Βαρθολομαιου προτροπες για τον διαλογο

«Ο άλλος δεν είναι η κόλαση. Είναι ο άλλος μας εαυτός, το συμπλήρωμά μας, ο Παράδεισος. Δεν πρέπει να κλεινόμαστε στο κέλυφός μας με αυταρέσκεια, αλλά να είμαστε ανοικτοί προς τον άλλον άνθρωπο, προς την άλλη θρησκεία, προς το άλλο χρώμα».

(Οικουμενικός Πατριάρχης, κ.κ. Βαρθολομαίος)

Με αυτά τα λόγια ο σοφός προκαθήμενος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, σχολίασε τις όποιες φοβίες μπορούν να υπάρχουν, με αφορμή τον επικείμενο ελληνοτουρκικό διάλογο. «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Ομογένεια επλήρωσαν βαρύ τίμημα για τις αρνητικές ελληνοτουρκικές σχέσεις, για να μην αναλογιστούμε και την αριθμητική συρρίκνωση του ελληνικού στοιχείου». Μνήμες πικρές, μνήμες θλίψης. Και είναι αυτές οι μνήμες που οδηγούν τον Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως και Νέας Ρώμης, να προκρίνει το δώρο του διαλόγου. Κάλεσε τους Έλληνες να μην φοβούνται τον διάλογο. Σημαντικές απόψεις από έναν πραγματικά σημαντικό εκκλησιαστικό ηγέτη, μαρτυρούν την προσδοκία και την ελπίδα. Είναι σαφές ότι ο επικείμενος διάλογος δεν σημαίνει παραχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας. Αυτό διακριτικώς υποσημειώνει και ο Οικουμενικός Πατριάρχης, όταν λέει ότι δεν πρέπει να φοβάται ο άνθρωπος τον διάλογο. Ορθώς επισημαίνει τα κενά της εσωστρέφειας και της αυταρέσκειας. Ορθώς επίσης υπομνήσκει την αξία του άλλου. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η συνήθης και εύκολη καταστροφολογία δεν προσφέρει καλές υπηρεσίες. «Συμφέρει στην Τουρκία να γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της είναι απαραίτητη η βοήθεια της Ελλάδος. Όπως συμφέρει και στην Ελλάδα να έχει ένα γείτονα εξ’ανατολών που θα ανήκει στον ευρωπαϊκό χώρο και δεν θα είναι απειλή», κατέληξε ο κ.Βαρθολομαίος. Είθε, και κυρίως ας χαμηλώσουν οι τόνοι και ας ακούσουμε και να μην προδικάζουμε αποτυχίες και συμφορές.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.