235 μετρα θα ειναι η γεφυρα στην διαβαση Αγιας Μαρινας Ιμερου

11 εκ. ευρώ αναμένεται να κοστίσει η κατασκευή του έργου που θα καταργήσει την ιρλανδική διάβαση στον Λίσσο

Πιο κοντά έρχεται η δημιουργία γέφυρας που θα αντικαταστήσει την Ιρλανδική διάβαση στην Αγία Μαρίνα Ιμέρου, μιας και οι περιβαλλοντικοί όροι της κατασκευής έχουν κατατεθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Να υπενθυμίσουμε πως η δημιουργία γέφυρας αποτελεί μόνιμο αίτημα της περιοχής, γιατί η υφιστάμενη ιρλανδική διάβαση δεν μπορεί να εξυπηρετήσει πλήρως τις ανάγκες της περιοχής.

Έτσι θα δημιουργηθεί μια γέφυρα μήκους 235 μέτρων, περίπου 3ο μέτρα νότια της Ιρλανδικής διάβασης, που θα επιτρέψει την διάβαση για όλο το χρόνο από την περιοχή, το κόστος της οποίας αναμένεται να ανέρθει στα 11 εκ. ευρώ.

Η νέα γέφυρα θα δημιουργηθεί 30 μέτρα νοτιότερα της ιρλανδικής διάβασης

Να υπενθυμίσουμε πως η κοντινότερη γέφυρα που περνά από το Λίσσο ποταμό και ανήκει στο οδικό δίκτυο, βρίσκεται στην επαρχιακή οδό Κομοτηνής- Ξυλαγανής, περίπου 10 χιλιόμετρα με όχημα από την ανατολική πλευρά και 15 από την δυτική πλευρά.

Πέρα όμως από την ασφαλή διέλευση, η δημιουργία της γέφυρας θα μπορέσει να βοηθήσει στην προσβασιμότητα της περιοχής, αποτελώντας τμήμα μιας παραλιακής οδού της Ροδόπης.

Η Επαρχιακή Οδός που διέρχεται από εκεί, συνδέει τους δυτικούς παραλιακούς οικισμούς του Νομού Ροδόπης (Λάγος, Φανάρι, Αρωγή) μέσω Μέσης και Γλυφάδας με τους αντίστοιχους Ανατολικούς (Προφ. Ηλίας, Κρυονέρι, Πλατανίτης, Αγ. Χαράλαμπος). Αποτελεί επίσης την επιλεγόμενη πορεία μεταξύ των οικισμών Μέσης, Πόρπης, Ν. Καλίστης κλπ στα Δυτικά με τις αντίστοιχες της Ξυλαγανής, Προσκυνητών και της Μαρώνειας στα ανατολικά.

Έτσι, αποτελώντας την κύρια οδό επικοινωνίας περιοχών τουριστικού και αναπτυξιακού ενδιαφέροντος, η γέφυρα θεωρείται από την μελέτη πως θα αναβαθμίσει την περιοχή και θα βοηθήσει στη συγκράτηση του πληθυσμού στην ύπαιθρο.

Η υφιστάμενη διάβαση αποτελεί βραχνά εδώ και χρόνια για την περιοχή

Κατάργηση της ιρλανδικής διάβασης

Η υφιστάμενη ιρλανδική γέφυρα εντός της κοίτης του πόταμου αποτελείται από μια ενιαία τσιμεντόπλακα η οποία έχει μήκος 52 μέτρων και πλάτος 10,5 μέτρων χωρίς να υπάρχει τεχνικός οχετός, κάτι που σημαίνει πως, όταν η στάθμη του νερού πέφτει, η ιρλανδική γέφυρα αποκόπτει την ροή του ποταμού.

Η νέα γέφυρα θα απέχει 30 μέτρα περίπου νότια από την ιρλανδική, η οποία θα χρησιμοποιηθεί έως και την περάτωση της γέφυρας για την προσπέλαση της οδού. Μετά θα καθαιρεθεί για την ομαλή ροή των υδάτων και τη βελτίωση τόσο των περιβαλλοντικών παραμέτρων όσο και της υδραυλικής ροής των υδάτων.

Να σημειωθεί ότι αρχικά προβλέπεται η εξυγίανση του εδάφους και η βελτίωση της πρόσβασης στην υφιστάμενη ιρλανδική, πριν γίνει η κατασκευή της γέφυρας, που θα έχει πλάτος 12 μέτρων και ύψους 4,5 έως 5 μέτρων περίπου, με 9 πέλματα στήριξης. Υπάρχει μάλιστα και πρόβλεψη πεζοδρομίου για την διάβαση πεζών.

Με το πέρας του έργου, η σημερινή ιρλανδική διάβαση θα καταστραφεί.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.