Φλερταροντας με τη βαση η τι δειχνουν τα στατιστικα

Της έκδοσης

Τα στοιχεία του ρεπορτάζ για τη στατική επεξεργασία των αποτελεσμάτων των  πανελλαδικών εξετάσεων που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων λένε τα κάτωθι:
 
Πρώτα πρώτα μεγάλη συγκέντρωση βαθμολογιών κάτω από τη βάση.  Ιδιαίτερα στα μαθήματα Βιολογία Γενικής Παιδείας και Μαθηματικά Προσανατολισμού, το ποσοστό των γραπτών κάτω της βάσης ήταν εξαιρετικά μεγάλο: 64,99% για τη Βιολογία και 61,03% για τα Μαθηματικά.
 
Αναλυτικότερα, όσον αφορά την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το μεγαλύτερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση κατέχει το μάθημα της Ιστορίας. Το 47,20% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από 10, ενώ μόλις το 9,04% συγκέντρωσε βαθμολογία από 18 έως 20. Επίσης, στα Αρχαία, το μεγαλύτερο ποσοστό καταγράφεται στις βαθμολογίες 5-10 ( το 26,24% των υποψηφίων), ενώ υψηλή βαθμολογία (18-20) συγκέντρωσε το 2,84% των υποψηφίων. Για το μάθημα των Λατινικών, μπορεί κανείς να πει ότι οι βαθμολογίες ήταν των… άκρων, αφού υο 30,29% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 24, 23% αρίστευσε (18-20).
 
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στα Μαθηματικά και τη Χημεία, τα ποσοστά βαθμολογιών πάνω και κάτω από τη βάση είναι μοιρασμένα: 46,59% κάτω από τη βάση και 53,41% πάνω από τη βάση στα Μαθηματικά και 42,12% κάτω από τη βάση, 57,88% πάνω από τη βάση στη Χημεία. Αναλυτικότερα, στο μάθημα της Χημείας, το 4,37% των υποψηφίων αρίστευσε (18-20), ενώ το 31, 04% έγραψε από 0 έως 5. Στα Μαθηματικά, 0-5 έγραψε το 28,4% των υποψηφίων, ενώ 18-19 έγραψε το 4,35% και 19-20 το 5,39%. Στη Φυσική, τη μεγαλύτερη συγκέντρωση είχαν οι βαθμολογίες 5-10 (24,75%), ενώ 18-19 έγραψε το 6,44% και 19-20 το 6,29%. Στη Βιολογία, το 31,43% έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 16,68% αρίστευσε (19-20) και το 11,46% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία 18-19.
 
Όσον αφορά στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, τα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν αρκετά υψηλά στα Μαθηματικά (73,96%) και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας (71,92%).
 
Ειδικότερα, στα Μαθηματικά, το 49,67% των υποψηφίων έγραψε 0-5, ενώ αρίστευσε (18-19) το 1,58%. Στο μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, το 22,93% έγραψε από 0 έως 5 και το 11, 87% από 19 έως και 20. Τέλος, στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, το 22,25% έγραψε από 0 έως 5, ενώ βαθμολογίες 18-19 έλαβε το 7% και 19-20 το 5,22% των υποψηφίων.
 
Επιλέγοντας, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, το εκπαιδευτικό σύστημα  σε σχέση με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων  και τον μηχανισμό τους δείχνει να πάσχει.
 
Ας ελπίσουμε ότι και τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς θα γίνουν αντικείμενο ορθολογιστικής ανάλυσης και μελέτης προκειμένου να θεραπευθεί το πάσχον σύστημα. Γιατί όλοι γνωρίζουν τον μόχθο των μαθητών και την επιθυμία τους για το βέλτιστο,  απομένει λοιπόν στο σύνολο των ενδιαφερομένων ενηλίκων  να βρουν τις λύσεις προκειμένου τόσος κόπος και τόσο διάβασμα να πιάνει τουλάχιστον μορφωτικά τόπο.
 
Υ.Γ.: Στους συμμετέχοντες/σουσες των πανελλαδικών εξετάσεων τα θερμά μας συγχαρητήρια, για την προσπάθειά τους και την εμπειρία που απέκτησαν, για το ταξίδι που τελείωσαν, για την καινούρια φάση που θα αρχίσει στη ζωή τους μέσω των πανεπιστημίων, ή ξεκινώντας τον κύκλο του διαβάσματος ξανά από την αρχή.
 
Η βιβλιοθήκη των προσπαθειών μας  στη  ζωή διαρκώς εξάλλου εμπλουτίζεται… Με εμπειρίες καλές αλλά και…  το αντίθετο.
 
Καλό μηχανογραφικό, Καλό καλοκαίρι!!! Και όλο και κάποια θέση από τις 104.000 θέσεις υποψηφίων  για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις 78.335 θέσεις των ΑΕΙ, θα υπάρχει για τον καθένα/καθεμία!!!

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.