Περι ποσοστωσης

Θετικό γεγονός αποτελεί η εισαγωγή 160 παιδιών από τη μειονότητα στα Ανώτατα και Ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα με τη διαδικασία της ποσόστωσης. Αποδεικνύεται από τα πράγματα ότι η καθιέρωση της ποσόστωσης είχε θετικά αποτελέσματα, για όσους θέλουν να βλέπουν εν συνόλω το καλό της κοινωνίας. Μπορεί σαν μέτρο η ποσόστωση να είναι θετική ο δρόμος όμως που έχει να διανύσει το εκπαιδευτικό πρόβλημα της μειονότητας είναι μακρύς. Γιατί πέρα από αυτά τα παιδιά που εισάγονται στο πανεπιστήμιο ένας μεγάλος αριθμός είναι εκείνα που εγκαταλείπουν το σχολείο. Κανείς δεν μπορεί να τα υποχρεώσει να γυρίσουν πίσω.

Για την αντιμετώπιση του θέματος απαιτούνται προσεγγίσεις σοβαρές και επιστημονικές, μέσα από τις οποίες θα μπορεί να προκριθεί το καλύτερο σχέδιο για ομαλή παρακολούθηση των σχολικών θεμάτων. Διότι η σχολική εγκατάλειψη συντελεί και στην αποκοινωνικοποίηση του παιδιού. Πρέπει να βρεθούν οι πολιτικές και τα προγράμματα εκείνα, ώστε να φτάσουμε στο σημείο όχι μόνο κανένα παιδί να μην εγκαταλείπει το σχολείο, αλλά και να μην χρειαζόμαστε την ποσόστωση.

Το ζητούμενο μιας δημοκρατικής πολιτείας ασφαλώς πρέπει να είναι η παροχή εκπαίδευσης σε όλα της τα μέλη. Γιατί αναμφίβολα η κατανόηση του άλλου, του διαφορετικού και η παροχή ίσων ευκαιριών είναι το σημαντικό ζητούμενο της κοινωνίας. Η περιοχή μας είναι μάρτυρας αυτής της πραγματικότητας.

Κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός ότι η παιδεία είναι η βασική συνιστώσα του συστήματος, η οποία ταυτόχρονα θα μπορούσε να παράξει μία άλλη αντίληψη, πιο ανοικτή, πιο δημοκρατική. Το αιτούμενο παραμένει πάντα και είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διεύρυνση της δημοκρατίας, η όσο το δυνατόν παροχή πολλών ευκαιριών σε όλους.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.