Το μυθιστορημα «Δεκα ζωες σε μια» της Τατιανας Αβερωφ

Παρουσιάζεται στην Κομοτηνή από τα βιβλιοχαρτοπωλεία «Βαφειάδης» και τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Τα βιβλιοχαρτοπωλεία «Βαφειάδης» και οι εκδόσεις Μεταίχμιο, με την υποστήριξη του Πολιτιστικού Χορευτικού Συλλόγου Θρακών Κομοτηνής,  διοργανώνουν παρουσίαση  του νέου μυθιστορήματος της Τατιάνας Αβέρωφ  «Δέκα ζωές σε μία»,  την Τετάρτη, 6 Μαΐου 2015, στις 7:30 μμ. στη Λέσχη Κομοτηναίων.
 
Η συγγραφέας θα μιλήσει για το βιβλίο της και θα μοιραστεί με το κοινό την άγνωστη ζωή του πολιτικού και πατέρα της Ευάγγελου Αβέρωφ.
 
Για το βιβλίο και την συγγραφέα θα μιλήσουν η Διευθύντρια Ειδήσεων του R Channel Βάσω Θεολόγη καθώς και η φιλόλογος και επιμελήτρια εκδόσεων  Τζένη-Κατσαρή Βαφειάδη.
 
 
Η ζωή, σαν παραμύθι… Περιπετειώδης, γεμάτη πάθη και ανατροπές. Η άγνωστη ζωή του πολιτικού Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα μέσα από τη ματιά της κόρης του. Ένα μυθιστόρημα με ήρωες υπαρκτούς και γεγονότα πραγματικά, που ζωντανεύει την ταραγμένη ατμόσφαιρα και τα ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν την Ελλάδα, από το 1908 μέχρι τις αρχές του Εμφυλίου. Ένα ιστορικό μυθιστόρημα που είναι ταυτόχρονα βιογραφία, μαρτυρία και ταξίδι αναζήτησης.
 

 
Έγραψαν για το βιβλίο

Κατερίνα Σχινά,
 
«Το παρελθόν δεν είναι σταθεροποιημένο, δεν είναι κλειστό και αδιαπέραστο»

 
Σε ένα πρώτο επίπεδο, το βιβλίο αποτελεί ένα βιογραφικό εγχείρημα. Όμως, κάτω από τις γραμμές, κάτω από την πλούσια ανάπλαση του βίου και της πολιτείας του πατέρα, περνάει, σαν υπόγειο, βουβό ρεύμα, η ψυχική αυτοβιογραφία της κόρης. Μεταβαίνοντας από την τριτοπρόσωπη αφήγηση (με την οποία εξιστορούνται, με τα μέσα και τα εργαλεία του ιστορικού μυθιστορήματος, η παιδική και η νεανική ηλικία του ήρωα) στην πρωτοπρόσωπη (όπου η κόρη απευθύνεται στον πατέρα, εκμυστηρευόμενη την αμφιθυμία της απέναντί του, την αδιάκοπη ταλάντωσή της ανάμεσα στην αγάπη και την αποθάρρυνση, τις προσδοκίες της, τις ματαιώσεις) εισέρχεται σ’ αυτό το πραγματικό θησαυροφυλάκιο, άλλοτε επιφυλακτικά, άλλοτε τολμηρά, άλλοτε αμήχανα, όμως πάντοτε αποφασιστικά. Γιατί το παρελθόν δεν είναι σταθεροποιημένο, παγιωμένο, με τον τρόπο που υποβάλλει ο γραμμικός χρόνος, δεν είναι κλειστό και αδιαπέραστο. Μπορούμε να επιστρέψουμε. Μπορούμε να μαζέψουμε ό,τι μας έπεσε. Μπορούμε να επιδιορθώσουμε ό,τι έσπασαν οι άλλοι. Μπορούμε να μιλήσουμε με τους νεκρούς. Και αυτό κάνει, πεισματικά, συγκινητικά, η Τατιάνα Αβέρωφ.
 

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 14 Δεκεμβρίου 2014

 

Βασίλης Βασιλικός,
 
«Θριαμβεύτρια από ένα  συγγραφικό σάλτο μορτάλε»

 
Εν συντομία: πρόκειται για ένα συγγραφικό άθλο. Ποτέ δεν διάβασα τέτοια αφήγηση που ισορροπεί πάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί, πάνω από μια άβυσσο, που είναι η ψυχή του κάθε ανθρώπου, χωρίς ωστόσο προστατευτικό δίχτυ ασφαλείας. Και ποτέ η αγωνία μου σαν αναγνώστη δεν ήταν μεγαλύτερη από το να παρακολουθώ αυτή τη συγγραφική ακροβασία με το φόβο μήπως η ακροβάτισσα-συγγραφέας γκρεμοτσακιστεί. Και ω που θαύματος: βγαίνει σώα και αβλαβής, θριαμβεύτρια απ’ αυτό το συγγραφικό σάλτο μορτάλε. Η ανακούφιση και η χαρά μου που τα έβγαλε πέρα σ’ αυτή την οριακή χειρουργική επέμβαση και κατάφερε να αναστήσει ένα χαρακτήρα (τον πατέρα της) αγωνιστή και γεννημένο διπλωμάτη, πλάθοντάς τον με τα γήινα υλικά του, τα χθόνια, ζωντανεύοντας παράλληλα μια ολόκληρη εποχή και μια περιοχή (το Μέτσοβο), άγνωστη καθ’ ολοκληρίαν, με αναγκάζει να υποκλιθώ στο επίτευγμά της αυτό και να πω, πρώτη φορά στη ζωή μου, chapeau!

