Οι πανελλαδικες μαθητικες εξετασεις

Τα πρώτα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων των μαθητών στις εξετάσεις της Β΄ και Γ΄ Λυκείου έδωσε πριν μερικές μέρες το υπουργείο Παιδείας και τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε επιπόλαια συμπεράσματα απαξίωσης της μαθητικής και της ευρύτερης, σύγχρονης νεολαίας γενικότερα. Τα πράγματα, όμως, δεν είναι έτσι. Το γεγονός, για παράδειγμα, πως η πλειοψηφία των μαθητών της Β΄ Λυκείου έγραψε κάτω από τη βάση στην πλειοψηφία των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων μήπως είναι συνέπεια του χαρακτήρα του εξεταστικού συστήματος; Ενα εξοντωτικό και άκρως ανταγωνιστικό εξεταστικό σύστημα, που δεν έχει στόχο την αποτύπωση της παιδαγωγικής και μορφωτικής λειτουργίας του Λυκείου, αλλά τις όποιες ανάγκες επιλογής για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μαζί με τα υπόλοιπα στατιστικά στοιχεία, όμως, το υπουργείο έδωσε κι άλλο ένα. Ενα στοιχείο, το οποίο, ίσως, είναι το πλέον χαρακτηριστικό για τη γενικότερη πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος. Οκτώ χιλιάδες μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης (ποσοστό 5,7%) δεν προσήλθαν στις εξετάσεις. Και δεν είναι μόνον οι 8.000 μαθητές, που, μάλλον, πήραν το δρόμο για σχολεία «δεύτερης κατηγορίας» ή εγκατέλειψαν εντελώς την εκπαίδευση. Σ’ αυτούς θα προστεθούν – σε μεγάλο βαθμό – και οι μαθητές εκείνοι της Β΄ και Γ΄ τάξης, που τελικά δεν προάγονται, μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο τον αριθμό όσων θα αναζητήσουν διέξοδο στην… κατάρτιση των ΤΕΕ ή – ακόμη χειρότερα – όσων δεν καταφέρουν να ολοκληρώσουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα αναζητήσουν την τύχη τους σε κάποια ιδιωτική σχολή ή στην «αγορά εργασίας». Και, μάλιστα, το νούμερο αυτό, φέτος, είναι αρκετά μεγαλύτερο από πέρσι, όπως καταδείχνουν τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.