Η μελετηρη… συνδεση ΒΙΠΕ Κομοτηνης-Σιδηροδρομου

Της Έκδοσης

Έχουμε συνηθίσει, τα τελευταία χρόνια, να βλέπουμε πολλές μελέτες να ξεκινούν για διάφορες υποδομές, τόσο στη χώρα όσο και στην περιοχή μας, μελέτες οι οποίες πολλές φορές δεν καταλήγουν πουθενά.

Πολλοί είναι αυτοί, μεταξύ τους και αναγνώστες μας, που είναι πάντα επιφυλακτικοί όταν ανακοινώνονται μελέτες, θεωρώντας τες τρόπο να φαγωθούν λεφτά και όχι τίποτα περισσότερο, όμως εμείς, αισιόδοξοι από τη φύση μας, θέλουμε να πιστεύουμε πως τις περισσότερες φορές, οι προθέσεις είναι καλές, άσχετα αν στην εφαρμογή, όπως σε πολλά πράγματα σε αυτή τη χώρα, πάσχουμε κάπως.

Ακόμα όμως και έτσι δυσκολευόμαστε να δούμε με καλό μάτι την, εκ νέου, διερεύνηση διασύνδεσης των Επιχειρηματικών Πάρκων με το σιδηροδρομικό δίκτυο από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, που περιλαμβάνει, φυσικά, και την ΒΙΠΕ Κομοτηνής.

Η έρευνα γίνεται με ερωτηματολόγιο προς τις επιχειρήσεις, και τα αποτελέσματα της θα αξιολογηθούν και θα επεξεργαστούν, ώστε να σταθμιστούν όλες οι δυνατότητες σιδηροδρομικών διασυνδέσεων που θα γίνουν… κάποια στιγμή στο μέλλον.

Αυτό που μας κάνει επιφυλακτικούς, είναι το γεγονός ότι η σιδηροδρομική διασύνδεση της ΒΙΠΕ Κομοτηνής αποτελεί μια πολύ παλιά υπόθεση, που υποτίθεται πως είχε ανακοινωθεί, με τον ένα τρόπο ή τον άλλο, εδώ και πολλά χρόνια (αποτελούσε και μέρος του προεκλογικού προγράμματος του οικείου μας Υπουργού Μεταφορών το 2009, αλλά πήρε το δρόμο του προαστιακού).

Το 2018 μάλιστα, η ηγεσία του ΟΣΕ είχε μιλήσει για την συγκεκριμένη μελέτη, και παρά τις φήμες ότι δόθηκε, και ότι κόστισε μερικά εκατομμύρια ευρώ, δεν έχουμε μπορέσει, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, να εντοπίσουμε κάποιο ίχνος της.

Δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι η κατάληξη της έρευνας, ή αν θα προχωρήσει κάτι για την σύνδεση της ΒΙΠΕ με την σιδηροδρομική γραμμή, που εκτιμάται πως θα γίνει στο ύψος της Βέννας.

Μια τέτοια γραμμή αναμένεται να κοστίσει πολλά εκατομμύρια, και η υλοποίησή της πολλά χρόνια, οπότε ή (το πιθανότερο) δεν θα γίνει τίποτα, ή θα μπορέσουν να προχωρήσουν εναλλακτικές προτάσεις.

Μια παλιότερη που είχε διατυπωθεί σε εμάς, από γνώστη της ΒΙΠΕ και της λειτουργίας της, ήταν να βελτιωθεί ο δρόμος από την ΒΙΠΕ προς τη Βέννα (μια απόσταση 6 χιλιομέτρων), όπου υπάρχει υφιστάμενος σιδηροδρομικός σταθμός, που θα μπορούσε να βελτιωθεί για να μπορέσει να φορτώνει και να ξεφορτώνει εμπορεύματα.

Και αυτή η λύση έχει τα δικά της προβλήματα, αλλά σίγουρα θα είναι πιο οικονομική από την δημιουργία νέα γραμμής, και εμπορευματικού σταθμού, στη ΒΙΠΕ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.