 
ATHENS VOICE, 18 Δεκεμβρίου 2014

 
 

Βασίλης Κουνέλης,
 
«Η “λογοτεχνία” είναι καλή σαν όργανο της προόδου και του πολιτισμού»

 
Ώριμη συγγραφέας πια η ίδια, σε τούτο το πέμπτο μυθιστόρημα της ιχνηλατεί και την παραμικρή σκιά. Και σε τούτο το βιβλίο της έχει σειρά η πιο σημαντική σκιά, εκείνη του πατέρα, που μια άλλη σκιά, στον πνεύμονα του αυτή, δεν μοιάζει ικανή να ανακόψει την φρενήρη πορεία της ζωής του. (…) «Η ψυχανάλυση είναι καλή σαν όργανο της προόδου και του πολιτισμού, καλή εφ’ όσον γκρεμίζει ανόητες πεποιθήσεις, διαλύει προλήψεις και υπονομεύει την εξουσία. Ωραία. Με άλλα λόγια, όταν απελευθερώνει, εξευγενίζει, εξανθρωπίζει και προετοιμάζει τους σκλάβους για την ελευθερία», λέει ο Τόμας Μαν, (σελ. 312, «Μαγικό βουνό», τ. Α΄, μτφ Άρη Δικταίου, εκδ. Ζαχαρόπουλου), συν-θεραπευόμενος του Λόλη Αβέρωφ  στο μαγικό βουνό (–θεραπευτήριο Schatzalp, σελ. 136). Αλλάξτε τη λέξη ψυχανάλυση με τη λέξη λογοτεχνία και κρατήστε το πρώτο μέρος του αποφθέγματος για τούτο το σημαντικό βιβλίο της συγγραφέως και ψυχολόγου Τατιάνας Αβέρωφ.

 
Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ, 9 Ιανουαρίου 2015

 
 

Ιάκωβος Ανυφαντάκης,
 
«Χαρτί, καθρέφτης ενδοσκόπησης»
 

Δοκιμασμένη συγγραφέας, η Τατιάνα Αβέρωφ οικοδομεί μια γρήγορη, ρέουσα δράση που είναι προσιτή στον μέσο αναγνώστη. Όμως στόχος του βιβλίου μοιάζει να μην είναι οι άλλοι, οι αναγνώστες, η δημόσια ιστορία και η αποτίμηση του Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα σήμερα από την κοινωνία. Η αφήγηση γίνεται αφορμή για να αναζητήσει η συγγραφέας τις ρίζες της και το χαρτί γίνεται καθρέφτης ενδοσκόπησης.
 

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 17 Ιανουαρίου 2015

 
 

Κωνσταντίνος Μπούρας,
 
«Θέλει γενναιότητα και θάρρος, τόλμη κι ανδρεία για να εκθέσεις τα μύχια της ψυχής σου δημόσια και ν’ αυτοψυχαναλυθείς με θάρρος»

 
Έτσι γίνεται πάντα με τους γονείς. Τους θαυμάζουμε, τους μιμούμεθα, τους ανταγωνιζόμεθα, τους «δολοφονούμε» συμβολικώς μέσα μας προκειμένου να ενηλικιωθούμε και να διαγράψουμε τη δική μας τροχιά στον στίβο της ζωής, μια μέρα μένει η καρέκλα τους άδεια, τότε βάζουμε ένα κερί, ένα καντήλι, ένα πορτρέτο, ένα αγαπημένο αντικείμενο στη θέση του εκλιπόντος και κινούμαστε μεταξύ οργής, ενοχής, αυτολύπησης ή συμπάθειας, νοσταλγίας ή ανακούφισης για τον συχωρεμένο. Κάποτε, έρχεται η ευλογημένη εκείνη μέρα που αντιλαμβανόμεθα πως ένας άνθρωπος ήταν κι εκείνος, σαν όλους μας, που πάλευε με την άγνοια, την ανασφάλεια, το κενό, την υπαρξιακή αγωνία. Τότε τον «αθωώνουμε», καθόμαστε στην καρέκλα του, ερχόμαστε στη θέση του και τότε ζούμε μια άλλη ζωή, τη δική του, που δεν υποψιαζόμαστε καν ότι υπήρχε. (…) Αυτή η γενική εισαγωγή αφορά όλους μας. Είτε έχουμε βιώσει απώλειες κοντινών μας ανθρώπων είτε όχι. Διαβάζοντας όμως το βιβλίο της υπέροχης, της επαρκούς, της αισθαντικής και φιλοσοφημένης Τατιάνας Αβέρωφ, της κόρης του αλησμόνητου και πατριώτη πολιτικού, του ευεργέτη και λογοτέχνη, του φιλάνθρωπου κι ελεήμονος (πέρα από κάθε κομματική ή άλλη ταυτότητα) Ευάγγελου Αβέρωφ, συγκινήθηκα τα μάλα, γιατί θέλει γενναιότητα και θάρρος, τόλμη κι ανδρεία για να εκθέσεις τα μύχια της ψυχής σου δημόσια και ν’ αυτοψυχαναλυθείς με θάρρος (…) Θαύμασα και τη λογοτεχνική και τη μυθιστορηματική και τη συναισθηματική ευφυΐα της Τατιάνας Αβέρωφ. Άξια κόρη ικανού πατρός. Απομένει η αναγνωστική απόλαυση κάθε ενός από εσάς, του συνδημιουργού αναγνώστη

 
DIAVASAME.GR, 30 Ιανουαρίου 2015

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.