Δυο μετρα και δυο σταθμα

Το πολυσυζητημένο και ταυτόχρονα χρονίζον ζήτημα της παντελούς αδιαφορίας της ελληνικής πολιτείας για τον μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας και την δυναμική του για την ανάπτυξη, ποικιλοτρόπως, της περιοχής  αναδεικνύει εκ νέου, σε πρόσφατη ανάρτησή του στο facebook ο συμπολίτης μας, αρχιτέκτων μηχανικός και χωροτάκτης κ. Κώστας Κατσιμίγας, με αφορμή την κατασκευή του μεθοριακού σταθμού στον κάθετο άξονα Ξάνθης – Παμπόροβο, που αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα.  Ένας δρόμος ο οποίος όπως έχει επισημάνει στο παρελθόν, είναι αποκλειστικά βουλγαρικών συμφερόντων καθώς θα εξυπηρετεί την γρήγορη και άμεση διέλευση των τουριστών στο χιονοδρομικό κέντρο της γείτονα, την ώρα που ο μεθοριακός σταθμός της Νυμφαίας χαρακτηρίζεται τόσο από ελλιπής υποδομές, τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στη διέλευση των οχημάτων, παρά το γεγονός ότι αποτελεί πύλη εισόδου στην χώρα μας για περισσότερους από 3.000.000 τουρίστες ετησίως, και φυσικά την απαγόρευση της διέλευσης λεωφορείων και μεγάλων φορτηγών άνω των 3,5 τόνων.  Ο λόγος στον ίδιο…

***

Ο μεθοριακός σταθμός Νυμφαία / Makaza, κατασκευάστηκε από τη βουλγαρική Κυβέρνηση, το 2013, στον κάθετο άξονα Κομοτηνή-Κίρτζαλι.
 
Εξυπηρετεί περισσότερες από 3.000.000 αφίξεις στην Ελλάδα ετησίως. Δεν επιτρέπεται, χωρίς κανένα προφανή λόγο, ή άλλο λόγο που να έχει ανακοινωθεί, η διέλευση λεωφορείων και μεγάλων φορτηγών, άνω των 3,5 τόνων.
 
Στη μακέτα βλέπουμε το μεθοριακό σταθμό που θα κατασκευάσει η Βουλγαρική κυβέρνηση στον κάθετο άξονα Ξάνθη-Παμπόροβο στη θέση του χωριού Rudozem. Από το σταθμό αυτόν δεν αναμένονται περισσότερες από 100.000 αφίξεις ετησίως με δεδομένο ότι από βουλγαρικής πλευράς εξυπηρετεί μόνο το Νομό του Σμόλυαν (πληθυσμός 121.000 κάτοικοι).
 
Αντίθετα θα εξυπηρετεί τους χιλιάδες Έλληνες επισκέπτες του γνωστού χιονοδρομικού κέντρου, καθώς και ξένους που θα έρχονται με πτήσεις τσάρτερ στο αεροδρόμιο της Καβάλας, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Βουλγαρικής πλευράς.
 

Από Ελληνικής πλευράς υπάρχει ο ισχυρισμός ότι δεν μπορούμε να κάνουμε σε ελληνικό έδαφος μεθοριακούς σταθμούς γιατί δεν μπορεί να εκδοθεί οικοδομική άδεια. Ωστόσο μπορούμε να κατασκευάζουμε δρόμους, για να εξυπηρετήσουμε τους βόρειους γείτονές μας- και καλά κάνουμε- στη γρήγορη προσπέλαση στο χιονοδρομικό τους κέντρο, χωρίς να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ την άμεση βελτίωση της ταχύτητας των διελεύσεων από τη Νυμφαία / Μακάζα και την κατάργηση της απαγόρευσης διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών.
 
Η Βουλγαρική πλευρά, στη Νυμφαία, για τους εισερχομένους στη Βουλγαρία, ζητά από τους Έλληνες ταξιδιώτες, εκτός από ταυτότητα και άδεια κυκλοφορίας και δίπλωμα οδήγησης, που αποτελούν αστυνομικό-τροχονομικό έλεγχο, που έχει δικαίωμα να κάνει, εκτός όμως μεθοριακού σταθμού.
 
Με λίγα λόγια, ενώ ετοιμάζει χλιδάτη υποδοχή και γρήγορη διέλευση για Παμπόροβο, στη Νυμφαία δημιουργεί αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες.
 
Από Ελληνικής πλευράς πέρα από τη γκρίνια προς κάθε κατεύθυνση – ελληνική και βουλγάρικη – του φίλου, εντεταλμένου Περιφερειακού Σύμβουλου Τουρισμού, Μιχάλη Αμοιρίδη, στο Ελληνικό ΥΠΕΞ όταν ακούνε για Νυμφαία, νομίζουν ότι βρίσκεται στη Φλώρινα, όπου και το καταφύγιο της αρκούδας.
 
Υ.Γ. 1.Σε λίγες μέρες θα ανεχθούμε και το κλείσιμο των μεθοριακών σταθμών από τους αγωνιζόμενους αγρότες, για να δείξουμε για μια ακόμη φορά, πόσα σακιά αχλάδια διαθέτουμε ως κράτος
2. Κάθετος άξονας Ξάνθη-Παμπόροβο, χωρίς παράκαμψη της Ξάνθης είναι ένα άχρηστο έργο. Αν έχετε λεφτά κάντε τον άξονα αρχίζοντας από τη παράκαμψη της Ξάνθης. Την έχει ανάγκη και την αξίζει!!!!
 

Ο Κώστας Κατσιμίγας είναι αρχιτέκτων μηχανικός – χωροτάκτης και πρώην εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας ΑΜ-Θ 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.