475 παραπονα σε τρεις περιπου μηνες δεχθηκε η εφαρμογη του Δημου Κομοτηνης

Γίνεται προτεραιοποίηση ανάλογα με τις δυνατότητες και την εποχή τονίζει ο Γ. Γκαράνης

Ικανοποιημένη από τους πρώτους μήνες λειτουργίας της εφαρμογής για κινητά του Δήμου Κομοτηνής, όσο αφορά την κατάθεση παραπόνων πολιτών, και την καλύτερη προώθησή τους προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για την επίλυσή τους, είναι η Δημοτική Αρχή, παρόλο που πάντα υπάρχει χώρος για τη βελτίωση των υπηρεσιών.

Η εφαρμογή λειτουργεί για λίγο παραπάνω από τρεις μήνες, και ήδη έχει συγκεντρώσει σημαντικό αριθμό αιτημάτων-παραπόνων, που άλλα ικανοποιούνται ταχύτερα και άλλα ανάλογα με τις δυνατότητες, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Κομοτηνής κ. Γιάννη Γκαράνη.

Αφορμή για να ασχοληθούμε με το θέμα αποτέλεσαν πρόσφατες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με άλλες να επικρίνουν τον ρυθμό ικανοποίησης των αιτημάτων μέσω της εφαρμογής, και άλλες να τον εξαίρουν.

Οι πρώτοι μήνες χρήσης της εφαρμογής, δείχνουν πως σιγά σιγά αποτελεί μια εναλλακτική στην γραμμή του Δημότη, που λειτουργεί μέσω τηλεφώνου και της Ιστοσελίδας του Δήμου, και αναμένεται να γίνει ακόμα πιο αποδοτική στο μέλλον, όσο οι πολίτες εξοικειώνονται με τη χρήση της, αλλά και γίνονται οι όποιες βελτιώσεις χρειάζεται.

Μεγάλος αριθμός παραπόνων

Αυτή τη στιγμή ο αριθμός χρηστών που υποβάλλουν καταχωρήσεις στην εφαρμογή είναι σχετικά μικρός, σημείωσε ο κ. Γκαράνης, όμως ο αριθμός των αιτημάτων είναι σημαντικός σε σχέση με το σύνολό τους.

Η εφαρμογή έχει δεχθεί μέχρι τώρα 475 αιτήματα, από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί τα 280, σε εξέλιξη βρίσκονται 174, έχουν απορριφθεί 2 και αδρομολόγητα είναι 12, που τείνουν να είναι γενικού περιεχομένου και να μην μπορούν να προωθηθούν σε υπηρεσία.

Αν αναλογιστεί κανείς πως από 1/1/2020, έχουν κατατεθεί στη γραμμή του Δημότη 2067 αιτήματα συνολικά, (από τα οποία είναι ολοκληρωμένα τα 1595 και σε εξέλιξη 394) η πρακτικότητα της εφαρμογής, γίνεται άμεσα εμφανής, τόνισε ο κ. Γκαράνης.

Το γεγονός ότι η εφαρμογή έχει κινητικότητα, δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν και προβλήματα. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, σημείωσε, είναι πως πολλά αιτήματα είναι γενικά, χωρίς να καθορίζουν το σημείο στο οποίο βρίσκεται το πρόβλημα, ώστε να επέμβει η υπηρεσία.

Για παράδειγμα, έχουν αιτήματα τα οποία ζητούν κόψιμο χόρτων, όμως δεν καθορίζεται το πού. Αν στο αίτημα συμπεριλαμβάνεται τηλέφωνο ή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τότε η υπηρεσία θα προσπαθήσει να έρθει σε επαφή με τον πολίτη, διαφορετικά το αίτημα θα μείνει εκκρεμές.

Υπάρχουν βέβαια περιπτώσεις που τα παράπονα δεν αποτελούν αρμοδιότητα του Δήμου, οπότε δεν μπορούν και να ικανοποιηθούν, αλλά και αιτήματα που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν μέσω αυτής (αίτημα βεβαίωσης μονίμου κατοικίας, αίτημα για επανίδρυση της Δημοτικής Αστυνομίας, Στάσεις Αστικών, τακτοποίηση τετραγωνικών κτλ).

Επιτάχυνση των διαδικασιών

Το θετικό είναι πως η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα όταν καταχωρείται νέο αίτημα, ο χρήστης να επιλέξει την κατηγορία στην οποία αφορά, όπως οδοφωτισμός, πράσινο και περιβάλλον, κυνοκομείο, καταγγελία-παράπονο κ.α., ώστε να κατευθύνονται στην αρμόδια υπηρεσία.

Αν είναι γενικά τότε έρχονται στη Γραμμή του Δημότη, ώστε να προωθηθούν, αν είναι δυνατόν, στις κατάλληλες υπηρεσίες.

«Είναι πολύ πιο εύκολο τόσο για εμάς όσο και τις υπηρεσίες, μιας και το αίτημα, αν περιλαμβάνει και την τοποθεσία όπου υπάρχει το πρόβλημα, μπορεί η υπηρεσία να το δρομολογήσει πιο εύκολα» ανέφερε.

Όσο για την σειρά με την οποία ικανοποιούνται τα αιτήματα, ο κ. Γκαράνης σημείωσε πως αυτό γίνεται ανάλογα με τις προτεραιότητες που έχει ανά πάσα στιγμή η υπηρεσία, για παράδειγμα το κούρεμα χόρτων αναμένεται να παίρνει προτεραιότητα το καλοκαίρι σε σχέση με άλλα αιτήματα, ενώ συνήθως για παράδειγμα προτεραιότητα δίνεται σε παιδικές χαρές, ή χώρους με παιδιά.

«Σε κάποια πράγματα θα υπάρχει καθυστέρηση, ανάλογα αν μπορούν να γίνουν με τους υφιστάμενους εργαζόμενους και συνεργεία ή θα πρέπει να μπουν σε πιο μακροπρόθεσμο προγραμματισμό» τόνισε.

Μπορεί βέβαια να έχουν επιταχυνθεί κάποιες διαδικασίες με την εφαρμογή, παρόλα αυτά υπάρχουν καθυστερήσεις, κάποιες από τις οποίες ο κ. Γκαράνης απέδωσε στις προαναφερθείσες προτεραιότητες και τις δυνατότητες των υπηρεσιών, καθώς και την καθημερινότητα.

Ως παράδειγμα έφερε την απομάκρυνση αδέσποτων σκύλων από την υπηρεσία, όπου το συνεργείο μπορεί να χρειαστεί να επανέλθει πολλές φορές στο χώρο για να μπορέσει να πιάσει το επίμαχο σκυλί, αλλά και θέματα καθαρισμών.

Συνεχίζει η έμφαση στην εφαρμογή

Ο Δήμος τόνισε, θα συνεχίσει να δίνει έμφαση στην εφαρμογή, γιατί διευκολύνει πολύ και επιταχύνει τις διαδικασίες, απευθύνοντας παράκληση προς τους πολίτες να περιγράφουν καλύτερα το πρόβλημα και το σημείο στο οποίο υπάρχει. «Βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή λειτουργίας της εφαρμογής. Περιμένω σύντομα ο κόσμος να προσαρμοστεί σε αυτή» σημείωσε κλείνοντας ο Δήμαρχος.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.