Τι πανεπιστημιο θελουμε;

Έτσι όπως εξελίσσεται η αντιπαράθεση μεταξύ των κομμάτων και των εκπροσώπων τους για την αναθεώρηση του άρθρου 16 τείνουν να στρέψουν τη δημόσια συζήτηση από τα χρονίζοντα και φλέγοντα θέματα του δημόσιου πανεπιστημίου σε θέματα δευτερευούσης σημασίας. Λείπει παντελώς ο διάλογος για ζητήματα ουσιαστικά.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση για μια ακόμη φορά βαφτίζει μεταρρύθμιση την απόφασή της για την αναθεώρηση του άρθρου 16 χωρίς να φωτίζει τι ακριβώς εννοεί με τη λέξη μεταρρύθμιση και έτσι εμφανίζεται η πορεία του δημόσιου πανεπιστημίου να εξαρτάται από την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Σε αυτό βέβαια έχει ευθύνη σύσσωμη η αντιπολίτευση.

Τα προβλήματα όμως του ελληνικού πανεπιστημίου είναι χρονίζοντα και απαιτούν λύσεις που αναφέρονται σε δράσεις και τομές που θα δημιουργήσουν ρήξεις και θα βγάλουν το δημόσιο πανεπιστήμιο από το τέλμα στο οποίο βρίσκεται. Ένα πανεπιστήμιο που θα προωθεί την έρευνα, την επιστήμη, που θα προωθούσε τη γνώση, που θα είναι χώρος ελεύθερης διακίνησης ιδεών και θα ανταποκρίνεται στην αποστολή του σαφώς και δεν θα δημιουργούσε χώρο για τη δημιουργία μη κρατικών πανεπιστημίων. Ένα τέτοιο πανεπιστήμιο θα αποτελούσε πραγματική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και εκεί θα πρέπει να επικεντρωθεί ο διάλογος.



google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.