Η διαχρονικοτητα της αδιαφοριας για τη συνοριακη διοδο της Νυμφαιας

Της Έκδοσης

Και καλά και άσχημα είναι τα νέα που έρχονται από τα στοιχεία για την δίοδο της Νυμφαίας κατά τη φετινή χρονιά. 

Τα καλά νέα είναι ότι τα πράγματα έχουν αρχίσει να βελτιώνονται σε σχέση με το 2021(αν και για να πούμε την αλήθεια, δεν θα μπορούσαν να πάνε πολύ χειρότερα). Τα άσχημα νέα είναι ότι η κίνηση δεν έχει επιστρέψει στα επίπεδα όχι μόνο του 2019, αλλά και των προηγούμενων ετών, όταν οι διελεύσεις ξεπερνούσαν άνετα το 1 εκ. ευρώ και η Νυμφαία ήταν από τις τρείς πιο δημοφιλείς διόδους στη χώρα.

Οι εξηγήσεις είναι πολλές, από την πανδημία, που μείωσε γενικότερα την κίνηση, μέχρι την ενεργειακή κρίση, αλλά το πρόβλημα δεν είναι μόνο γενικό, μιας και η Νυμφαία έχει ποσοστιαία την μεγαλύτερη μείωση από όλες τις άλλες διόδους της χώρας, κάτι το οποίο δεν μπορούν να εξηγήσουν όλοι οι άλλοι παράγοντες.

Και ενώ το πρόβλημα εξηγείται και από εξωγενείς παράγοντες, πολύ φοβόμαστε πως ένας από τους παράγοντες είναι και οι υποδομές, οι οποίες παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις, έχουν παραμείνει ίδιες, με μικρές βελτιώσεις, από τότε που άνοιξε η δίοδος, εννιά χρόνια πριν.

Όλο αυτό το διάστημα, κάθε φορά που κάποιος υπουργός ή αρμόδιος επισκεπτόταν την περιοχή, δεσμευόταν ότι θα ασχοληθεί με το θέμα των υποδομών αλλά και της διέλευσης λεωφορείων (δύο ζητήματα που συνδέονται μεταξύ τους, όσο και αν πολλές φορές αγνοείται αυτή η πραγματικότητα), αλλά πέρα από τις υποσχέσεις, μένουμε… με την ελπίδα.

Ποιος θυμάται πιά τον τόσο μακρινό Μάιο 2021, όταν είχε κλείσει ο συνοριακός Σταθμός της Νυμφαίας, και είχαμε παρέλαση υπηρεσιακών και πολιτικών φορέων, αλλά και υπερθεματισμούς για την άμεση δρομολόγηση έργων υποδομών. Βεβαίως το ζήτημα και τότε λύθηκε πρόχειρα και ο σταθμός λειτούργησε, με το σύνολο των προαναφερθέντων να επαναπαύονται.

Πριν από περίπου ένα χρόνο, στο εκδοτικό μας σημείωμα, γράφαμε πως «Όμως το πρόβλημα, το οποίο ξεπερνά και την πανδημία, απλά αναδείχθηκε από αυτή, παραμένει, και χρειάζεται άμεση επίλυση, ώστε αφενός να μην έχουμε τα προβλήματα πέρυσι και φέτος, αλλά και να γίνει η δίοδος πιο λειτουργική, και με την προοπτική ότι θα επανέλθουμε σε κάποια φάση στην κανονικότητα, να μπορέσει να εξυπηρετήσει ακόμα καλύτερα την περιοχή, και να ικανοποιηθεί το στοιχειωμένο πλέον, αίτημα για την διέλευση λεωφορείων». Είναι αλήθεια, πως θα μπορούσαμε να αλλάξουμε λίγο την εισαγωγή σε εκείνο το σημείωμα, και θα μπορούσε να έχει την ίδια ισχύ και σήμερα.

Θα ήταν κολακευτικό για εμάς να σκεφτόμαστε ότι αυτό αντικατοπτρίζει την διαχρονικότητα της γραφής μας, δυστυχώς όμως πολύ φοβόμαστε πως απλά αναδεικνύει την ικανότητα του πολιτικού δυναμικού της περιοχής.

Βέβαια θα πει κανείς, τι αν περνούν 500.000, τι κι αν περνούν 1,5 εκ. άνθρωποι από τον κάθετο άξονα, η Ροδόπη δεν βλέπει τίποτα από αυτή την κίνηση, για το οποίο θα πρέπει να σας παραπέμψουμε στην προηγούμενη παράγραφο.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.