Χωρις αρμοδιοτητες

Είναι γεγονός ότι οι λεγόμενες υπερνομαρχίες είναι ένα «νόθο καθεστώς», το οποίο έγινε για να εξυπηρετήσει τον περίφημο «εθνικό σκοπό». Άλλοθι στο σκοπό αυτό, που ουδέποτε δημοσίως ομολογήθηκε, είναι η υπερνομαρχία Αθηνών – Πειραιώς. Αφού, λοιπόν, άλλο σκοπό δεν είχε, έμεινε χωρίς αρμοδιότητες. Ορθά επισήμανε το πρόβλημα τόσο ο απερχόμενος πρόεδρος της Διευρυμένης κ. Αλιμούδης, όσο και ο νέος, ο κ. Χατζόπουλος. Πλέον, ο θεσμός της διευρυμένης μπορεί να ειδωθεί μέσα από μία προοπτική ενδυνάμωσης της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Είναι ανάγκη να καταστεί ένα κομβικό σημείο αναφοράς για το σύνολο της περιφερειακής ανάπτυξης, όχι μόνο της οικονομικής, αλλά της σύνολης. Είναι ανάγκη ο Υπουργός των εσωτερικών και η κυβέρνηση να ξαναδούν τα μεγάλα ζητήματα της αποκεντρωμένης διοίκησης. Γιατί ένα κράτος που αποκεντρώνεται γίνεται περισσότερο δημοκρατικό. Είναι πλέον ανάγκη το κράτος και οι αυτοδιοικητικοί θεσμοί να εκσυγχρονισθούν, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, αλλά και η Τοπική, μπορούν να προσφέρουν πολλά. Αλλά να δοθούν αρμοδιότητες, οι οποίες θα συνοδεύονται από τους διασφαλισμένους πόρους. Ταυτόχρονα, οι νέοι άρχοντες της αυτοδιοίκησης οφείλουν να πιέσουν για ένα πιο δημοκρατικό και αλληλέγγυο κράτος.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.