Αλαλουμ στο γραφειο κινησης του Νοσοκομειου Κομοτηνης

Σε πολύωρο και εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα αποδεικνύεται τις τελευταίες ημέρες η εξυπηρέτηση στο γραφείο κίνησης των εξωτερικών ιατρειών του Νοσοκομείου Κομοτηνής. Το αλαλούμ, που επικρατεί στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών, δεν έχει προηγούμενο, καθώς σύμφωνα με καταγγελίες από τους ίδιους τους ασθενείς, ο χρόνος αναμονής τους υπερβαίνει τις 3 και τις 4 ώρες, ενώ υπήρξαν περιπτώσεις, που παρά την πολύωρη αναμονή, ορισμένοι ασθενείς δεν κατάφεραν να εξυπηρετηθούν και κλήθηκαν να επισκεφτούν το γραφείο κίνησης και την επόμενη μέρα. Αν και στην είσοδο έχει τοποθετηθεί μηχάνημα, για την έκδοση αριθμού σειράς προτεραιότητας, εντούτοις ούτε και αυτό το σύστημα επιφέρει θετικά αποτελέσματα. Μάλιστα, επειδή ο χώρος αναμονής μπροστά από τη γραμματεία είναι πολύ μικρός, πολλές φορές η συμφόρηση, που δημιουργείται, επιφέρει επιπλέον προβλήματα και παρεξηγήσεις. Η αγανάκτηση και ο θυμός, που αντιμετωπίσαμε ήταν έκδηλα από το σύνολο σχεδόν των ασθενών, που ταλαιπωρούνταν στην αναμονή.

Αγανακτισμένοι οι ασθενείς, που ταλαιπωρούνται με τις ώρες

Αγανακτισμένη η κ. Μαγδαληνή Τσουρκουδή, που κλήθηκε να μεταβεί από το Νέο Σηδιροχώρι, για να κλείσει ραντεβού στο νοσοκομείο, αντιμετωπίζει την δημοσιοποίηση της κατάστασης στα μέσα ενημέρωσης σαν την τελευταία και απέλπιδα προσπάθεια, για να συνετιστούν οι υπεύθυνοι. Μας αποκάλυψε δε ότι η πρόσθεσή της ήταν να καταγγείλει η ίδια την κατάσταση, δηλώνοντας παράλληλα απογοητευμένη, αφού αισθάνεται ότι «δε μας δίνουν σημασία, επειδή νομίζουν ότι είμαστε αγράμματοι και δε μπορούμε να αντιδράσουμε». Μας καλεί να δώσουμε διάσταση στο ζήτημα, μήπως και αλλάξει η κατάσταση. «Έπρεπε να φτάσουμε στην ηλικία των 70 χρονών, για να το δούμε και αυτό», τόνισε. «Δε μας σέβονται καθόλου», συνέχισε, «δε σέβονται την τρίτη ηλικία, που δεν μπορούμε να μετακινούμαστε συνέχεια, ούτε έχουμε δυνατότητα για έξοδα». Κατήγγειλε δε και το γεγονός ότι «στα τηλέφωνα για τα ραντεβού δεν απαντάει κανένας» και αναρωτήθηκε για τον λόγο, για τον οποίο συμβαίνει αυτό και δεν προσφέρεται στο κοινό μια υπηρεσία, που διευκολύνει κατά πολύ.

Παρόμοια ήταν τα παράπονα, που είχαν να καταθέσουν και άλλοι ασθενείς, που περίμεναν επί ώρες στην ουρά, για να εξυπηρετηθούν. Εργαζόμενος από την περιοχή του Σώστη, που περίμενε για περισσότερο από δυόμισι ώρες, αναρωτιόταν, αν θα καταφέρει να τελειώσει, για να προλάβει να πάει στη δουλειά του. Ορισμένοι άλλοι, μάλιστα, κατήγγειλαν και αδιαφορία έως προκλητικότητα στη συμπεριφορά των εργαζομένων του γραφείου κίνησης, ενώ έντονα ήταν και τα παράπονα για παραβιάσεις στην προτεραιότητα, παρά την κατοχή αριθμού προτεραιότητας. Τέλος, εξ αιτίας όλων των παραπάνω και της αγανάκτησης του κόσμου από την πολύωρη καθυστέρηση, δεν έλειψαν και περιπτώσεις, όπου τα πνεύματα οξύνθηκαν ανάμεσα στους ίδιους τους ασθενείς, αλλά και με τους υπαλλήλους.

