σημαίνει τίποτα. Και νιώθω πάλι άδειος.

Τις τελευταίες μέρες λοιπόν, πρέπει βεβιασμένα να αποφασίσω τη σχολή που θα δηλώσω στο μηχανογραφικό όσο ταυτόχρονα αναρωτιέμαι πώς, ενώ αρίστευσα, δεν δικαιούμαι καν να δηλώσω τη σχολή που επιθυμώ. Αναρωτιέμαι πώς ένας μαθητής που συγκέντρωσε χιλιάδες μόρια λιγότερα από εμένα έχει πιθανότητες να φοιτήσει στην αρχιτεκτονική του ΑΠΘ ενώ εγώ όχι. Αναρωτιέμαι, πώς ένα μάθημα που δε διδάχτηκα στο σχολείο, που απαιτεί φυσική παρουσία και που βαθμολογείται υποκειμενικά μου στερεί μια θέση στην σχολή που επιθυμούσα.

Και όχι, τα δίωρα ενισχυτικά μαθήματα της ΕΔΕΜ δεν είναι ικανά να προετοιμάσουν ένα μαθητή για μια εξάωρη εξέταση ενώ η καθυστερημένη εισαγωγή τους (Ιανουάριος 2021) ως μαθήματα εκτός σχολικού ωραρίου κατέστησε αδύνατη την παρακολούθηση τους από έναν μαθητή με υπερφορτωμένο πρόγραμμα. Και όχι, η επιθυμία μου να φοιτήσω σε μια συγκεκριμένη αρχιτεκτονική σχολή δε σημαίνει απαξίωση άλλων τμημάτων.

Κυρία Κεραμέως, εστιάστε στο πως θα μορφώσετε και όχι στο ποιους θα μορφώσετε!

Με εκτίμηση, Θανάσης Ανδρεάδης»

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.