“Makedonya” gösterisinde Türk Başkonsolosluğu’na yürüdüler
Yaklaşık 500 kişilik grup, 22 Temmuz Pazar akşamı ellerinde Yunan bayrakları ile Komotini (Gümülcine) şehir meydanında toplandı. Komşu illerden de katılımcıların olduğu göstericiler, hükümetin “Makedonya” politikasını protesto ederken, Türkiye’nin Komotini Başkonsolosluğu’na yürüdü. Gösteriye, Yunanistan kilisesi ve Aynaroz’dan da temsilciler katılarak konuşma yaptı.
Gösterinin organizasyon komitesinde yer alan Trakya Dimokritos Üniversitesi öğretim görevlisi Theofanis Malkidis, konuşmasında iki ülke arasında yapılan Prespes Anlaşması’na tüm Yunanistan vatandaşlarının karşı çıkması gerektiğini savundu. Şehir meydanında yapılan konuşmalarda “Makedonya” sorununun yanı sıra, Edirne’de tutuklu bulunan Yunan subayları da gündeme getirildi. Yaklaşık 500 kişilik grup, daha sonra Türkiye’nin Komotini Başkonsolosluğu’na doğru yürüyüşe geçti.
Polis, göstericilerin başkonsolosluğa yaklaşmasına izin vermedi. Gösterinin organizatörleri arasında yer alan Mihalis Kakulidis, Başkonsolosluğun önünde bulunan panoya bir bildiri astı. Bu sırada göstericiler Türkiye ve Mustafa Kemal aleyhinde sloganlar attılar. Göstericiler daha sonra yeniden şehir meydanına doğru yürümeye başladı. Gösteri olaysız bir şekilde son buldu.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
