«Βομβα» στα θεμελια της Ροδοπης

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στην τελική ευθεία για την υπογραφή της 35ετούς σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού η οποία θα αποφέρει στο δημόσιο ταμείο έσοδα περί το 1,35 δις. ευρώ, βρίσκονται η παραχωρησιούχος κοινοπραξία και οι αρμόδιοι δημόσιοι φορείς.

Τι θα γίνει με τα διόδια – Πότε έρχονται αυξήσεις;

Ως εκκρεμότητα παραμένει η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών για την αύξηση των διοδίων. Καθώς το έργο μέχρι σήμερα είναι δημόσιο οι χρήστες του πληρώνουν χαμηλότερα, σε σχέση με τους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους, διόδια. Βάσει των όρων του διαγωνισμού που έχει προηγηθεί για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού τα διόδια θα αυξηθούν σε πρώτη φάση από τα 3 λεπτά σήμερα σε 4 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Σημειώνεται ότι στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας με διόδια η χρέωση έχει διαμορφωθεί σε 6,7 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Τα διόδια της Εγνατίας θα αυξηθούν και δεύτερη φορά, έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, από τα 4 στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, αφού ο παραχωρησιούχος εκτελέσει ορισμένα έργα.

Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατη ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων «Εγνατίας Οδού Α.Ε.»:
α. Το κόστος αυξήσεων θα εκτοξευθεί κατά 120% !.
β. Πρόκειται να καταργηθούν και οι απαλλαγές για τους τοπικούς χρήστες σε Ροδόπη, Έβρο, Ξάνθη, Θεσπρωτία, Ιωάννινα, καθώς και για τους ανέργους.

Σύμφωνα επίσης με  σημερινή δημοσίευση (economix) αναφέρεται πως η κοινοπραξία  και η αγορά αναμένουν την δημοσιοποίηση της σχετικής ΚΥΑ από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με υπογραφή Χρ. Σταϊκούρα .Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση αναφέρεται: «Σε σχέση με τους νέους σταθμούς διοδίων μάλιστα, σε Μάλγαρα, Χαλάστρα, Πολύκαστρο, υπάρχουν αντιδράσεις και αν τελικά δεν τοποθετηθούν θα προκύψει εύλογα θέμα αποζημίωσης στην κοινοπραξία».

Όπως φαίνεται ξεκάθαρα λοιπόν, όλα είναι θέμα αποζημίωσης (χρημάτων) εφόσον υπάρχουν κατά τόπους αντιδράσεις από τους αρμόδιους ! Για την κατάργηση απαλλαγών από τα διόδια της Ροδόπης (Μέστης και Ιασμου) ποια είναι η αντίδραση από βουλευτές και αυτοδιοίκηση πριν να είναι αργά;

Εάν λοιπόν δεν ασκηθεί καμία πίεση και υπογραφεί η παραπάνω ΚΥΑ από τον κύριο Σταϊκούρα και τους συναρμόδιους  Υπουργούς, θα χρειαζόμαστε το επόμενο διάστημα τουλάχιστον (5) ευρώ (ανά κατεύθυνση) για να επισκεφτούμε χωριά του νομού Ροδόπης, την πόλη της Ξάνθης ή της Αλεξανδρούπολης. Για κάποιους εργαζόμενους σε καθημερινή βάση μάλιστα!

Ναι καλά αντιλαμβάνεται όλα αυτά συμβαίνουν σε μια παραμεθόρια περιοχή που μαστίζεται από την ανεργία, συρρικνώνεται δημογραφικά  και οικονομικά και είναι κυριολεκτικά απομονωμένη εδώ και (5) χρόνια σιδηροδρομικώς. Είναι δυνατόν να αναλαμβάνονται τέτοιες (να μην τις χαρακτηρίσω) πρωτοβουλίες περαιτέρω φτωχοποίησης των κατοίκων της Ροδόπης ,αλλά και όλης της Θράκης, και  μάλιστα  με την υπογραφή Υπουργών, στο βωμό μόνο του κέρδους! Όλα αυτά λίγες μόνο ώρες μετά τις δηλώσεις του αρμοδίου Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών  κυρίου Σταϊκούρα  ο οποίος παρουσίαζε πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί από το Υπουργείο για την ανάπτυξη της Θράκης,  από το 2ο Φόρουμ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης που πραγματοποιείται στην Αλεξανδρούπολη. Λίγες μόνο ημέρες μετά  την παρουσίαση της κ. Ζαχαράκη από την Κομοτηνή, του  Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το δημογραφικό. 

Τέτοιες πρωτοβουλίες όχι μόνο δεν βοηθούν στην επίλυση του οικονομικού και δημογραφικού προβλήματος της περιοχής μας, αλλά μας σπρώχνουν ακόμη πιο βαθιά στην οικονομική ύφεση ,στην περαιτέρω φτωχοποίηση και κοινωνική παρακμή. Αφού με την εφαρμογή της παραπάνω ΚΥΑ οι μετακινήσεις από και προς τη Θράκη θα επιβαρυνθούν ακόμη περαιτέρω, όπως και όλες οι παρεχόμενες υπηρεσίες, μεταφορές εμπορευμάτων, τροφίμων, αλλά και πολιτών απομακρύνοντας ακόμη περισσότερο την Θράκη από το ΚΕΝΤΡΟ σε όλα τα επίπεδα.

Για να συνέλθετε!

*Ο Γιώργος Καρακωστίδης είναι πρόεδρος του Συλλόγου Κρυονερίου Ροδόπης                                                                             

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.