7ο το Μουσικο Σχολειο Κομοτηνης σε Πανελλαδικο Μαθητικο Διαγωνισμο Φιλοσοφικου Δοκιμιου στην Πατρα

Έπαινος για τη μαθήτρια Γεωργία Ζάχου

Μέχρι την Πάτρα ταξίδεψε η Γεωργία Ζάχου, μαθήτρια του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής, εκπροσωπώντας επάξια την πόλη μας στον 7ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίου που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Πατρών, με ένα επίκαιρο θέμα που συνέδεε την τεχνολογία με την φιλοσοφία.
 
Η συμμετοχή της νεαρής μαθήτριας ήταν η μοναδική υποψηφιότητα στον Νομό Ροδόπης, μιας και ανάμεσα σε 524 συμμετέχοντες κατάφερε να περάσει στους 15 του τελικού, ενώ απέσπασε έπαινο έχοντας καταταγεί στην 7η θέση. Πέραν από την προσωπική της επιτυχία, θετικό είναι και το γεγονός ότι το Μουσικό Σχολείο βρέθηκε στην τελική φάση του διαγωνισμού ανάμεσα σε σχολεία του κέντρου, ιδιωτικά, πρότυπα και πειραματικά σχολεία.
 
Δίπλα της στην προσπάθειά της ήταν η οικογένειά της, αλλά και η καθηγήτριά της, κ. Χρύσα Παπανικολάου, που ανέλαβε την προετοιμασία της πριν από έναν «δύσκολο και ιδιαίτερο», όπως τον χαρακτήρισε, διαγωνισμό. Η κ. Παπανικολάου μίλησε στον «ΠτΘ» μεταφέροντας τον διαγωνισμό μέσα από τα μάτια της Γεωργίας, εξήγησε τις ιδιαιτερότητές του και την σημασία του, ενώ ανέδειξε ευρύτερα τον ρόλο της Φιλοσοφίας στην εκπαίδευση.
 
Ο  λόγος στην ίδια… 

Ένα ταξίδι στον χώρο της γνώσης και του φιλοσοφικού προβληματισμού 

«Η Γεωργία αισθάνεται βαθειά ικανοποίηση από το ταξίδι της στον χώρο της γνώσης και της εμβάθυνσης», είπε αναφορικά με την εμπειρία του διαγωνισμού η κ. Χρύσα Παπανικολάου εξηγώντας πως μέσω αυτού η μαθήτρια μπόρεσε να συνειδητοποιήσει καλύτερα ορισμένες έννοιες που πίστευε ότι γνώριζε.
 
«Η τεχνολογία σαφώς και δεν ήταν μία άγνωστη έννοια, μέσα από την φιλοσοφία, όμως, κατάλαβε πόσα δεδομένα που είχε στο μυαλό της άλλαξαν», συμπλήρωσε για να μιλήσει στην συνέχεια για τις δυσκολίες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει. 

Χρύσα Παπανικολάου «Ο μαθητής έπρεπε να καταβάλλει ιδιαίτερο κόπο και ο καθηγητής να αναλάβει χρέη “προπονητή”» 

Αναφορικά με τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες που κλήθηκε να ξεπεράσει μαζί με την Γεωργία, η κ. Παπανικολάου ενημέρωσε πως υπήρχε προτεινόμενη βιβλιογραφία – μέρος της οποίας, μάλιστα, ήταν δυσεύρετο στην Κομοτηνή – σχετικά μεγάλη σε όγκο, ειδικά αν συγκριθεί με τον χρόνο προετοιμασίας των μαθητών. Εξ ου ο μαθητής έπρεπε να καταβάλλει ιδιαίτερο κόπο και ο καθηγητής να εκτελέσει χρέη «προπονητή», είπε χαρακτηριστικά, μιας και «όπως αναγραφόταν στις σχετικές εγκυκλίους του Πανεπιστημίου Πατρών τα εύσημα ανήκαν τόσο στον μαθητή που εργάσθηκε όσο και στον καθηγητή που τον προπόνησε». Σε κάθε περίπτωση η κ. Παπανικολάου υπογράμμισε πως η Γεωργία επέδειξε «μοναδικό ζήλο», διαβάζοντας περισσότερα των βιβλίων και των άρθρων που η ίδια της παρείχε. 

Μία διαδικτυακή ομάδα για την προώθηση των φιλοσοφικών σπουδών 

Εκφράζοντας την άποψή της για την σημασία του διαγωνισμού η καθηγήτρια υποστήριξε πως τέτοιου είδους διαγωνισμοί προάγουν τη σημασία του αντικειμένου και καλό είναι να συνεχιστούν, παρά την οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας. Ταυτόχρονα, πληροφόρησε πως πρότεινε στους υπεύθυνους του διαγωνισμού την ίδρυση μίας διαδικτυακής ομάδας με σκοπό την προώθηση των φιλοσοφικών σπουδών, εκφράζοντας την επιθυμία της να υλοποιηθεί η ιδέα της. 

«Κύριος σκοπός της εκπαίδευσης είναι η δημιουργία σκεπτόμενων και μη δογματικών ανθρώπων» 

Ούσα εκπαιδευτικός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην σημασία της φιλοσοφίας στην εκπαίδευση εν γένει. Για την ίδια κύριος σκοπός του σχολείου είναι η δημιουργία σκεπτόμενων και μη δογματικών ανθρώπων, ενώ πιστεύει πως η εποχή μας χρειάζεται «να αναπτύξει σε μεγαλύτερο βαθμό την σκέψη και το κατάλληλο θεωρητικό πλαίσιο, να επαναδιατυπώσει ερωτήματα, να επανερμηνεύσει έννοιες».
 
Κρίνοντας πως ο φιλοσοφικός τρόπος προσέγγισης είναι ο πλέον κατάλληλος, ειδικά για τις σημερινές πολυπολιτισμικές κοινωνίες η κ. Παπανικολάου κατέληξε στο συμπέρασμα πως υπάρχει η ανάγκη να αναδειχθεί περισσότερο μέσα από τα σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς προς το παρόν διδάσκεται μια ώρα την εβδομάδα στην Β’ Λυκείου.
 
Κλείνοντας, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον Δήμο Κομοτηνής και το ΚΤΕΛ Ροδόπης, ευχαριστώντας τους θερμά μιας και υπήρξαν χορηγοί για το ταξίδι της Γεωργίας στην Πάτρα, αλλά και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου που, επίσης, προσφέρθηκε να καταβάλει ένα μέρος των εξόδων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.