Θα βλεπουμε τα τραινα να περνουν

Το μεγάλο έργο της Εγνατίας οδού σε μερικά χρόνια μπορεί να εξυπηρετεί μόνον τους τουρίστες, ή τους Έλληνες, αλλά όχι το διακομετακομιστικό εμπόριο. Και τούτο γιατί, ως φαίνεται, η λεγόμενη «παραεγνατία», όπως κακώς την ονομάσαμε, θα έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, το τραίνο. Γιατί πολύ απλά και σοφά μεριμνούν για διασύνδεσή της με σιδηροδρομική γραμμή. Πράγμα που εμείς δεν επράξαμε. Διότι τα εμπορεύματα που έρχονται από την υπόλοιπη Ευρώπη μόλις θα φτάνουν στην Ηγουμενίτσα, θα έχουν μόνο μία επιλογή μετακίνησης για Τουρκία και άλλες περιοχές, το φορτηγό. Μπορεί άραγε να συγκριθεί το φορτηγό με το τραίνο από άποψη μεταφοράς όγκου, ή ακόμα και κόστους; προφανώς όχι. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι ο σιδηρόδρομος είναι εκείνο το μέσο μεταφοράς που συμφέρει περισσότερο. Τότε γιατί και η Ελλάδα δεν μερίμνησε έγκαιρα ώστε να γίνει η σιδηροδρομική Εγνατία; Γιατί άραγε η χώρα δεν μερίμνησε ώστε να έχει ανταγωνιστικότητα στο εμπόριο πέραν του περιβαντολογικού σεβασμού; Η ύπαρξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας, που θα συνέδεε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με την Αλεξανδρούπολη και μετά με την Κωνσταντινούπολη, ασφαλώς και θα είχε πολλά πλεονεκτήματα. Αλλά όπως φαίνεται σε λίγα χρόνια η Ελλάδα, μετά από μερικά χρόνια θα μιλά για ακόμη μία χαμένη ευκαιρία. Μία ευκαιρία που δεν πραγματώθηκε, γιατί ποικιλώνυμα συμφέροντα δεν επέτρεψαν την δημιουργία μιας ενιαίας σιδηροδρομικής γραμμής, από την Ήπειρο ίσαμε τη Θράκη.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.