ΔΠΘ: 747 μαθηματα διδασκονται πληρως εξ αποστασεως και 125 μερικως

Αναλυτικά στοιχεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση κοινοποίησε η Πρυτανεία του ΔΠΘ

Η πανδημία του κορονοϊού COVID-19 αποτελεί μία πρωτόγνωρη δοκιμασία για την χώρα. Η ακαδημαϊκή κοινότητα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, (φοιτητές, καθηγητές και προσωπικό) χρειάστηκε να αναπροσαρμόσουν την εκπαιδευτική καθημερινότητά τους έχοντας δύο κυρίαρχους στόχους:

  1. την ανάσχεση της διασποράς του ιού, εντός των εγκαταστάσεων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στις 7 Πανεπιστημιουπόλεις  και
  2. τη διασφάλιση της συνέχισης της ομαλής λειτουργίας των 20 Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών το οποίο αποτελεί το κυρίαρχο αντικείμενο ενός Ανώτατου Ακαδημαϊκού Ιδρύματος.

Η προσπάθεια αυτή στηρίζεται στη σύγχρονη αλλά και στην ασύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαιδευτική τεχνολογία (e-class και skype for business) μέσω της οποίας πραγματοποιείται η μαθησιακή διαδικασία ενώ ταυτόχρονα διατηρείται η πολύτιμη επαφή μεταξύ καθηγητών και φοιτητών.

Το σύνολο των Τμημάτων, ανεξάρτητα από το γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύουν (Πολυτεχνείο, Νομική, Ιατρική, κα) διδάσκουν σχεδόν καθολικά τα μαθήματα των προγραμμάτων σπουδών ακολουθώντας το ωρολόγιο πρόγραμμα που ακολουθούσε το κάθε Τμήμα πριν τα έκτακτα μέτρα.

Αναλυτικά σύμφωνα με την Πρυτανεία του ΔΠΘ, σε σύνολο 901 προπτυχιακών μαθημάτων, 747 διδάσκονται πλήρως με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ενώ 125 διδάσκονται μερικώς, καθώς καλύπτουν εργαστηριακά γνωστικά αντικείμενα ενώ 29 μαθήματα (κλινική και πρακτική άσκηση) δεν δύναται να προσφέρονται λόγω της σχετικής Π.Ν.Π. Εβδομαδιαία πραγματοποιούνται 120.000 διδακτικές ώρες καλύπτοντας τις απαιτήσεις του νόμου για τα προσωπικά δεδομένα των 37.000 χρηστών των υπηρεσιών του Πανεπιστημίου.

Τα αναλυτικά στοιχεία έχουν σταλεί από τον Πρύτανη του ΔΠΘ, Καθηγητή Αλέξανδρο Πολυχρονίδη στον Υφυπουργό Παιδείας κ. Βασίλειο Διγαλάκη. Για την ολοκλήρωση των μαθημάτων που δεν προσφέρονται ή καλύπτονται μερικώς  θα εκδοθούν σχετικές οδηγίες.

Εξετάζεται η ανάπτυξη εκπαιδευτικής ψηφιακής υποδομής

Οι συνθήκες επιβάλλουν μια νέα εκπαιδευτική εμπειρία την οποία το Πανεπιστήμιο εξελίσσει και βελτιώνει σταδιακά. Στην κατεύθυνση αυτή εξετάζεται η άμεση ανάπτυξη εξειδικευμένης εκπαιδευτικής ψηφιακής υποδομής με στόχο τη βέλτιστη κάλυψη των αναγκών. Αρωγός στην προσπάθεια αυτή είναι η πολύτιμη και εξειδικευμένη εμπειρία και γνώση της αρμόδιας διοικητικής δομής του Πανεπιστημίου (Υπολογιστικό Κέντρο και Διεύθυνση Μηχανοργάνωσης), οι απόψεις του διδακτικού προσωπικού αλλά και των φοιτητών.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.