Ταξιδι στους μυθους της ΑΜΘ για τα παιδια της Κομοτηνης

Με οδηγό το τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ που δημιούργησε εκπαιδευτική πλατφόρμα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης

Τον κόσμο των μύθων της ΑΜΘ γνώρισαν το πρωί της Τετάρτης 30 Νοεμβρίου παιδιά από το 8ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής στην πρώτη από τη σειρά συναντήσεων με σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Μυθολογικές Διαδρομές στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη».

Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται αυτή και την επόμενη εβδομάδα, με υπεύθυνους τον κ. Χάρη Μιχαλόπουλο, Αν. Καθηγητή Λατινικής Φιλολογίας και Τακτικό Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας του Τ.Ε.Φ., και την κ. Άρτεμις Αρχοντογεώργη, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια Λατινικής Φιλολογίας και Έκτακτο Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας του Τ.Ε.Φ. στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής.

Παράλληλα στη δράση έλαβαν μέρος και τέσσερις φοιτητές του Τμήματος, στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης.

Ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος της περιοχής

Όπως τόνισε ο κ. Μιχαλόπουλος, το πρόγραμμα «Μυθολογικές Διαδρομές στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη» είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα σε εξέλιξη, που εκπονείται από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης με επιστημονικό Υπεύθυνο τον κ. Γιάννη Ντεληγιάννη, Αν. Καθηγητή Τ.Ε.Φ./Δ.Π.Θ., σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά».

Στόχος του είναι η τουριστική ανάδειξη και αξιοποίηση του πολιτιστικού αποθέματος της περιοχής μας, μέσα από την καταγραφή, την μελέτη και την προβολή μύθων.

Στο σύνολο της Αρχαίας Ελληνικής και Λατινικής λογοτεχνίας, αποδελτίωσαν 36 μύθους, όλες οι αναφορές των οποίων μεταφράστηκαν στα νέα Ελληνικά και Αγγλικά και θα ανέβουν σε μια ειδική πλατφόρμα, ώστε ο επισκέπτης της Περιφέρειάς μας να έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί τις δικές του προσωπικές διαδρομές.

Παράλληλα με την κυρίως πλατφόρμα, έχει δημιουργηθεί και μια εκπαιδευτική, που περιλαμβάνει το οποίο υλικό φέρνουν μέσα από δραστηριότητες και διδακτικά σεμινάρια σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το Δημοτικό μέχρι το Πανεπιστήμιο, ώστε μαθητές και φοιτητές να γνωρίσουν τους μύθους της περιοχής.

Θα έχει συνέχεια η εκπαιδευτική πλατφόρμα

Στο πλαίσιο της διάχυσης των αποτελεσμάτων λοιπόν ξεκίνησαν ήδη συνεργασίες με σχολεία, έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια από αυτά, σημείωσε η κ. Αρχοντογεώργη, και αυτή την εβδομάδα για δύο μέρες βρίσκονται στη Βιβλιοθήκη για συναντήσεις με μαθητές Δημοτικού, που θα ακολουθήσουν συναντήσεις με μαθητές Γυμνασίων την επόμενη εβδομάδα.

«Θέλουμε να γνωρίσουν τα παιδιά τους μύθους της περιοχής μας, να κάνουν δραστηριότητες, να δουν πώς μπορούν να εφαρμόσουν την πλατφόρμα στην διδακτική πρακτική με στόχο να περάσει αυτό στα σχολεία και να μπορούν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να το εφαρμόζουν μόνοι τους στη διδακτική διαδικασία» ανέφερε.

Ο τρόπος της προσέγγισης αλλάζει ανάλογα με την ηλικία, και είναι περισσότερο βιωματικός και διαδραστικός, σημείωσε, ώστε μέσα από τις δραστηριότητες που κάνουν τα παιδιά στην εκπαιδευτική πλατφόρμα να ανακαλύψουν μόνα τους πράγματα για τους μύθους, και αυτό βοηθά να τους αφομοιώσουν.

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται την επόμενη χρονιά, όμως στόχος είναι η πλατφόρμα αυτή να μείνει διαθέσιμη στους εκπαιδευτικούς, με τα σενάρια και τις δραστηριότητες που ήδη υπάρχουν μέσα.

Το σημαντικό, τόνισε η κ. Αρχοντογεώργη, είναι ότι αυτές μπορούν να επεκταθούν από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, αλλά και να δημιουργήσουν τα δικά τους σενάρια και δραστηριότητες.

Το ΤΕΦ θα υποστηρίξει αυτή τη διαδικασία, σημείωσε, παρά την ολοκλήρωση του προγράμματος, γιατί δεν επιθυμούν να την αφήσουν να χαθεί, και θα είναι δίπλα και στους εκπαιδευτικούς όσο χρειαστεί.

Ενθουσιασμένοι οι φοιτητές από την εμπειρία τους

Οι τέσσερις φοιτητές που συμμετείχαν στο πλαίσιο της πρακτικής, η Παναγιώτα Λαγαμτζή, Πηνελόπη Κούτρα, Πετρούλα Μιχαηλίδου και Γιάννης Σιδηρόπουλος, είχαν τα καλύτερα λόγια να πουν για την εμπειρία τους από το πρόγραμμα αυτό.

Όπως ανέφερε η κ. Λαγαμπτζή, η συνεργασία με τους καθηγητές ήταν πάρα πολύ καλή, τους βοήθησαν να αισθανθούν άνετα από την πρώτη στιγμή και έλυσαν τις όποιες απορίες είχαν.

Την ίδια ώρα είναι ενθουσιασμένοι με την υλοποίηση αυτού του προγράμματος για την πρακτική τους, μιας και τους φέρνει πιο κοντά σε αυτό που θα κάνουν μετά την αποφοίτησή τους.

Οι υγειονομικές συνθήκες δεν επέτρεψαν βέβαια να κάνουν συναντήσεις όπως αυτή στη Δημοτική βιβλιοθήκη, όμως θεωρεί πως θα τα καταφέρουν. Η προετοιμασία ήταν εύκολη, σημείωσε, με το πιο απαιτητικό κομμάτι να είναι αυτό της αλληλεπίδρασης με τα παιδιά.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.