Και νεα λιτοτητα;

Οι Έλληνες είναι μαζί με τους Πορτογάλους οι πολίτες της Ένωσης με το πλέον χαμηλότερο εισόδημα. Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των αρμοδίων οργάνων της Ένωσης η αύξηση του ΑΕΠ στην Ελλάδα, η μεγαλύτερη που είχε ποτέ, δεν μεταφράζεται και σε αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών. Πολλοί έγκυροι παράγοντες επισημαίνουν τον κίνδυνο να βρεθεί η οικονομία της χώρας στην ίδια κατάσταση που βρέθηκε και η οικονομία της Πορτογαλίας λίγο καιρό πριν, μόλις τελειώσουν τόσο οι Ολυμπιακοί Αγώνες αλλά και το Γ.Κ.Π.Σ. Την ίδια στιγμή η Ευρωπαϊκή Ένωση προειδοποιεί ότι θα τιμωρούνται οι οικονομίες των χωρών που έχουν υψηλό δημόσιο χρέος και δεν έχουν επιδείξει τάσεις αποκλιμάκωσης του. Μεταξύ αυτών είναι η Ιταλία, το Βέλγιο και η Ελλάδα. Αλλά αλίμονο, ο Έλληνας πολίτης δεν έχει το εισόδημα ούτε του Ιταλού ούτε του Βέλγου. Και σε κάθε περίπτωση πάντως η αποκλιμάκωση του δημοσίου χρέους θα γίνει και θα κληθούν οι «συνήθεις ύποπτοι» να επιμερισθούν το κόστος. Το όραμα του μέσου Έλληνα πολίτη δεν είναι άλλο παρά η κοινωνική και οικονομική σύγκλιση με τους άλλους ευρωπαίους. Αυτή όμως η σύγκλιση μένει ως φαίνεται μακρινό ζητούμενο. Τα όσα μάλιστα δηλώνει η Τράπεζα της Ελλάδας μάλλον δυσοίωνα είναι για τους Έλληνες μισθωτούς και συνταξιούχους. Αλλά ως πότε οι πολίτες θα βρίσκονται μπροστά σε συνεχείς στενωπούς;

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.