Γιορτη Ρωσικης Λογοτεχνιας απο τους φοιτητες του τμηματος Παρευξεινιων

Γιορτή Ρώσικης Λογοτεχνίας διοργάνωσαν χθες οι φοιτητές της Ρώσικης Φιλολογίας του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χώρων του Δ.Π.Θ., μια εκδήλωση που έχει καθιερωθεί από το 2010 να γίνεται στο τέλος κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου και η οποία περιλαμβάνει απαγγελία ποιημάτων και αποσπασμάτων κειμένων Ρώσων δημιουργών, όπως επίσης θεατρικά δρώμενα και προβολή βίντεο-αφιερωμάτων. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ρώσικης Γλώσσας και Λογοτεχνίας με την κ. Ιλόνα Μανελίδου, οι φοιτητές καταπιάνονται και μελετούν έργα μεγάλων Ρώσων συγγραφέων και ποιητών, επιχειρώντας να εντρυφήσουν στα βαθιά νοήματα, στις ιδέες και στα διαχρονικά τους μηνύματα. Ανάμεσα στους συγγραφείς και τους ποιητές με των οποίων τα έργα ασχολήθηκαν οι φοιτητές, βρίσκονται ορισμένα από τα κορυφαία ονόματα της Ρώσικης και παγκόσμιας λογοτεχνίας, όπως οι Πούσκιν, Τσέχοφ, Τολστόι, Ντοστογιέφσκι κ.α.

«Ταυτόχρονα με τη Ρωσική λογοτεχνία τα παιδιά γνωρίζουν και τη δική τους»

Διττός ο στόχος και τα ευεργετικά οφέλη για τους φοιτητές από τη δημιουργική τους αυτή πρωτοβουλία, τόσο σε πνευματικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο εκμάθησης και εμπέδωσης της ρώσικης γλώσσας. «Τα παιδιά μοιράζονται τα μηνύματα, που εισπράττουν από τα έργα», επισήμανε η καθηγήτριά τους, κ. Μανελίδου, «μηνύματα διαχρονικά με επίκεντρο τον άνθρωπο, τη ζωή, τον έρωτα, τα κοινωνικά προβλήματα, τη διαφθορά». «Είναι όλα τα θέματα που συναντάμε στη σημερινή ζωή, που υπάρχουν στα έργα των Ρώσων λογοτεχνών», προσέθεσε. «Ταυτόχρονα όμως με τη Ρωσική λογοτεχνία», συνέχισε, «τα παιδιά γνωρίζουν και τη δική τους. Το Λύκειο πολλές φορές τους οδηγεί σε «κακούς δρόμους», με αποτέλεσμα να μη διαβάζουν την ίδια τη λογοτεχνία, αλλά να διαβάζουν αυτούς που μιλάνε για τα έργα και για τη λογοτεχνία. Αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα για τις σχολές που είναι θεωρητικής κατεύθυνσης. Αν δεν πιεις το νεράκι από την πηγή, έχεις πρόβλημα. Τα παιδιά εδώ έρχονται σε επαφή με τη ρωσική λογοτεχνία, όχι μέσα από κάποια προγραμματισμένα έργα από ανθολόγια, αλλά διαβάζουν και επιλέγουν μόνα τους τα κείμενα, έτσι ώστε να αποκτούν το κίνητρο και το ενδιαφέρον να διαβάζουν. Κι όσοι το έχουν δοκιμάσει δεν το παρατάνε πλέον, ανακαλύπτουν καινούργιους κόσμους, ανακαλύπτουν τη δική τους λογοτεχνία, όπως τον Καζατζάκη, τον Ελύτη, το Σεφέρη, το Ρίτσο. Μπορούν να ανακαλύπτουν καταρχήν τον εαυτό τους, να μπαίνουν στη διαδικασία της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Αυτό είναι ένα πολύ θετικό βήμα, για τα παιδιά για να μπορούν να το δουν τι θα κάνουν με το μέλλον τους».

«Πρέπει να μάθουμε τη φυσική γλώσσα, εκείνη που βρίσκεται στα λογοτεχνικά κείμενα»

Βέβαια, η κ. Μανελίδου δεν παρέλειψε να εστιάσει στην καταλυτική συμβολή της συγκεκριμένης δραστηριότητας στην αποτελεσματικότητα της εκμάθησης της ρώσικης γλώσσας, του κατεξοχήν πρωτεύοντος άλλωστε αντικειμένου των σπουδών τους στη σχολή. Όπως εξήγησε, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να βρίσκουν και να διαβάζουν αυθεντικά κείμενα στη ρωσική γλώσσα, καλύπτοντας έτσι θέματα, λέξεις, φράσεις, ειδικές εκφράσεις. «Κι έτσι βοηθάνε τον εαυτό τους», υπογράμμισε η κ. Μανελίδου, «για να μπορούν να προχωράνε καλύτερα και να εμπλουτίζουν τις γνώσεις στη ρωσική γλώσσα». «Καταρχήν η γλώσσα που πρέπει να μάθουμε είναι η φυσική γλώσσα», επισήμανε, «και τα προσαρμοσμένα κείμενα, μέσα από τα βιβλία, δεν τους φέρνουν κοντά στην ομιλία της ρώσικης γλώσσας. Η φυσική γλώσσα είναι εκείνη που βρίσκεται στα λογοτεχνικά κείμενα, με τους φοιτητές να κερδίζουν σε πολιτισμό, λεξιλόγιο, συντακτικό, αλλά και έναν ίσως καινούργιο τρόπο σκέψης».

«Οι ιδέες γεννιούνται μέσα από τις προσωπικότητες και εδώ ο στόχος μας είναι να δημιουργούμε προσωπικότητες»

Καταλήγοντας, η κ. Μανελίδου εμφανίστηκε πεπεισμένη ότι θα συνεχίσει και θα καθιερωθεί η Γιορτή Ρώσικης Λογοτεχνίας στο τμήμα, εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι οι φοιτητές έχουν επιδείξει ήδη ιδιαίτερο ζήλο με τη συμμετοχή σε ομάδες, λογοτεχνική, θεατρική, κινηματογραφική, που συμμετέχουν στη γιορτή. «Όλο αυτό νομίζω ότι συμβάλλει ώστε ο νέος σήμερα να αποκτήσει πραγματικά νοήματα κι έτσι να εμφανίζεται αυτό που πραγματικά ποθούμε σε ένα πανεπιστήμιο, η διακίνηση ιδεών», επισήμανε. «Οι ιδέες γεννιούνται μέσα από τις προσωπικότητες και εδώ ο στόχος μας είναι να δημιουργούμε προσωπικότητες», τόνισε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.