Ηρακλής Χατζηνέστωρος, διοικητής Νοσοκομείου Κομοτηνής «Ποσοτική ανεπάρκεια των εργαζομένων»

Από τη μεριά της διοίκησης του νοσοκομείου, ο κ. Ηρακλής Χατζηνέστωρος, έσπευσε να ζητήσει συγγνώμη από τους ασθενείς και να δεσμευτεί για την ταχεία επίλυση του προβλήματος. Απέδωσε δε αυτήν την κατάσταση στην έλλειψη πρωτίστως γραμματειακού προσωπικού, το οποίο δεν προλαβαίνει να εξυπηρετεί όλο τον όγκο των επισκεπτών των εξωτερικών ιατρειών. Όπως μας εξήγησε, «από τους 5 υπάλληλους, που δούλευαν στο γραφείο κίνησης, οι τρεις ήταν με stage και έχουν φύγει. Έμειναν 2 εργαζόμενοι, στους οποίους προστέθηκε και άλλος ένας από άλλη υπηρεσία». Με βάση αυτήν την κατάσταση, απάντησε και στις καταγγελίες ότι οι υπάλληλοι δε σηκώνουν τα τηλέφωνα, για να κλείσουν τηλεφωνικά ραντεβού. «Όταν ο υπάλληλος», εκτίμησε ο κ. Χατζηνέστωρος, «έχει μπροστά του 50 άτομα για τον ίδιο σκοπό, αντιλαμβανόμαστε ότι θα πρέπει να θέσει σε προτεραιότητα την εξυπηρέτηση αυτών, που έχει μπροστά του».

«Εξαπλασιάστηκε η προσέλευση λόγω της επιβολής εισιτηρίου σε όλους τους ασφαλισμένους»

Επιπροσθέτως, με αφορμή τη ρύθμιση, που καλεί όλους τους ασφαλισμένους να πληρώνουν το πόσο των 5€ για την εξυπηρέτηση τους από τα εξωτερικά ιατρεία, επήλθε το καίριο πλήγμα και επιδείνωσε κατά πολύ την κατάσταση. Όπως τονίζει ο κ. Χατζηνέστωρος, «έχει αλλάξει η διαδικασία, που τηρείται από τους εργαζόμενους του νοσοκομείου, αφού πρέπει να εκδίδονται πια ηλεκτρονικές αποδείξεις για όλους. Μέχρι τώρα εκδίδονταν μόνο για τους ασφαλισμένους στα ταμεία, εκτός του ΟΓΑ, που αποτελούν μόνο το 15% των προσερχόμενων». Όπως μας εξήγησε αναλυτικά για την αύξηση του όγκου των ασθενών, που επισκέπτονται τα εξωτερικά ιατρεία και περνούν από το γραφείο κίνησης, «στο νοσοκομείο μας προσέρχονται κατά 70% ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, κατά 15% άποροι και το άλλο 15% ανήκει στα υπόλοιπα ταμεία. Μέχρι πρότινος, οι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ και οι άποροι δεν πλήρωναν. Τώρα, πλέον, που εκδίδονται αποδείξεις και για τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ, το ποσοστό, που εξυπηρετείται ανέρχεται στο 85%. Δηλαδή έχουν εξαπλασιαστεί περίπου οι ανάγκες της διαδικασίας». Ενδεικτικά, ο διοικητής του νοσοκομείου μας ανέφερε στοιχεία, που αφορούν την προσέλευση του κόσμου κατά την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τα οποία ανέρχονταν σε 600 ασθενείς, που εξυπηρετήθηκαν από το γραφείο κίνησης. Όπως υποστήριξε, «μέχρι τώρα ο μέσος όρος εκδιδομένων από το γραφείο κίνησης αποδείξεων ήταν 100-120».

Στο τέλος της επόμενης εβδομάδας το «φιλί της ζωής»

Όσον αφορά τώρα τον χρόνο και τον τρόπο, με τον οποίο θα επιλυθεί η υπάρχουσα κατάσταση, γιατί αυτό αποτελεί το μεγάλο ζητούμενο για τους ασθενείς, που ταλαιπωρούνται, ο κ. Χατζηνέστωρος όρισε το τέλος της επόμενης εβδομάδας, ως σημείο, κατά το οποίο θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες αλλαγές. Οι αλλαγές αυτές εντοπίζονται σε οργανωτικό επίπεδο, καθώς η επίλυση θα πρέπει να αναζητηθεί εξ’ ιδίων δυνάμεων, με αποσπάσεις, δηλαδή, εργαζόμενων του νοσοκομείου από άλλες θέσεις στο γραφείο κίνησης των εξωτερικών ιατρείων. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, ο κ. Χατζηνέστωρος ανέφερε και τη δημιουργία παραρτήματος του γραφείου κίνησης, που λειτουργεί ήδη στο τμήμα επειγόντων περιστατικών, αλλά μέχρι τώρα έχει καταφέρει να αποσυμφορήσει το κεντρικό γραφείο.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.