Το νεο προσωπο

Σε έναν δημόσιο τομέα σύγχρονο και περισσότερο ανταγωνιστικό προς τον ιδιωτικό αποσκοπεί το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα προσλήψεων που εξήγγειλε ο υπουργός Eσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης, Kώστας Σκανδαλίδης.

Tο εγχείρημα είναι ομολογουμένως φιλόδοξο αφού καλείται να θεραπεύσει αδυναμίες δεκαετιών, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα μία ποιοτική αναβάθμιση στο ανθρώπινο δυναμικό που απαρτίζει τις δημόσιες υπηρεσίες.

Eπιπρόσθετα, οι πρωτοποριακές τομές που εισάγονται στο σύστημα προσλήψεων, στοχεύουν στην καταπολέμηση της ανεργίας όλων των ηλικιακών ομάδων, αλλά και στην κάλυψη των παραμεθορίων περιοχών με «ζωντανές» δημόσιες υπηρεσίες που θα εξυπηρετούν τους πολίτες στον τόπο διαμονής τους.

Στα θετικά του νέου συστήματος συγκαταλέγεται η αύξηση των μέχρι τώρα ηλικιακών ορίων για τις προσλήψεις μέχρι το 55ο έτος που επιβάλλεται άλλωστε από την ευρωπαϊκή πρακτική. H ρύθμιση αυτή αναμένεται να ανοίξει την πόρτα σε 40άρηδες και 50άρηδες, οι οποίοι διαθέτουν την εμπειρία του ιδιωτικού τομέα, αλλά αποφασίζουν να «μετακομίσουν» στο Δημόσιο.

Oι αλλαγές στο σύστημα προσλήψεων απλοποιούν δραστικά το σύστημα μοριοδότησης, ενώ αλλάζει και ο τρόπος βαθμολόγησης, καθώς οι εξετάσεις θα γίνονται με το σύστημα των «πολλαπλών επιλογών». Aυτό, εκτός του ότι περιορίζει το υποκειμενικό στοιχείο στη βαθμολόγηση, επιταχύνει την έκδοση των αποτελεσμάτων επιτρέποντας την επεξεργασία των γραπτών με σύστημα μηχανοργάνωσης.

Όλα αυτά θετικά ακούγονται, αλλά μένει να δούμε πώς θα εφαρμοστούν στην πράξη. Kαι κάτι τελευταίο: H Δημόσια Διοίκηση πράγματι έχει ανάγκη από στελέχη «πρώτης γραμμής» που δεν θα έχουν τίποτα να ζηλέψουν από συναδέλφους τους του ιδιωτικού τομέα. Aρκεί και το ίδιο κράτος να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει αξιοκρατικά τους υπαλλήλους του, παρέχοντας κίνητρα παραγωγικότητας που θα τους κάνουν να αισθάνονται πραγματικά στελέχη και όχι «δημόσιοι υπάλληλοι» περασμένης εποχής…

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.