Maronya – Sapes Belediyesi’nin mülk iadesi talebine Ekonomi Bakanlığı engeli!

Dimokratiki Simparataksi/PASOK Rodop Milletvekili İlhan Ahmet, Sapes (Şapçı) Vergi Dairesi’nin (DOY Sapon) işlevinin askıya alınmasıyla ortaya çıkan mülkiyet hakkı konusundaki belirsizliği meclis gündemine taşıdı.
Ekonomi Bakanı’na hitaben yatırdığı soru önergesinde İlhan Ahmet, Sapes Vergi Dairesi’nin bulunduğu bina ve arsanın mülkiyet hakkının Maronya – Sapes Belediyesi’ne geçmesiyle ilgili hükmün neden uygulanmadığının yanıtını istedi.
Ekonomi Bakanlığı’nın 2012 yılında aldığı karar doğrultusunda Sapes Vergi Dairesi’nin işlevinin askıya alınıp Komotini (Gümülcine) Vergi Dairesi’ne (DOY Komotinis) aktarılmasıyla atıl vaziyette bırakıldığına işaret eden milletvekili, söz konusu durum için ilgili belediye meclis kararında öngörülen düzenlemeyi hatırlattı.
 
“Ekonomi Bakanı, mülkiyet hakkını iade etmekle yükümlüdür!”
 
Ahmet, “Sapes Belediye Meclisi’nin 24/25-2-97 sayı ve tarihli kararı ile Sapes bölgesinin ihtiyacını karşılamak üzere Ekonomi Bakanlığı’na tahsis edilen söz konusu bina ve arsanın kullanımında herhangi bir sebepten ötürü değişiklik olduğu veya bağışlanma sebeplerini oluşturan amaçlarda değişiklik olduğu takdirde arsanın mülkiyetinin doğrudan belediyeye geçeceği hükmü açıkça yer almaktadır. Sapes Vergi Dairesi, Ekonomi Bakanlığı’nın kararıyla 2012 itibarıyla işlevsizleştirilmesine rağmen hizmet binası ile yer aldığı arsanın mülkiyet hakkının ilgili hüküm gereğince belediyeye iadesi gerçekleştirilmemektedir” diye belirtti.

Konuyla ilgili bakanlığın iade yükümlülüğü altında olduğunu vurgulayan İlhan Ahmet, Ekonomi Bakanı’ndan, söz konusu bina ve arsanın, bağışı yapan dönemin Sapes Belediyesi’nin bugünkü devamı olan Maronya – Sapes Belediyesi’ne iadesi konusunda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirip getirmeyeceğinin cevabını istedi.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.