Το αναπτυξιακο αδιεξοδο της χωρας

Ανύπαρκτα τα περιθώρια ανάκαμψης της χώρας, διότι υπονομεύονται από την ίδια την Ε.Ε. υπέρ των συμφερόντων των ηγέτιδων χωρών της, με προεξάρχουσα τη Γερμανία

Δεν διερωτάσθε γιατί η εμπορική ναυτιλία της χώρας συνεχίζει να πρωτοπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ αντίθετα η χώρα έχει απαξιωθεί πλήρως παραγωγικά; Διότι είναι απεξαρτημένη από τις σκοπιμότητες των Βρυξελλών και του Βερολίνου, διότι δεν την αγγίζουν οι αποφάσεις στο όνομα της Ευρωζώνης και της Ε.Ε.. Έτσι ώστε να προκύπτει η αντίφαση: Να κυριαρχεί δηλαδή η χώρα στην εμπορική ναυτιλία παγκοσμίως, η οποία μάλιστα το 2015 αύξησε το μερίδιό της στο παγκόσμιο εμπόριο από 15,4% το 2014 σε 16,1%, αλλά να μην έχει την παραμικρή δυνατότητα παρέμβασης στα λιμάνια και στα ναυπηγεία της χωρίς την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Κομισιόν, με αποτέλεσμα τα ναυπηγεία που ανθούσαν στο παρελθόν να έχουν απαξιωθεί πλήρως και τα λιμάνια να παραμένουν εγκλωβισμένα στο ΤΑΙΠΕΔ. Γι’ αυτό, σήμερα, οι Βρυξέλλες στοχεύουν την ελληνική εμπορική ναυτιλία μέσω των μνημονίων πιέζοντας την κυβέρνηση για την υπερφορολόγηση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που εδρεύουν στη χώρα. Γιατί; Για να μειωθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και να μεταφέρουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τις δραστηριότητές τους στις ανταγωνίστριες χώρες και να επωφεληθούν οι ίδιες. «Ιδιαίτερα ανησυχητικό για εμάς, δηλώνει ο Έλληνας δ/νων σύμβουλος της Blue Wall Shipping Limited, είναι το γεγονός ότι η Ε.Ε. ζητεί μετ’ επιτάσεως από την ελληνική κυβέρνηση να αυξήσει τη φορολόγηση της ελληνικής ναυτιλίας και την ίδια στιγμή, κάθε μήνα, μας γίνονται κρούσεις με κάθε επισημότητα και σε ανώτατο επίπεδο από τουλάχιστον πέντε κράτη – μέλη της Ε.Ε., προκειμένου να μεταφέρουμε εκεί τη δραστηριότητά μας, με πολύ χαμηλότερη φορολογία από την Ελλάδα». Ήδη εντός του 2015, 42 ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αποχωρήσει και εγγραφεί σε ξένα επιχειρηματικά μητρώα. Σε όλα αυτά πρωταγωνιστεί το Βερολίνο, το οποίο δεν μπορεί να ανεχθεί τη συρρίκνωση της γερμανικής ναυτιλίας, παρά τις τεράστιες επενδύσεις, και την πώληση ποντοπόρων πλοίων από οφειλέτες των γερμανικών τραπεζών προς έλληνες πλοιοκτήτες.
 
