Εμεις κυνηγαμε τους τουριστες, αλλου δεν τους θελουν…

Της Έκδοσης

Στο βιβλίο τους «Γιατί αποτυγχάνουν τα Έθνη», οι Ντάρον Ατσεμόγλου και Τζέιμς Ρόμπινσον περιλαμβάνουν μια εκτενή αναφορά στη Βενετία, αναφέροντας χαρακτηριστικά το «Πώς η Βενετία έγινε Μουσείο», αναλύοντας τους οικονομικούς, κοινωνικούς και ιστορικούς λόγους για τους οποίους η Γαληνότατη Δημοκρατία της Βενετίας, που κυριαρχούσε στη Μεσόγειο, σταδιακά έγινε μουσείο, και βασίζεται πλέον σχεδόν εξ ολοκλήρου στον Τουρισμό.

Σε αυτό το πλαίσιο, και μετά από τους περιορισμούς της πανδημίας, η είδηση ότι η Βενετία θα προσπαθήσει να μειώσει τη συσσώρευση τουριστών, μπορεί να ακούγεται, ιδιαίτερα σε κάποιους στη χώρα μας που έχουν μια συγκεκριμένη νοοτροπία, αντιφατική: Αν ζεις από τους τουρίστες, γιατί τους διώχνεις;

Οι λόγοι που παρουσίασε ο δήμαρχος της Βενετίας, Λουίτζι Μπρουνιάρο, είναι ότι θέλει να καταστήσει τον τουρισμό βιώσιμο σε μια πόλη που υποδέχεται περίπου 25 εκατ. τουρίστες ετησίως. «Περιμένω διαμαρτυρίες, μηνύσεις, τα πάντα, αλλά έχω καθήκον να κάνω αυτήν την πόλη βιώσιμη για όσους κατοικούν μόνιμα εδώ και γι’ αυτούς που θέλουν να την επισκεφθούν»

Και εδώ έγκειται η ουσία της υπόθεσης, και ίσως να αποτελεί τροφή για σκέψη: δεν κοιτούν να βγάλουν ό,τι μπορούν τώρα, και δεν μας νοιάζει για το αύριο, αλλά προσπαθούν να διατηρήσουν την τουριστική ροή στο διηνεκές, σε μια πόλη που έχει να αντιμετωπίσει προκλήσεις τόσο λόγω της θέσης της, όσο και λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Βέβαια σε εμάς, που κυνηγάμε πολλές φορές τον τουρίστα με το ντουφέκι, όλα αυτά μπορεί να φαίνονται απίθανα, αλλά δείχνουν πως ο τουρισμός περνά σε μια νέα φάση, για την οποία ίσως θα πρέπει να προετοιμαστούμε και να δούμε όχι μόνο σε πόσους, αλλά και σε ποιους απευθυνόμαστε. Σίγουρα δεν νομίζουμε πως θα μπορέσουμε να πάρουμε αυτούς που δεν δέχεται η Βενετία, αλλά θα πρέπει να καταλάβουμε πως πλέον πρέπει να αλλάξει και η μέθοδος, αλλά και η νοοτροπία όσο αφορά τον τουρισμό.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.