Η συμμαχια του αεριου
Αναμφίβολα η συμφωνία που υπεγράφη στην Άγκυρα μεταξύ της ΔΕΠΑ και της αντίστοιχης τουρκικής εταιρείας παρουσία του Άκη Τσοχατζόπουλου και του Τούρκου ομολόγου του είναι σημαντική τόσο όσον αφορά στον ενεργειακό τομέα, όσο και για τις σχέσεις Ελλάδας Τουρκίας. Το μεγάλο αυτό έργο που θα φτάσει μέχρι την Κομοτηνή είναι γεγονός ότι θα απελευθερώσει την Ελλάδα από την «σκλαβιά» του πετρελαίου σε μεγάλο βαθμό και επιπροσθέτως θα κάνει την χώρα κέντρο μεταφοράς ενέργειας προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Ταυτόχρονα θα φέρει την Ρωσία πιο κοντά στις χώρες της Ένωσης. Αν τελικώς το έργο αυτό προχωρήσει τότε και το Ιράν θα εμπλακεί περισσότερο, με θετικό τρόπο, στα της ενεργειακής πολιτικής και θα λιώσουν περισσότερο οι πάγοι ανάμεσα σε αυτό και στις χώρες της Ευρώπης. Αυτή βεβαίως είναι μία εξέλιξη η οποία δεν είναι επιθυμητή στις Η.Π.Α. Η πέραν του Ατλαντικού υπερδύναμη είναι η μόνη που πιθανόν να έχει λόγους, ώστε το έργο αυτό να μην προχωρήσει. Λόγους ασφαλώς υπερφίαλης αλαζονείας, αλλά ακόμα και λόγους οικονομικούς. Όμως η Ευρώπη επιτέλους πρέπει να στηριχτεί στα δικά της πόδια και να κάνει τις δικές της ενεργειακές συμμαχίες. Επιτέλους, η Ένωση ας αυτονομηθεί από τις Η.Π.Α. και ας καταδείξει την δύναμη και την αξία όλης της Ευρώπης. Το έργο αυτό είναι μία καλή ευκαιρία, όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στην πολιτική.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
