Αμεσα θα ξεκινησει το εργο της η ομαδα εργασιας για την αξιολογηση του εκπαιδευτικου υλικου του ελληνογλωσσου προγραμματος στα μειονοτικα σχολεια

Ζωή Γαβριηλίδου, μέλος της επιστημονικής ομάδας εργασίας «Θα δουλέψουμε με συγκεκριμένη και αυστηρή επιστημονική μεθοδολογία»

Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει το έργο της η Επιστημονική ομάδα εργασίας που συγκροτήθηκε πριν από λίγες ημέρες με σκοπό την αποτίμηση και αξιολόγηση της χρήσης των εκπαιδευτικών υλικών του ελληνόγλωσσου προγράμματος στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης.
 
Η συγκρότηση της ομάδας αυτής, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, ήρθε ως άμεση απάντηση των αιτημάτων του τοπικού πληθυσμού για την ανάγκη ανανέωσης των σχολικών εγχειριδίων των μειονοτικών σχολείων της περιοχής, με στόχο την επεξεργασία όλων των διαθέσιμων ερευνητικών και εμπειρικών στοιχείων, τον διάλογο με το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων και την τελική κατάθεση αιτιολογημένης πρότασης προς το Υπουργείο για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού.
 
Εντός του αμέσως επόμενου διαστήματος σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στον «ΠτΘ» η αντιπρύτανης του ΔΠΘ, καθηγήτρια γλωσσολογίας και μέλος της ομάδας εργασίας κ. Ζωή Γαβριηλίδου, αναμένεται να φτάσουν στην περιοχή μας οι κ.κ. Γεράσιμος Κουζέλης και Ανδρέας Νοταράς, που επίσης απαρτίζουν την ομάδας εργασίας ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες συζητήσεων με τους εμπλεκόμενους φορείς.
 
Μιλώντας στον «ΠτΘ» η κ. Γαβριηλίδου εξήγησε την αναγκαιότητα  ανανέωσης κάθε σχολικού εγχειριδίου μετά το πέρας ενός εύλογου χρονικού διαστήματος, ως προς κάποια σημεία του ή ολικά, κατόπιν ωστόσο όπως επεσήμανε «σχετικής, νηφάλιας και τεκμηριωμένης διερεύνησης, καθώς  οι συνθήκες αλλάζουν, τα ενδιαφέροντα των παιδιών προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες, οι δεξιότητές τους εξελίσσονται με το πέρασμα του χρόνου, άρα έχουν ανάγκη και από διαφορετικά βιβλία».
 
Μάλιστα για να γίνει κατανοητή η ίδια εξήγησε πως εργαζόμενη πάνω στο βιβλίο της γλώσσας της Β’ Δημοτικού στο παρελθόν, κατόπιν της συγγραφής του αυτό έφτασε στα σχολεία τρία χρόνια μετά, καθιστώντας σύμφωνα τουλάχιστον με την τότε συγγραφική ομάδα, το βιβλίο ήδη ξεπερασμένο, λόγω των όσων γεγονότων είχαν μεσολαβήσει το διάστημα αυτό. «Το βιβλίο αυτό έγινε το 2002, όταν και μιλούσαμε για δραχμές, ενώ είχαμε περάσει ήδη στο ευρώ. Ήδη λοιπόν επρόκειτο για ένα βιβλίο το οποίο σε κάποια σημεία του ήταν ξεπερασμένο» εξήγησε  υπογραμμίζοντας ότι ακριβώς πάνω σε αυτή την τακτική της αναθεώρησης «το Υπουργείο Παιδείας και  Θρησκευμάτων έπραξε σωστά με τη σύσταση της συγκεκριμένης επιτροπής». 

Η εφαρμοσμένη γλωσσολογία βασικό εργαλείο της ομάδας 

Σύμφωνα με την ίδια «ο ρόλος της επιτροπής είναι με συγκεκριμένη και αυστηρή επιστημονική μεθοδολογία,  να συλλέξει δεδομένα από το τι έχουμε σε διαφορετικές  περιοχές σχολείων, γιατί τα εγχειρίδια αυτά διδάσκονται σε όλη τη γκάμα των περιοχών των μειονοτικών,  όπου προφανώς υπάρχουν διαφορετικές ανάγκες των μαθητών σε κάθε μια». «Άρα η επιτροπή θα συλλέξει τα δεδομένα με αυστηρή μεθοδολογία, θα επεξεργαστεί όλα τα διαθέσιμα ερευνητικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή της, θα συναντηθεί και θα διαβουλευτεί με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή συντονιστές του εκπαιδευτικού έργου, εκπαιδευτικούς, σχολικές εφορείες, ειδικούς και θα καταθέσει στη συνέχεια μια τεκμηριωμένη πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την αναγκαιότητα εμπλουτισμού ή αναμόρφωσης των εκπαιδευτικών υλικών.  Αυτό είναι δουλειά των ειδικών, οι οποίοι θα πρέπει να τα μελετήσουν συγκεκριμένα, νηφάλια, και με επιστημονική μεθοδολογία, και να καταλήξουν στα όποια συμπεράσματα ενδεχόμενης αναμόρφωσης εμπλουτισμού που χρειάζονται τα συγκεκριμένα βιβλία».
 
Ερωτηθείσα τέλος σχετικά με τα εργαλεία που θα έχει η επιτροπή στη διάθεσή της για να φέρει εις πέρας το έργο της η κ. Γαβριηλίδου εξήγησε πως «η εφαρμοσμένη γλωσσολογία και το κομμάτι της διδασκαλίας της γλώσσας, μας δίνουν όλα τα επιστημονικά εργαλεία για να δούμε με ποιο τρόπο θα επιλέξουμε  τα δεδομένα μας» το οποίο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τα συμπεράσματα που θα προκύψουν από τις συζητήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. «Από το συνδυασμό αυτών των δύο  θα προκύψει και η πρόταση που θα κάνουμε στο Υπουργείο Παιδείας» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.