Egnatia Otoyolu’nda ticari araçlar için ücretsiz geçiş uygulamasının kaldırılmasında geri adım beklenmiyors

Gayriresmi bilgilere göre şirket kararından vazgeçmeye niyetli değil

Egnatia Otoyolu’nun yeni işletmecisi, Trakya’daki vatandaşlar ve işletmeler için uzun yıllardır uygulanan ve yerleşik kartı aracılığıyla sağlanan ücretsiz geçiş sisteminin yeniden yürürlüğe konulması konusunda geri adım atmaya yanaşmıyor. Çok sayıda hak sahibini kapsayan bu uygulama bir gecede kaldırılırken, kararın gerekçesine ilişkin ise tatmin edici bir açıklama yapılmadı.

19 Haziran Cuma günü “Radio Paratiritis 94 FM”e konuşan Rodop Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Theodoros Savvakis, bu yöndeki gayriresmi bilgiyi kamuoyuyla paylaştı. Rodop Esnaf ve Sanatkârlar Odası’nın daha önce Başbakan’a gönderdiği ve duruma acil müdahale talep ettiği mektupla ilgili değerlendirmelerde bulunan Savvakis, geçiş muafiyetinin kaldırılmasının yerel işletmelerin sürdürülebilirliği ve bölge ekonomisi açısından hayati önem taşıdığını ifade etti.

Konuyla ilgili olası gelişmelerin sorulması üzerine Savvakis, aldığı gayriresmi bilgilere göre şirketin mevcut kararından vazgeçmeyi düşünmediğini aktardı. Savvakis ayrıca, Ulaştırma Bakanlığı’nın da bölgedeki işletmeler için geçerli olan bu ayrıcalıklı geçiş uygulamasının sürdürülmesi konusunda devreye girmeye niyetli olmadığını kaydetti.

Savvakis, konu doğrudan görev alanına girmemesine rağmen, ülke genelindeki oda temsilcileriyle gerçekleştirilen istişare toplantısında Kalkınma Bakanı Theodorikakos’tan da destek talep ettiğini dile getirdi. Bölge işletmeleri açısından doğacak olumsuz sonuçlara dikkat çeken Savvakis, son on yıldır yürürlükte olan bir muafiyetin haksız şekilde kaldırıldığını savundu. Özellikle Trakya ve Rodop bölgesinde faaliyet gösteren işletmeler için Egnatia Otoyolu’nun ülkenin geri kalanıyla bağlantıyı sağlayan tek ana ulaşım hattı olduğunu vurgulayan Savvakis, yeni geçiş maliyetlerinin birçok işletmenin sürdürülebilirliğini tehlikeye atacağına işaret etti.

Rodop Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı, şirket üzerinde baskı oluşturmak amacıyla önümüzdeki dönemde yeni girişimlerin de hayata geçirileceğini açıkladı. Ancak Savvakis, talebin karşılık bulacağı konusunda iyimser olmadığını da gizlemedi.

Konuya ilişkin yetkili kurumların kayıtsız kaldığını ima eden Savvakis, “Yetkili makamlarımız var ama karşılığı yok. Bizi kimse dinlemiyor” sözleriyle tepkisini ortaya koyarken, seslerinin duyulmadığı bir ortamda bu kurumların işlevselliğinin de sorgulanması gerektiğini sözlerine ekledi.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.