Χαρακτηριστικότερη περίπτωση των προθέσεων της Γερμανίας έναντι της χώρας μας και άλλων περιφερειακών κρατών είναι αυτή των αγωγών South Stream και Turkish Stream. Η κατασκευή του πρώτου ακυρώθηκε με την επίκληση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, ενώ είχαν υπογραφεί διμερείς συμφωνίες όλων των κρατών διέλευσης με τη ρωσική Gazprom. Με την ίδια δικαιολογία παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες και ο Turkish Stream παρά το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψαν στην Αγία Πετρούπολη στις 19 Ιουνίου για τον αγωγό Ελλάδα και Ρωσία. Όμως, την ίδια μέρα, στο περιθώριο του διεθνούς οικονομικού φόρουμ στην Αγία Πετρούπολη, η δήθεν ανεπιθύμητη στην Ευρώπη Gazprom υπέγραψε συμφωνία με τη γερμανική ΕΟΝ, την αυστριακή ΟΜV και τον βρετανοολλανδικό όμιλο Shell για την κατασκευή νέου τμήματος του Νοrd Stream, του Νοrd Stream 2, που θα διπλασιάσει τις ποσότητες του ρωσικού αερίου που ήδη μεταφέρονται με τον γερμανικό αγωγό. Ο νέος αυτός αγωγός θα αποτελέσει το βασικό όχημα μεταφοράς του ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη μετά το 2019, παρακάμπτοντας την Ουκρανία. Επομένως οι λόγοι που υπονόμευσαν την κατασκευή των αγωγών South Stream και Turkish Stream δεν ήταν η ρωσική προέλευση του αερίου αλλά η προώθηση των γερμανικών συμφερόντων σε βάρος των βαλκανικών χωρών διέλευσης των δύο αγωγών και της Ελλάδας. Σε σημείο ώστε ο Έλληνας ΥΠΕΞ Νίκος Κοτζιάς να δηλώνει: «Δεν χάνω ποτέ την ευκαιρία να εκφράσω την απορία μου: Είναι το ρωσικό αέριο που ενοχλούσε; Αφού θα πάει από τον βορρά τώρα. Ή ήταν ότι αυτό θα αξιοποιούνταν και από άλλες χώρες;». Ήδη, 10 κράτη – μέλη της ΕΕ (Ελλάδα, Τσεχία, Βουλγαρία, Εσθονία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία, Πολωνία, Ρουμανία Σλοβακία), με έγγραφό τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζουν την αντίθεσή τους για την κατασκευή του Νοrd Stream 2, διότι έρχεται σε αντίθεση με τα συμφέροντα της ΕΕ και αυξάνει τον κίνδυνο να αποσταθεροποιηθεί περαιτέρω η Ουκρανία. Σημειώνουν χαρακτηριστικά: «Η θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το έργο “Nord Stream 2”, θα επηρεάσει ουσιαστικά την αντίληψη της κοινής εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφάλειας της ΕΕ, μεταξύ των βασικών της συμμάχων και των παραδοσιακών εταίρων». Και παρακάτω: «Η διατήρηση της διαδρομής μεταφοράς φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας είναι το στρατηγικό συμφέρον της ΕΕ στο σύνολό της, όχι μόνο από την άποψη της ενεργειακής ασφάλειας, αλλά και την ενίσχυση της σταθερότητας της περιοχής της Ανατολικής Ευρώπης». Συμπέρασμα; Η Γερμανία η οποία κόπτονταν για την Ουκρανία υποκινώντας την εξέγερση κατά του Γιαννουκόβιτς προκειμένου να περιέλθει η χώρα από τη ρωσική στη γερμανική επιρροή, μεθοδεύει σήμερα την ενεργειακή απομόνωσή της και υπονομεύει την ενεργειακή επάρκεια και τη σταθερότητά της προτάσσοντας έναντι αυτών τα συμφέροντά της.
 
Ας μην έχουμε παρωπίδες λοιπόν και για τη χειραγώγηση των δικών μας συμφερόντων από το Βερολίνο. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την ακύρωση της κατασκευής του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, την αποθάρρυνση ρωσικών επενδύσεων στη χώρα (ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Λιμάνι Θεσ/νίκης), τις αγκυλώσεις στην επένδυση της Cosco με αποτέλεσμα αυτή να στρέφεται τώρα και σε τουρκικά λιμάνια, την κωλυσιεργία της επένδυσης της Socar στον ΔΕΣΦΑ με μοχλό την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Κομισιόν, τότε είναι ολοφάνερο ότι τα περιθώρια ανάκαμψης της χώρας είναι ανύπαρκτα διότι υπονομεύονται από την ίδια την Ε.Ε. υπέρ των συμφερόντων των ηγέτιδων χωρών της με προεξάρχουσα τη Γερμανία. Αυτή είναι η αλήθεια. Ας βγάλουμε επιτέλους τις παρωπίδες.

Αλεξανδρούπολη, 6-12-2015

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.