Küba Devlet Başkanı ilk kez ABD’de
Küba Devlet Başkanı Miguel Diaz-Canel, göreve geldiğinden beri ilk kez ABD'ye gitti. Diaz-Canel, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nda Küba'ya ABD ablukasını kınayacak.
Küba Devlet Başkanı Miguel Diaz-Canel, ABD'nin New York kentine ulaştı. Göreve gelişinden beri ilk kez ABD'ye giden Diaz-Canel, burada Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'na katılacak.
ABD ile Küba arasındaki ilişkiler, ABD Başkanı Donald Trump'ın Küba'ya ablukayı sertleştirmesiyle birlikte daha da gerilmişti.
Trump yönetimi, Küba'yı “ABD büyükelçiliğine bilinmeyen bir silahla sonik saldırı gerçekleştirmekle” suçluyor.
Kübalı yetkililer bu iddiayı kabul etmezken, iddianın ABD tarafından Küba'ya baskıyı artırmak için gerekçe olarak ortaya atıldığını dile getiriyor.
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nda konuşacak olan Diaz-Canel, Küba'ya ABD ablukasının sona ermesini isteyecek.
Küba lideri ABD'ye vardığında yaptığı konuşmada abluka politikasının başarısız olduğunu, insanlık tarihinin en uzun ablukasının sonlanmasını istediklerini söyledi.
50 yıldan uzun süre önce getirilen abluka, ancak ABD Kongresi tarafından kaldırılabilir.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
