Η συμπολιτεια
Αναμφίβολα, η συμπολιτεία είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των ΟΤΑ, εργαλείο αναπτυξιακό, αλλά και εργαλείο για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μέχρι στιγμής, κανένας δήμος του Νομού Ροδόπης δεν έχει προχωρήσει σε πρόταση ίδρυσης συμπολιτείας. Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που ο νυν πρόεδρος της Διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ροδόπης – Έβρου, ο Χρήστος Χατζόπουλος, προχωρούσε στην εθελοντική συνένωση κοινοτήτων και στη δημιουργία του Δήμου Τυχερού, με τα καταφανώς θετικά αποτελέσματα. Είναι ανάγκη και οι δήμαρχοι, ειδικά περιοχών που έχουν ορεινές κοινότητες να προχωρήσουν στην ίδρυση Συμπολιτείας για το ευρύτερο καλό. Χρειάζεται τόλμη και φαντασία, ώστε τα όποια θεσμικά εργαλεία που παρέχει το κράτος να γίνονται όπλο στα χέρια αιρετών με σχέδιο και πρόγραμμα. Είναι γεγονός ότι τα ενοποιητικά συστήματα θα έχουν και τα αντίστοιχα οφέλη για τους μετέχοντες. Ας προχωρήσουν, λοιπόν, οι δήμαρχοι σε ένα βήμα όχι μετέωρο, αλλά σταθερά αναπτυξιακό. Είναι ανάγκη για ένα τέτοιο βήμα εκσυγχρονισμού. Γιατί τελικώς από την αυτοδιοίκηση αναμένουν πολλά και εκείνη μπορεί να τα προσφέρει. Ουδείς παραγνωρίζει τα προβλήματα και τις τρικλοποδιές του κεντρικού κράτους, αλλά αυτά θα υπάρχουν πάντα. Τουλάχιστον ας εκμεταλλευτούμε τα θεσμικά όπλα που μας δίνει.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
